{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Prisoverslag for reparation? MC-mekker {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en Suzuki GSXR 400 som ikke er lavet helt færdig.. Fyren der ejer den har fået slebet ventiler og skiftet alle pakninger i motoren men der mangler lidt ting at blive ordnet, før den er køreklar, og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre nogle bud på hvad det ville koste at få disse ting lavet ved en mc-mekaniker, incl arbejdstid og materialer?

Ting der skal laves:
- Ny tændspole (svag gnist på 2 af tændrørene)
- 3 nye stempelringe til en af stemplerne
- nye tændrør
- nyt batteri
- indstilling og synkronisering af karburatorer

Håber der er nogen der kan komme med et ca bud på det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisoverslag for reparation? MC-mekker
  • #1   3. okt 2010 Ring til værkstederne imorgen istedet. smiley

  • #2   3. okt 2010 Jae, det kunne jeg jo også godt prøve, men tænkte jeg lige ville starte her - kunne jo være der var nogle MC mekanikere her inde, som havde en idé om det.. smiley

  • #3   3. okt 2010 Du vil ca.blive mødt med en regning på samme beløb som du kan finde en tilsvarende køreklar maskine til......eller ihvertfald en regning der gør at den nærmest skal være gratis den cykel du har i kikkerten....vhis du spørger mig.

  • #5   3. okt 2010 Afmontering af kåber - 30min.
    Skifte tændspole - 5min
    Skifte tændrør 5min
    Skift batteri 5min.
    Motor ud af stel, montering af nye stempelringe 2 timer.
    Montering af motor i stel 1 time.
    Indstilling af karbonader - Skide godt spørgsmål

    Burde ikke koste mere end 3000,- i timer, plus matrialer


  • #6   3. okt 2010 Tusind tak for de gode svar ! smiley
    Hvis det ikke ville løbe op i mere end 5-6 k er det faktisk lige før jeg godt kunne finde på det smiley Den står til 23 k, men kan sikkert få ham længere ned..


  • #7   3. okt 2010 Een ting er hvad det burde, noget andet er hvad det gør.

    Jeg tror ikke du får det lavet for under 10.000 med materialer.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #8   3. okt 2010 - Unbreakable MC Arnbitter - du er godt nok hurtig
    der dukker altid uventede ting op der lige skal laves, og der er ting der er rustet fast og ting der måske knækker, og hvem siger at det bare er 3 stempelringe ? nej køb ikke sådan en halv defekt mc, slet ikke den model, de går istykker i plejlstangs lejer og meget andet, det løber hurtigt løbsk.
    der er måske en grund til at den ikke er lavet færdig.


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #9   3. okt 2010 Hvis jeg må give dig et godt råd så hold snitterne fra dette projekt.
    Det bliver at for dyrt, du får en cykel som næppe bliver mere værd end det reparationen koster.
    Priserne på næsten nye maskiner er rystende lave nu.


  • #10   3. okt 2010 Endnu engang tak for rådene smiley

  • #11   3. okt 2010 Hvis det er en 4 cylindret, så få alle 4 boringer honet og nye ringe i alle 4 eller hvor mange cyl der nu er!

    komplet st ringe = 1.000
    paksæt = 600-800
    batteri = 350
    Tændrør = 125-450
    Honing = 800-1.000
    tændspole ved hugger = 300
    Ca 4 kilo!
    Og så kommer mekaniker timer fra 200-750 pr time alt efter hvordan det skal laves, orange eller hvidt!

    Så kommer spørgsmålet om den kan hones eller om den er ude over max mål, så skal der også nye stempler i og en opboring sammen med honingen!
    Er den skildt ad nu eller skal det også gøres først?
    Hvis den er skildt, så få en mc mekaniker til at lave det, nemmere for en der er vant til det!

    Alle priser er et GÆT, du kan selv finde delene i MC Nøglen eller andre steder på nettet!
    Kunne godt tænke mig en update når du finder ud af hvad du vil og om hvordan det går fremad!


  • #12   3. okt 2010 Fanta>> ja jeg er faktisk skidehurtig, men nu sidder jeg heller ikke og gætter på hvad der er rusten eller ej, men forholder mig til de informationer som trådstarter giver.
    så hvis du ikke har noget og bidrage med, så flet næbet.


  • #13   3. okt 2010 Jeg vender tilbage til denne tråd, hvis handlen bliver til noget, og så kan det være jeg lige har et par ekstra spørgsmål, eller lidt feedback på hvordan det er gået, så bliv endelig hængende smiley

  • #14   3. okt 2010 sådan en gammel 400, kan nemt været pisket ihjel.
    glem den. du skal ikke købe noget du ikke kan prøve først.
    find en der er ok, til en ok pris så du kan køre og være glad
    det blir nemt 10k,hvis du ikke blir taget i røven


  • #15   3. okt 2010 Fanta kommer jo netop med nogen pointer der er guld værd, men der er ingen grund til at komme farende og spille smart, det gamle guld som Fanta og jeg selv ved også nogen ting, og med det Fanta siger, så vil jeg bare glemme alt om den mc, alt for risikofyldt med de oplysninger der nu er kommet frem!!

