{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.353 visninger | Oprettet:

politi måling speidiometer {{forumTopicSubject}}

er blevet stoppet af politiet for at køre for stærkt inde i en by zone.. de havde ingen måling af mig, andet end de havde kørt 120kmt.. så det mente de også jeg havde gjordt.. jeg erkændte jo selvføldig ikke forholdet..
så siger politimanden,,, du mister kørekortet for at køre forstærkt.. men kan hans skøn bruge til nået??
jeg mener ikke han kan bruge det,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  politi måling speidiometer
  • #1   26. aug 2010 Det er omstændigt, men det kan lade sig gøre at bruge den slags målinger.

• #2   26. aug 2010 Jeg tror ikk den holder den der fra deres side, de skal vidst have en måling.
    Jeg prøvede det samme i bil sidste år hvor de sagde jeg kørte 70, så sagde jeg det tror jeg ikk på og ville se måling, men de havde ingen, så sagde jeg, at jeg måske kørte 55 men ikk mere.
    De gav mig en advarsel og kørte videre.

• #3   26. aug 2010 jeg har prøvet den samme en gang før, da sagde de også de ikke havde nogen måling så jeg måtte køre vidre...

• #4   26. aug 2010 de skal ha måling før de kan gør noget som helst

• #5   26. aug 2010 Det kan lade sig gøre at få den til at holde i retten. Og alt efter omstændighederne, er det ikke utænkeligt, at de gør det, når nu der er tale om sådan en overskridelse i bymæssig bebyggelse.

• #6   26. aug 2010 Hvis du har kørt 120 i byen, så håber jeg da at de kan tage det, ikke noget personligt, men det er da mere end rimeligt at man må vente til man bliver mere moden med at køre, hvis man kører 120 i en byzone..

• #7   26. aug 2010 kan bare ikke lige se hvordan de skal kunne bruge det som bevis.. de kan jo accelrere nåe de skal op til mig, og det skal jeg jo ikke ha skylden for..

• #10   26. aug 2010 Anders.
    Det kan jo altid være værre.
    Hvor hurtigt kørte du så "GSXR 7" ?

• #11   26. aug 2010 jeg ved ikke hvor stærkt jeg kørte.. men sysy da det er nået useriøst at de bare siger vores viste 120.. de har jo nok kørt nået stærkere end mig da de skal hente mig

• #12   26. aug 2010 Det er godt, at der er så mange "eksperter".

Tsk...

Gætter på, at der ikke kommer en bøde, men det er slet ikke utænkeligt at der kommer en. Og hvis den kommer, skal den nok holde i retten.

• #13   26. aug 2010 marc...

okay.. men mener bare ikke det rigtigt er nået bevis.. men jeg er heller ikke advokat eller tidliger politi...
    er bare i tvivl om de må bruge det ? eller kan bruge det

• #14   26. aug 2010 Min chef har engang fået en betinget frakendelse baseret på speedometermåling fra en betjents private ford eskort..

Den var i retten og vende, der var ikke noget at gøre

• #15   26. aug 2010 Der kommer nok en bøde og den slipper du nok ikke udenom...
    mht de 120km/t så er de gerne to i bilen - to stemmer råber højere end én

• #16   26. aug 2010 GSXR 7: Det kan bruges, det stiller bare nogle krav til den bil, der har foretaget målingen. Den skal igennem nogle tests, som jeg ikke lige vil komme ind på, men kort fortalt, så tester man fejlvisningen. Dernæst giver man fartsynderen en passende rabat, og så går man i retten med sagen.

I sager med frakendelse er det sandsynligt, at de gør forsøget. Det er trods alt en større overskridelse. Man vil næppe få mindre bøder eller klip på den måde.

Det stiller lidt større krav til politiets rapportmateriale, når man skal have nogen dømt på anden måde end med PolicePilot eller laser. Der er dog ikke stor forskel i principperne.

• #17   26. aug 2010 De kan kører bilen til teknologist institut og får målt den nøjagtige hastighed ved 120 km/t visning på speedometeret, med den erklæring og så 2 mod 1 i retten så er der ikke noget at gøre !

• #18   26. aug 2010 vi var 8 der blev stoppet med 120 i en 60 km/t zone af 3 betjente hvor de også havde aflæst deres speedometer...

det endte i retten, og vi slap... smiley

• #19   26. aug 2010 det kommer altså også an på over hvor lang en strækning man bliver målt...

vi blev kun målt over 150 meter (5 sek) og det var ltså ikke nok.. smiley

• #20   26. aug 2010 Det er da for ømt hvis den holder i retten, de må sgu da bare tænde for deres politiscanner der hvis de vil bruge det til noget, ellers kan de sgu da stoppe en hver og påstå at man har kørt så og så meget

• #21   26. aug 2010 Er man så lam i roen og køre 120 lidt mere eller mindre . Må man sku da også være klar til at betale prisen . Jeg havde medlidenhed med dig hvis det havde været motorvej eller motor-trafikvej men i byen . Er man sku en taber hvis man ikke kan klare straffen for sine handlinger . . Man beder jo selv om at få klippet kortet når man laver sådan en handling. Jeg håber de kan knalde dig . . .

• #22   26. aug 2010 Det kan sagtens lade sig gøre.

Men som der er blevet nævnt, så er der flere faktorer der spiller ind.

- bl.a. den aller vigtigste, hvor lang tid kørte de bag dig?

