3.163 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Kører på nedslidt dæk.. Kører på nedslidt dæk..

Jeg har et nedslidt dæk efter en brænder :=) Så den kører på trådene i midten og der er intet gummi der i midten.. Jeg sætter allerede min cykel til vinterer opbevaring nu, da den skal gennemgå større ombygning igen.. Så er problemet jeg skal kører 150 km hen til pågældende sted hvor den skal stå og ombygges og self. nyt dæk engang smiley Men efter de 150 km kommer den til at stå stille. Så kan jeg trille afsted med 90 km/t hele vejen og hvad er det værste der kan ske ? Altså siger det bare bang lige pluslig ? Hvis jeg kører pænt derned osv. Kan dne holde til det ? Michelin pilot sport dæk.. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører på nedslidt dæk..
  • #1   2. sep 2010 Bang ja(:

• #2   2. sep 2010 Alt kan ske vis man ligefrem kan se trådene

• #3   2. sep 2010 Prøv at få fat i en bil med trailer i stedet - det er ikke risikoen værd at tage turen på et ødelagt dæk.

• #4   2. sep 2010 den eksploderer og du dør højst sansynligt.

smid den på en trailer istedet for smiley

• #5   2. sep 2010
    Jeg skulle ikke nyde noget.
    Og da dækket alligevel skal skiftes, hvorfor så ikke gøre det nu - i stedet for at spille hazard med liv og helbred?

• #6   2. sep 2010 Det er umuligt at sige om dækket kan holde til det, men jeg ville ikke kører med det i den tilstand, og hvis jeg ikke tager fejl, så koster det et klip i pappet hvis bent betjent napper dig.

• #7   2. sep 2010 Du risikerer at ødelægge bagenden med trådene, hvis de kommer for langt ud.

Jeg tror ikke det punkterer, men det kan nemt koste en betinget frakendelse af kørekortet, hvis du bliver stoppet. Og det er det vist ikke værd.

• #8   2. sep 2010 Alle trådene er synlige men ingen stikker ud.. Det er slet ikke det værd, men har ikke mulighed for at låne en mc trailer desværre.. Smider ikke det nye dæk på nu da det skal glasblæses og højglanspoleret inden der kommer dæk på.. Så jeg vil prøve at trille stille og roligt derned.. Men tak for omsorgen smiley

• #9   2. sep 2010 Det er jo svært at sige uden at have set det, men er trådene først blevet synlige for få km siden, så skal der altså meget til før det bare springer..

• #10   2. sep 2010 Jeg prøvede det samme. liuften sev ud stille og roligt.. 90 på et flat dæk er meget!

• #12   3. sep 2010 1: Læg et god lag Gaffa uden på trådene.
    2: Mal Gaffa`en sort.
    3: Af sted det går.

Edit...hvis dette tages i brug, vil jeg ikke kunne holdes ansvarlig smiley

• #13   3. sep 2010 Hvis man har råd til at lave en brænder har man også råd til at sætte et andet dæk på selv om det skal af igen. Du kan jo bare montere det selv uden at afbalancere. Skulle det komme lidt ridser på fælgen er det jo ligemeget...

Jeg undlader at skrive min mening om dig hvis du kører på det dæk da det ikke vil være positivt det jeg vil sige!!!!

• #14   3. sep 2010 du behøver da heller ikke en mc trailer for at transportere den. lej en af de almindelige hobby trailere som de har på enhver tank. så op på sidestøttebenet og 3 gode kraftige stropper på. så løber den igen steder, har selv hentet flere mcer i blandt andet tyskland på den måde.

• #15   3. sep 2010 For et pr pr siden kørte jeg min Tlr fra nordsjællnd til nordjyllnd med tråden synlig i bagdækket, konen sad endda bagpå. Lidt naivt troede jeg at der var masser af gods tilbage i dækket. Da det blev skiftet viste det sig at der var mellem 1-2mm tilbage inden det havde sagt bang så det gør jeg aldrig mere.

