{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

250 ccm, 8496 km Nordkappeventyr {{forumTopicSubject}}

Gode Søndag til jer alle!
Da mc sæsonen 2010 (For nogen af os) snart begynder at lakke mod enden, har jeg oprettet et fotoalbum fra min solotur til Nordkapp i sommers til inspiration og underholdning til de dage, der ikke indbyder til mc-kørsel.

Det blev til 40 dage på farten med den lille ninja der blev 8496 km ældre, uden et eneste problem. Man oplever så meget på sådan en tur, at det ikke giver mening at begynde og fortælle, og billederne dækker kun en brøkdel af indtrykkene. At sove i telt i højfjeldet under en tordenstorm, køre i gruppe et par dage med tilfældige folk fra 5 forskellige lande og midnatsolen på Nordkapp hører til højdepunkterne.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14880

Hvad med jer, hvad har i oplevet i sommers?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  250 ccm, 8496 km Nordkappeventyr
  • #1   19. sep 2010 jeg var en tur i italien sammen med 4 gode venner, nede omkring garda søen. har aldrig i mit liv oplevet noget så fedt! man ser og oplever så utrolig mange ting, når man sidder på ryggen af geden.
    vi kørte over tyskland, schweitz ( staves) italien. og på vejen hjem kørte vi igennem østrig.
    vi var nede på den vej, som topgear har kaldt "verdens bedste vej" og vi var oppe og køre i bjerge så høje, at vi kørte over sky højde.

det blev til knap 2 uger og ca 4600 km.

vi kørte på:
    suzuki gsxf 600.
    kawasaki z750.
    ninja 250r
    honda hornet.

og ingen af cyklerne brokkede sig smiley

• #2   19. sep 2010 Rasmus, den tur tog jeg også smiley ubeskriveligt!

Har dog ikk været ude og rejse på to hjul endnu, men håber på at opleve det næste år!

Har også nogle stemningsbilleder i mit album

• #3   19. sep 2010 mirza: så lige dine billeder, og det er sku lidt underligt at se billeder, fra præcis samme steder som jeg selv har været på og taget billeder smiley
    hvordan var det at køre turen i bil?
    benzin
    vejafgifter
    stigninger hvor luften blir tyndere osv?
    for kan da huske at min mc fik lidt problemer da vi nåede rimelig højt oppe smiley

• #4   19. sep 2010 Det ser ud til du har haft en fed tur. Hatten af for du tog turen alene.

• #5   19. sep 2010 Hehe det er sgu pudsigt.. Jeg fortsatte videre til venedig og kroatien så jeg endte på i alt 4150 km og slap 4000kr for benzin, tunnelafgift og vignette..

Hvad kørsel i bil angår, så nyder jeg det ligeså meget som motorcykel, ikk så meget på autobahn den larmer for meget og går med 7000 omdrejninger ved 200kmt hehe.. Men den er skide sjov i sving! Ellers synes jeg ikk jeg erfarede nogle problemer med lavt iltindhold.. Skal du afsted næste år?

• #6   19. sep 2010 Ser fedt ud smiley
    Nogle gode fangster ind imellem kan jeg også se smiley

• #7   19. sep 2010 Hats off to a fine, young and fearless gentleman smiley I'm very jealous now!

• #8   19. sep 2010 Ikke en skid sammenlignet med dig:(
    Du har taget tyren ved hornene og fået en fed oplevelse der, godt gået!

• #9   19. sep 2010 mirza: kørte du helt alene eller hva?
    jeg ved ikk hva planerne for 2011 er, har solgt min mc, og købe en ford focus 2.0 16v. og den koster sku lidt dråber hehe.
    men jeg overvejer at købe en suzuki gsr 600 til næste år. og der er da snakket løst om vi skal afsted på endnu en mc tur, men ikk hvor vi skal hen osv.

hva med dig?

• #11   19. sep 2010 Fede billeder!

Hvor meget kostede turen ?
    Og havde du både flue og almindelig stang med ?

MvH
    Michael

• #12   19. sep 2010 Hej Michael! Tak skal du have!
    Jeg havde kun spinnestang med, men ved en elv der hedder Gloma lånte jeg en fluestang og noget grej af et par bekendte i området. Perfekt Stallingefiskeri!

Jeg har brugt ca. 12000 kr. alt i alt på hele turen, men det skal også siges, at jeg levede så sparsommeligt jeg overhovedet kunne med mad og logi! - At der så røg et par hundrede kroner på øl på selve Nordkapp (72 NOK stk!!!) er så noget andet : )

• #13   19. sep 2010 super nice billeder og fed tur, cool at bare tage afsted alene. thumps up.
    satser selv på udenlandsture næste år.

• #14   19. sep 2010 Rasmus, jeg kørte med min kone i år, sidste år var samme rute igennem med min bror..

Jeg overvejer stærkt om jeg skal tage turen på motorcykel næste år (men vil også ud og køre på bane) så ved ikk noget med sikkerhed endnu, har dog tænkt mig at oprette en tråd når den tid engang kommer og måske høre om der nogen der skal samme vej..

• #15   19. sep 2010 ja næste år, synes j os det ku være nice at samles lidt stykker og køre sydover og fyre den af i de fede sving, og ha en base at køre ud fra, gider ik køre med oppakning hver dag, vejene og de goe sving ska nydes på kanten af dækket smiley

Kommentér på:
250 ccm, 8496 km Nordkappeventyr

Annonce