Jeg kan tydelig huske en ung knægt fik taget kortet for 3 år siden på Bornholm, ved at køre 170 km/t på på en strækning på 7 km.
    Det var en civil betjent der var på vej hjem om natten efter vagtskifte.

Politiet benytter sig også om metoden, hvor de observerer en bilist ved punkt X, lader ham kører og lave sine fart forseelser og derefter stoppe ham ved punkt Y. Derefter tager de og udregner efter distance og tid, og finder frem til hans gennemsnits fart. Ingen decideret målt fart, men udregningen er nok til at holde i retten.

• #23   26. aug 2010 Ved godt det lyder voldsomt. Og ja jeg køre sku da også før stærkt i ny og næ . Men der er da forskel på hvor og hvornår man gør det. Jeg er måske bare træt at alle de kødhoveder der gang på gang starter tråde med "det er så synd før mig agtigt" og dumme dumme panser svin de har snuppet mig med 250km/t eller noget i den stil . Det er da til at brække sig over. . .

• #24   27. aug 2010 Som hovedregel, så benægt og sig, at du ikke kender noget til det! Du skal ikke på noget tidspunkt begynde at væve nogen forklaring sammen for den piller de fra hinanden. Så uanset hvad de siger så nægt alt hvad de siger, og skulle de spørge om hastigheden, har du selvfølgelig kun kørt omkring 50 km/t!

• #25   27. aug 2010 Jeg ligeglad om du har kørt for stærkt, men du må da have en idé om HVOR stærkt du har kørt.. At du på ikk gider skrive det er en anden sag..

• #26   27. aug 2010 INDEN folk himler helt vild, så kommer det an på HVOR den overskridelse er sket, om trådstarter er dum, eller fuldstændig psykopat, der skulle have tæske til døde, med en flad badeboldt!!!!!

Feks. Avedørehavnevej, mellem motorvej og gammelkøgelandevej (min baghave) DER kan folk sku køre lige så hurtigt de vil næsten! der er ikke sideveje, aldrig fodgængere eller cyklister (næsten) der er autoværn i midten osv... HAR han taget dig et sted som der, nægt, og gå i retten, det er gratis..

Har han taget dig kl. 07:59 på vej forbi en skole på en stillevej, med max 30, så kommer du lige ud forbi mig, så står jeg gerne for aflivningen af dig!!!!!!

ALT derimellem, er en graduering, alle fortager... men 120, lyder nu voldsomt!!

• #28   27. aug 2010 Det kommer også rimeligt an på om hvor hurtigt du kørte i forhold til politiet, da de som regel skal accelerer helt op i fart bare for indhente dig, især hvis de har lang afstand fra dig.

Så det betyder ikke nødvendigvis at du var oppe og ligge på 120 km/t. Det kan jo sagtens være en 90-100 km/t da politet som regel skal hurtigere end dig, bare for at indhente dig.

Men det er jo svært at sige ud fra, hvis du ikke ved hvor stærkt du kørte. smiley ellers må man jo bare tage straffen som ansvarlig for sine egen konsekvenser som det nu er.

• #29   27. aug 2010 En politimands ord vægter altid meget højere i retten end en privatmands. Har selv fået et klip for at køre over for rødt, selv om jeg nægtede alt og stadig klart mener, at panseren tog fejl.

Jeg tog den i byretten, men tabte blankt og med det samme. "Politimand Ebbesen må ikke lyve herinde. Det må du," sagde dommeren. Og så var den sag afgjort, selv om Ebbesens udsagn klart ikke var i overensstemmelse med sandheden.

Jeg protesterede højt, for jeg har altid troet, at man ifgl grundloven er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Dommeren sagde, at 'det var bevist,' fordi panser Ebbesen havde sagt sårn og sårn.

For mig at se er det rene politistatsmetoder, når man som borger bliver dømt bare fordi en panser siger, at man er skyldig. Eneste chance for at slippe er, hvis man kan bevise, at man er uskyldig.

Det burde jo være omvendt: At 'systemet' skal bevise - med foto, vidner eller andet - at man er skyldig.

• #30   27. aug 2010 benægt det hvis du tager en tur i retten for de har ikke en skid beviser

• #31   27. aug 2010 Godt Thomas, du kender systemet. Hurra:-)

• #32   27. aug 2010 P.s

Jeg synes at det er beundringsværdigt at der går debat i hvordan man undgår bøden. Hvis man har kørt (bare noget der ligner) 120 i tæt bebygget områder så er der ingen sympati at hente herfra.

Så er en bødestraf da det mindste.

• #33   27. aug 2010 hmm jeg forstår sq ikke den med at en politimand i civil kan påstå at have standset en der har kørt for hurtigt, ved bare at se hans eget speedometer, og at den så holder i retten. Skidt at være den der kører foran en morgensur betjent en torsdag morgen som blev snydt af konen aftenen inden.... arh der skal sq vist lidt flere beviser end bare en påstand fra en civil betjent i hans egen bil.

• #34   27. aug 2010 Thomas R: Hvis du læste hvad der blev skrevet, og hvis du satte dig lidt ind i tingene, så ville du måske forstå.

• #35   27. aug 2010 Marc (Kokkedal) J: Nu var det lige med henblik på den episode som Robert A, hentydede til.
    Har skam forstået at det muligvis kan ske. Men så synes jeg virkeligt at der er noget rivende galt.

Kommentér på:
politi måling speidiometer

Annonce