• #16   3. sep 2010 Ring til dit vejhjælp og sig din mc er gået i stykker at sen ikke kan starte, eller du har smidt nøglerne væk. men lad være med at køre den tur. den det bagdæk

• #17   3. sep 2010 Hvorfor tænke på dig selv??
    Men det værste
    Du kan enten dø, eller lave skade på flere millioner som forsikringen ikke dækker, da den ikke er i lovlig stand, og endda tage et par uskyldige med dig, hvis alt går galt.
    T

• #18   3. sep 2010 Det skulle du nok have tænkt på inden du lavede din brænder..!!

Jeg vil satme ikke håbe du kører den samme vej som jeg kører på, det er jo ikke kun dig selv du udsætter for fare, men også vi andre i trafikken.

Det må være toppen af idioti at spørge om i dette forum..!!
    Det ville være det samme som at spørge om jeg godt kan trille lige så stille til mekker med min bil, den kan godt nok næsten ikke bremse, men jeg kører bare ligeså stille..!!

Hvis/når dækket himler, så håber jeg at det KUN er dig selv det går ud over, og at du ikke tager nogle af os andre med i faldet.. smiley

For din egen skyld, vil jeg håbe at Jens betjent får fingre i dig inden du når så langt.

Jeg kan sgu godt forstå at MC'ister får et dårligt ry, når der findes så tåbelige folk derude..
    Jeg er rystet smiley

• #19   3. sep 2010 Googles føreste svar på "mc trailer ålborg" siger www.bugges.dk der kan du leje traileren i 6 timer for 175,-

Det er da vist det mest rigtige.

Et andet lyder som lidt af et hovedløst projekt...

• #20   3. sep 2010 Hej Lasse P Med sådan en frisk ungdom skal det nok gå altsammen. Jeg havde nok bare kørt den tur så hurtigt som muligt og helst med en lille bimme-lim på,da jeg var 16-17 år . smiley mvh Henrik E. God tur

• #21   3. sep 2010 Kør da i et byggemarkede eller på en tankstation og lej en alm trailer. Thansen/bauhaus/Jemfix stropper på og afsted det går. Du vil sætte dig selv og din sikkerhed overstyr for omkring 200 Kr, det hænger da ikke sammen !
    Ellers find et slidt dæk og monter det og så har du jo også til en brænder til foråret ;o)

• #22   3. sep 2010 Alle har mulighed for at leje en trailer - det koster ingenting... Heller ikke en rigtig MC-trailer, underligt spørgsmål at stille...

• #23   3. sep 2010 Hvorfor lave en brænder lige før man skal køre 150 km ??

• #24   3. sep 2010 du skal bare køre med nedlægning hele vejen til enten højre eller venstre *G*

Nej, jeg ville nu også leje en trailer - dit liv er ikke risikoen værd ( for et par hundrede eller 4....... )

• #26   3. sep 2010 @ Thomas Aka Hayabusa.
    "Du kan enten dø, eller lave skade på flere millioner som forsikringen ikke dækker, ...."

Det var så dagens vrøvlevers.
    Det er rigtigt at man kan dø af det, men det med forsikringen har du selv fundet på. Og det er forkert.

• #27   3. sep 2010 Steffen:

Hvis jeg køre med total nedslidte dæk, og godt selv er klar over det, så kan der da ikke være nogen forsikring der dækker, regningen kommer da til dig på et tidspunkt gør den ikke??
    Der er da en grund til at synssteder får havarerede biler ind til undersøgelse ved ulykke, så man kan finde skylds tageren.
    Hvis ikke!! så er det da tåbeligt fra forsikringens side.
    Thomas

• #28   3. sep 2010
    @Thomas

Nej, der skal meget mere til.
    Du får en bøde, og det får måske konsekvenser for dit kørekort, men forsikringen skal dække, og den kan ikke komme efter dig bagefter.