  • #16   3. okt 2010 Det er taget til eftertanke smiley Er bare ude efter en god handel, så dem der kører, kommer klart i første række, men vil stadig gerne ende med en fin 400 kubik til under 25 k

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #17   3. okt 2010 Silas A. Du må da aldrig give over 20.000,- for en 400 ccm med defekt motor. Prøv at se hvad du kan købe en 2 år gammel 600 ccm som har gået 5-10000 km til. Du vil blive forbavset.
    Det er ikke den pris som de forlanger, men den pris som du skal give. (det er nemlig langt fra det samme idag)


  • #18   3. okt 2010 Ja en mc med et skilt der siger kr 35.000 koster måske kun kr 25.000, tænk lige over det!

  • #19   3. okt 2010 Det jeg mente var at jeg ville gi' 20-25 k for en køreklar cykel - og dermed skulle en defekt cykel jo så være lige så meget billigere end 25 k, som det ville koste at lave den.. F.eks byde ham 15 k, og så få den repareret for 10 k..

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #20   3. okt 2010 I sådan en situation ville det være bedre at hente en donorcykel i tyskland, det er ikke bare lige at renovere en moderne motor.

  • #21   3. okt 2010 Skrev med ham før, men kom ikke med et konkret bud, men tænkte også under 15, men så sagde han at han måske kunne få tid til selv at kigge på den, og så sælge mig den til 25 - ikke sikkert jeg vil gi' 25, men kommer vi ned omkring 20-23 begynder det da at lyde interessant smiley Så nu må vi håbe han får lavet den selv..

  • #22   3. okt 2010 Så er det bare ikke sikkert han laver den så godt som hvis det var ham selv der skulle køre på den:(
    Den skal jo bare ud af vagten!


  • #23   3. okt 2010 Måske, måske ikke - nu må vi se hvad det bliver til.. smiley

  • #24   3. okt 2010 Arnbitter.
    Du er dælme hurtig - sikke nogle tider du kommer med. Holder de vand i virkeligheden eller er det kun i dine overslag?
    Kan du udføre den rep. på de tider, vil ETHVERT mc-værksted ansætte dig til top$.


  • #25   3. okt 2010 arnbitter: Du er sku hurtigt til at skille motoren af, skifte ringe og samle igen... Hvis jeg starter firma, kunne du så ikke tænke dig at arbejde for mig...? Du må kunne køre nogle maskiner igennem...

    Jeg vil mene det tager 2 timer at åbne motoren, skifte ringe og så samle igen... Men det er kun hvis det hele bare kører og der ikke er nogle bolte der sidder fast eller andet der er skadet...

    Normalt skifter man ringe på alle stempler samtidig og honer cylinderen... Og så tager det noget længere tid...

    Jeg tror du skal være mere end heldig, hvis du slipper med under 10.000kr inkl reservedele...

    / Bülow...


  • #26   3. okt 2010 Hvis du kan finde en brugt motor i fin stand, og du SELV kan skifte den, så er det interessant at købe motorcyklen for 12K, ellers glem det!

  • #27   3. okt 2010 Mit råd er: Lad den være!
    Jeg købte en sidste år, og har nollert med den siden.. Købte en reservedelscykel med smadret moter, det har hjulpet meget på budgetet, for det er sygt dyre i reservedele.. Og du kan glemme ALT om at finde en anden motor til den, hvis uheldet er ude.. Når det kommer til karburatorne, så pas på guds skyld på! De er MEGET følsomme, og det koster en krig i dele til dem..

    Find en gammel cbr 600.. Du får virkelig meget mere for pengene!
    Mvh Thilde


  • #28   3. okt 2010 20-23k for en hurtigt reppet GSXR 400? Hvad med at finde ex. en ikke-reppet CBR 600 F2 istedet?

  • Jeppe S
    Jeppe S Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 4
    #29   3. okt 2010 Hvis man ikke selv kan lave det, skal man nok bare holde fingrene fra at købe defekte motorcykler, biler, scootere, huse, fjernsyn, computere mm.

    Min erfaring er at det altid bliver dyrere end ventet, hvis det kan sendes på værksted og derefter holde en fornuftig pris, havde sælger nok selv gjort det.


  • #30   3. okt 2010 En CBR 600 ville også være fedt, men de koster også lige lidt mere..

  • #31   4. okt 2010 2 ord. Lad være........... Kan du ikke selv og har du ikke evner - så drop det. all for dyrt.

  • #32   4. okt 2010 dont.... har selv skruet en del i de gsxr 400 motorer, det du skriver der skal laves,løber hurtigt op over 10000 kr. inden du er på gaden igen. gsxr 400 med motorproblemer er en dårlig løsning, uanset hvad sælger end måtte finde på af salgsgas....

  • #33   4. okt 2010 Allan P
    Hvad så med gsxr 400 uden motorproblemer? Er det en dårlig idé i det hele taget, eller hvad?


  • #34   4. okt 2010 En GSXR 400 er en fin cykel... Men der er jo stor forskel på en der er kørt fornuftigt, altså varmet ordenligt op inden den har fået klø og har fået lavet regelmæssigt service og en der har fået klø med kold motor og fået skiftet olie en gang imellem...

    Men hvis den ser fornuftig ud efter alderen og den lyder sund i motoren er den ikke ringere end så meget andet af samme årgang... km-tallet skal også helst passe med de slid indikatorere der er på en bike, så som slid på håndtag og fodhvilere...

    Held og lykke med jagten og købet...

    / Bülow...


  • #35   5. okt 2010 Absolut ikke.... hvis du finder en der er i god stand, er det en fantastisk mc. Undgå bare defekte og mishandlede eksemplarer, de bringer kun frustrationer og lommesmerter med sig smiley

Kommentér på:
Prisoverslag for reparation? MC-mekker

Annonce