{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.451 visninger | Oprettet:

Prøvekørsel: Triumph Speed Triple. {{forumTopicSubject}}

Var lige ude at tage en tur på en Triumph Speed Triple idag, da jeg søger markedet for det bedste indefor Naked bikes - inden jeg køber mig en ny MC til næste sæson.

Mere specifikt drejer det sig om en 2009 Speed Triple med Arrow slipons, custom mappet powercommander og lidt andet gejl.

Oplevelsen var fuldstændig over alt forventning. Dette er uden tvivl den fedeste Naked bike jeg har kørt på. (Har selv ejet SV1000 K6, Z1000 og kørt en del på en kammy's FZ1-n)

Lov mig hvis du selv går og overvjer køb af en naked bike at prøvekøre denne Triumph inden du køber en japaner eller andet, der er bare noget over den. Styreegenskaber, bremser, affjedring og ikke mindst den 3 cylinderede række motor der efter min mening er fuldstændig fantastisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvekørsel: Triumph Speed Triple.
  • #1   7. sep 2010 lov mig at prøve en z 750 inden du vælger ! den er så meget mere harmonisk end z 1000 .
    men speed triplen er også fed nok


  • #2   7. sep 2010 Heyy Thomas Kan kun gi dig ret , det er en fed cykel. Har også prøvet sådan en fætter men endte med en Buell. Minder en hel del om hinanden men jeg er bare vild med en V 2er. Måden de lyder og trækker på. Men held og lykke med mc køb

  • #3   7. sep 2010 det skal du ikke være ked af smiley smag og behag er jo forskelig (heldigvis?

  • #4   7. sep 2010 Z750 er bestemt en fin bike.. Har prøvekørt en 2009'er med ABS tidligere på sommeren.


    Men den kan ikke sammenlignes med Triumph'en efter min mening.
    Den er simpelthen for tung med det gamle stål stel. Motoren kunne også godt trænge til en fornyelse, og det gennerelle finish er heller ikke i samme klasse.
    Ikke engang Honda's CB1000Ra er i samme liga som S3'eren (selvfølgelig min subjektive mening) og har kun kørt en halv time på disse 2 bikes.


  • #5   7. sep 2010 Absolut enig..

    Min kammerrat har en 08, som jeg har kørt et del gode ture på,, En super lækker Mc smiley
    Ligesom dig Thomas, er jeg også så heldig at skulle have ny mc, og Triplen ligger i toppen sammen med Ducati Monster,


  • #6   7. sep 2010 Men denne tråd skal bestemt ikke forsås som en tråd hvor jeg vil jorde andre bikes...men derimod bare fortælle at jeg syntes folk skal prøve denne bike hvis de i markedet for en naked bike! smiley

  • #7   7. sep 2010 Thomas: Du kunne også overveje at prøvekøre en Aprilia Tuono. Den er efter min mening noget sjovere end den nye speed triple

  • #8   7. sep 2010 Thomas S - Århus -
    Skal bestemt prøve Tuono'en. Kun læst godt om den, og umiddelbart den eneste bike der giver triplen modstand i alverdens tests (udover KTM super duken) ikke at jeg mener man skal stole udelukkende på mc tests.

    Må dog indrømme at jeg er lidt mere til triumph'ens udseende som jo er meget anderledes end tuono'ens.

    Men den skal da prøves smiley sammen med KTM'en


  • #9   7. sep 2010 Thomas M du skulle prøve lillebroren altså en street triple,så kan det godt være at du kun vil have 675ccm istedet for 1050,
    har selv en street triple og har også prøve kørt speed triplen, den skuffede mig fælt,
    ikke så velkørende og styrvillig som en street triple
    bare min mening smiley


  • #10   7. sep 2010 Prøvede hondas cb1000r. Jeg var solgt med det samme, den cykel er såå letkør og lækker at kører, eneste minus er at den mangler noget power:)

  • #11   7. sep 2010 Syntes også en Street trible i R vesion,den er speed triblen klart overlegen i køreegenskaber,den er simpelrhen for tung!!,Synd de ikke har en ordenlig V tvin til den,motoren er for tam og mangler moment,så det blev en monster istedet!

  • #12   7. sep 2010 johnny L

    Prøvede også lige kort Street Triple R idag. Super fed bike, men den føltes lidt lille for mig. Måske den skal tages til revurdering.

    Men syntes bestemt ikke Speed Triplen motor føles tam eller momentløs. Ved ikke om en standard er meget anderledes, end den let tunede version jeg prøvede. Men min erfaring var at den til hver en tid ville voldtæske min gamle SV1000K6


  • #13   7. sep 2010 Det var da også street triblens motor jeg mente var for moment svag !men super sjov maskine!

  • #14   7. sep 2010 ahh.. my bad smiley

  • #15   7. sep 2010 Jeg har en kammerat, der skulle skifte en liter SV ud med noget andet. Han prøvede Triumph, og efter at have prøvet de 2 tripler, købte han 675'eren. Den er ifølge ham meget federe at køre på, den styrer fremragende. Han har været på bane flere gange, der kan han hænge på det meste.

  • #17   8. sep 2010 spændende indlæg for en som selv står i samme "købs" situation, når damen her om en mdr. har fået pappet og overtaget banditten.

    Har prøvekørt z1000 (03,08), fz1-n (09), Monster1000 (08), sv1000 (07) samt benelli TNT caferæseren

    dvs. jeg "mangler" CB1000r og speed tripple, men det er efterhånden så svært at skelne de mange fede oplevelser fra hinanden, hvis bare man kunne få en hel dag på bane med dem alle linet op til fri prøvekørsel smiley

    TNT caferæseren var den vildeste, men tør ikke købe benelli.
    Z1000 slår IMO fz1-n, men den er også mere rå i kanterne, og fz1-n kunne godt være et mere "fornuftigt" valg.

    Sv1000eren bliver det nok kun hvis budgettet bliver beskåret smiley

    Ducatti, jeg kan simpelthen ikke have den tørkobling lyd smiley

    og så de to sidste som endnu mangler at blive prøvet, men det bliver først til foråret, cant wait!


  • #19   8. sep 2010 MIchael, det skal lige nævnes at mit næste køb bliver en brugt cykel.
    Og af frygt for astronomiske værkstedsregninger, svært tilgængelige reservedele og mangel på værksteder som kan lave dem hvis/når uheldet er ude, så må det blive ved tanken.


  • #21   8. sep 2010 Hans: kunne jeg vælge tog jeg da også din,... men den ligger i mine øjne i en lidt anden prisklasse sammem med Caferæseren

  • #23   9. sep 2010 Jeg prøvede Triumph Speed Triple 1050 ved Vagn Kensen i forbindelse med åbent hus, og den spandt maks. Syntes helt igennem det er en fin cykel med en meget fin motor. At jeg alligevel valgte en Aprilia Falco hænger sammen med mit behov for langture, samt V2 motoren (60 grader) der bare er rå og konstant imponere mig i saft og kraft.

Kommentér på:
Prøvekørsel: Triumph Speed Triple.

Annonce