Hvis forsikringen skal kunne hente pengene hos dig, skal du forvolde skaden med vilje, eller "med en uagtsomhed der kan betegnes som grov hensynsløshed".
    Nedslidte dæk kan aldrig være en grov hensynsløshed - hvis du bevidst kører helt uden bremser, - så måske, men det kommer an på omstændighederne.

Reglerne om regres ved motoransvar står i færdselslovens § 108,2:

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

• #29   3. sep 2010 Når man er dum nok til at skrive om sit idiotiske foretagende, på et offentlig forum så dette, så kan du godt glemme alt om at få forsikringen til at dække, såfremt det kan bevises at det var bagdækkets skyld, og det skulle jo ikke være noget problem, eftersom at stålet stikker ud af dækket..

• #30   3. sep 2010 Per, - det er så hvad din fantasi når frem til, men det er loven der afgør om den dækker - og den dækker, uden regres.

• #31   3. sep 2010 Steffen Århus>>

"Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed. "

Der skal ikke megen fantasi til at forstå, at dette er grov hensynsløshed.
    Hvis du kører på at dæk, hvor du er bevidst med, at stålet stikker ud, og du i et indlæg på et offentlig forum, spørger dig tilråds om det er forvarligt at køre med, når du godt selv ved at den er gal, så er det da uagtsomhed der betegnes som grov hensynsløshed.

Men det er da det mindste, det er da værre hvis idioten kører galt, og river en af os andre trafikanter med i faldet..

• #32   3. sep 2010
    Jeg kan godt følge det du skriver, men "grov hensynsløs" i retspraksis er af en helt anden kaliber.
    Det er den sidste uagtsomhedsgrad inden fortsæt.

1.
    Hændeligt uheld - det er når "shit happens".
    2.
    Simpelt uagtsomt- du kigger efter et par lamseben og er uopmærksom.
    3.
    Grov uagtsomhed - du tager bevidst en større risiko end man normalt gør.
    4.
    Grov hensynsløshed - du tager bevist en meget stor risiko, og det er næsten et mirakel hvis det går godt.
    5,
    Fortsæt - du laver skaden med vilje.

Hvor i skalaen vil du så putte en trafikant ind der kører uden lys, ned af en gågade med 100 km/t en lørdag aften, efter 15 bajere - og med nedslidte dæk, hvis du mener at nedslidte dæk alene kan takseres til grov hensynsløshed?

Retten og forsikringsselskabernes praksis er at det er grov hensynsløst, når ens handlinger stort set ikke kan undgå et medføre skade, dog uden at skade er lavet med vilje.

Ansvarsforsikringen dækker, men der vil sikkert komme andre konsekvenser.
    F.eks. vil kasko muligvis melde fra - + bøde og evt. klip eller frakendelse af kørekort.

• #33   3. sep 2010 Jeg synes det lyder som en helt fantastisk ide, Selvfølgelig skal du da bare køre på det rene lærred - bare kør så stærkt, at du er sikker på at dø af det, så vi andre ikke får andet end en engangsudgift!

Det er selvfølgelig en grovhed.

DU SKAL IKKE KØRE SÅ MEGET SOM 100 M MED OVER 3 KM/T PÅ DET LORT!

• #34   3. sep 2010 Hold da op hvor kan hønsene skræppe op.
    Jeg kørte fra kolding tur retur til odense, og derefter op til århus for at få det skiftet, på et dæk med synlige tråde.
    Kører du stille og roligt så skal det nok gå hvis det er et nødstilfælde.

• #35   4. sep 2010 C-4>>

Nødstilfælde..!!

Det er da utroligt at folk syntes at det er helt ok, at spille hassard med andre menneskers liv og lemmer..
    Men det er svært at forstå for folk som dig, de skal sidde i en kørestol og savle før de fatter det, og så fatter de det alligevel ikke, det er sgu sørgeligt.. smiley

• #36   4. sep 2010 Er der nogen der har stjålet dit lørdags guf Per tudefjæs ?

