993 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Låne Mc fra forsikring? Låne Mc fra forsikring?
Min MC blev i dag bakket ind i, og det resulterede i en smadret kåbe, flækket udstødning samt bøjet stel.
Så er mit spørgsmål som følgende:
Kan jeg kræve af modpartens (skadeforvolderen) forsikring at få stillet en låne mc til rådighed da jeg har job at passe og skal bruge min MC da jeg bor lang ude på landet?
Fortsat god aften
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 89
Men hvad mener du med at den dør?
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Men gør forsøget, du har jo ikke "ønsket" din MC smadret, så ring til dit forsikringsselskab og hør dem ad..
jul 2008
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
1. Din modpart skal have helt eller delvist ansvar for uheldet
2. Din bil skal bruges erhvervsmæssigt, eller
3. du skal ikke kunne undvære bilen, fordi du ikke kan bruge offentlig transport til og fra arbejde uden meget store tidsmæssige gener.
Du skal selv lægge beløbet ud for leje af bilen.
Modpartens forsikringsselskab refunderer dig deres andel af udgiften.
De dækker kun for den faktiske tid, som der gå med en reparation dvs. ikke ventetid på reservedele
Der fratrækkes 1 kr. pr. kørt kilometer (vejledende fradrag)
Er bilen totalskadet, ydes typisk erstatning i max. to uger
Vælger man at købe afsavns- og/eller ulykkesforsikring ved leje af bilen, kan man ikke forvente at få denne udgift betalt
Har din modpart kun delvist ansvaret for uheldet, bliver erstatningen til erstatningsbil nedsat.
jul 2008
(hva havde du egentlig tænkt dig nu når sæsonen for alvor slutter?)
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
Eftersom der er en modpart kan han søge om at få sige udgifter dækket, efter overstående regler. Hvis det var hans egen forsikring der skulle betale så var den en anden snak.
jul 2008
pkt. 2 opfyldes ikke
pkt. 3 sålænge der går en bus, tog hvadsomhelst, vil forsikringen gamme sig bag den også..
Chrisitian J - vil du ikke når du har talt med forsikringen, skrive her på MCG hvad du fik at vide...!? tror der er flere en jeg, der godt kunne tænke sig at vide, hvordan det her falder ud.
mar 2008
Jeg bor langt langt ude på landet hvor der kun går en bus forbi én gang om dagen, og den er forebeholdt skoleelever fra 0-7 klasse, så derfor vil jeg mene at det er lidt problematisk.
Modparten er fuldt ud skyldig i ulykken og det har hun også erkendt.
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 273
mar 2008
Modparten har erkendt sig ene skyldig i ulykken, så kan sørme ikke se hvordan jeg skulle tabe sagen.
Samt det kan da ikke passe at jeg skal til at have en masse ekstra udgifter pga. dette når det ikke er min skyld?
mar 2008
De skulle nok ordne alt det med min egen mc, men mht. lån af en mc skulle jeg selv ligge hele beløbet ud og derefter sende regningen til dem hvorefter de så ville vurdere om jeg kunne have anvendt offentlig transport, også selvom der kun går én bus forbi her hvor jeg bor, og ellers er den nærmeste hovedvej 5 km. væk...
Låne Mc fra forsikring?