{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

r6 - gearkasse {{forumTopicSubject}}

jeg har som tidligere indlæg skrevet at jeg er meget interesse i en yamaha yzf r6, har dog via nogle mails og snak med venner hørt at 99'er modelen er en man bør holde sig fra grundet problemer med gearkassen. en anden kammi fortæller at det er hele den serie dvs fra årgang bla bla til 2003 eller sådan noget..

nogen der ved noget om dette emne, for så kan jeg muligvis spares for et dårligt køb

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  r6 - gearkasse
  • #1   6. sep 2010 Hej du,
    Jeg har selv en af de modeller. det der er med dem engang imellem er, at hoppe fra 1. til 2. gear, kan den godt (nogle gange) kræve lidt vold smiley
    Har ladet mig fortælle, at det er vippearmen (tror jeg nok den hedder) som bare skal udskiftes med en af de nye (som ikke har den fabriksfejl) og så skulle det være fino smiley
    Ellers kører de fantastisk!

• #2   6. sep 2010 Det problem havde jeg også fra 1 - 2 gear men efter skift af olie stoppede det det problem..

• #3   6. sep 2010 har aldrig haft problemer med min , skitede olie pr ca 4000 km

Hvis du har interesse for sådan en model , er der ikke andet for at prøve ,går den dårlgt i gear kassen , hold dig væk

• #4   6. sep 2010 For mange fejlede gearskift mellem 1. og 2. gear kan forårsage en bukket skiftegaffel, så vidt jeg ved. Det gælder 99-02 modellerne, de nyere har en kraftigere skiftegaffel.

Det er let at teste: bare giv den maks gas i 2. gear, når den rigtigt begynder at trække vil det komme i ryk, som hvis den lavede hjulspin.

Har man mekanisk snilde kan det laves på en weekend og det koster ca. 3000 kr i reservedele inklusive pakninger. Motoren skal ud af stellet.

Kommentér på:
r6 - gearkasse

Annonce