Hvis man finder en stille landevej og tuller i et roligt tempo afsted så spiller man ikke hasard med andres liv, Er du sikker på at MC livet ikke er for farligt for dig ? for du lyder som om du frygter det værste konstant, måske man skulle holde sig på de 4 hjul .

• #37   4. sep 2010 Bare luk spalten tumpe..

Hvor fanden vil du finde en stille landevej, hvor der ikke kører andre end dig..??
    Lortet springer på et tidspunkt, ingen tvivl om det, det er bare et spørgsmål om hvornår, og kan du vide dig sikker på, at det ikke sker 50 meter før jeg passerer dig..?? Nej vel..
    Så lad nu for helvede være med at lege udødelig, og tage vi andres liv for givet..!!

Og nej, mc livet er ikke for farligt for mig, så længe jeg selv bestemmer det meste af hvordan det skal foregå, men det bliver farligt på det tidspunkt hvor idioter som dig selv, vover jer ud i trafikken på dæk hvor stålet stikker ud, og tilsidesætter alt hvad der hedder sikkerhed, med tanken om at "det går nok"..
    Forhåbentlig er det kun dig selv det går ud over, når du på et tidspunkt må kysse asfalten, fordi dit lortedæk springer i et sving..

• #38   4. sep 2010 Ind og snup en middagslur lille-Per, du er jo helt gammelmands gnaven smiley

• #39   4. sep 2010 Kald det hvad du vil drengerøv, men folk der mener de har ret at sætte mit helbred på spil, de pisser mig af, og får det glatte lag, og det være sig både her, og i det virkelige liv face to face.

Det lærer du nok en gang, du er trods alt stadig kun en knægt smiley

• #40   4. sep 2010 Skid da på helbredet, du er alligevel snart 45, og så er det direkte ned af bakke hvad det angår.
    Men du må hellere holde dig fra Sønderjylland så, fordi mit dæk er vist over slidgrænsen, så jeg sætter uskyldige borgers liv på spil hver dag smiley gisp !

Du skulle prøve at være en knægt igen, så ville du ikke være så støvet og mavesur over andre smiley

• #41   4. sep 2010 smiley

• #42   4. sep 2010 Vidunderligt som nogen tråde bare tager en fed drejning og bliver skide sjove :=))

Hilsen en på snart 45 der altid kører med tråde stikkende ud alle vegne , også i dækkene

• #43   4. sep 2010 Min mor kan banke din far!

• #44   4. sep 2010 http://www.youtube.com/watch?v=liq_wYFkMoU

• #45   4. sep 2010 Marc (Kokkedal) J
    Tror du har ret ......

• #46   4. sep 2010 jeg har savnet de vi skal være venner fra tuben

• #47   4. sep 2010 Har i mine unge uviddende dage køret fra Fredericia til Skagen videre til Løkken og hjem til København på et dæk hvor man kunne se nogle tråde. Gik fint. Hverken død eller i kørestol.

• #48   4. sep 2010 Bombe: når du diskuterer forsikring med Steffen er det en fagmand du diskuterer med. Han har ret.

• #49   4. sep 2010 Jesper: Der er altid nogen, der ved bedre end fagfolk.

Det er måske også mange på dømmekraft at lave sådan en brænder, når man ved, at man bagefter skal have flyttet kværnen et langt stykke.. Og at den helst selv skal køre. Men det er en helt anden snak.

Tilbage til "æv-bæv" argumenterne..

• #50   15. mar 2011 Vil bare lige rykke op i denne tråd igen.. Da jeg kom sikkert frem og kørte 60-90 km/t hele vejen hjem og tjekker dækket for hver 10 km jeg havde kørt.. Der var intet at se da jeg kom frem hverken mere eller mindre slid.. Så alt er i fineste orden.. smiley God sæson for 2011 til jer alle...

Kommentér på:
Kører på nedslidt dæk..

Annonce