{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lapning af bagdæk
  • #1   12. aug 2010 Man lapper ikke et mc-dæk, det hedder byt til nyt

  • #2   12. aug 2010 Man kan godt lappe MC-dæk, så et nyt er ikke NØDVENDIGT! MEN, de gange jeg er punkteret (læs 6 stk) har jeg smidt et nyt på. Også selvom bagdækket ikke var tilnærmelsesvis nedslidt. Jeg vil ikke tage chancen....

    En af mine kammerater har få fået dem og lappet og har kørt på dem uden problemer... Så det er nok mest hvad du selv "føler for"...

    Men alle forhandlere burde kunne klare den lille opgave! smiley

    Rune


  • #3   12. aug 2010 Hvis dækket ikke er slidt, hullet er regulært, sidder i midterste 1/3-del af dækket og karkassen ikke har taget skade, kan det godt lappes uden sikkerheden lider under det.
    Koster typisk 2-400,- kr.

    Kun 2 typer fraråder en lapning af MC-dæk.
    1: Dem der sælger dæk.
    2: Dem der ikke ved bedre.

    Dunlop har ingen kvaler med deres dæk lappes:
    http://www.dunlopmotorcycle.com/infocenter_tiretips.asp?id=30


  • #4   12. aug 2010 Man kan godt lappe dækket - men det er på ingen måde anbefalelsesværdigt!!!!!! Køb et nyt...

    Specielt når du kører en maskine som du gør - hvordan tror du den ter sig når du ved en hård acc. smider lappen på motorvejen? :S

    Du har kun 2 dæk at køre på og hvis det ene fucker så er det altså ikk rart. Prisen på dæk idag er også så lav så det burde være til at overkomme set i forhold til risikoen ved at køre med lap...


  • #5   12. aug 2010 Er der så nogle forhandlere som kan være behjælpelig med transport, evt bare stille en trailer til rådighed, så man selv kan fragte den til forhandler?
    Jeg tænker at det ikke er så godt at køre på den med fladt dæk..


  • #6   12. aug 2010 hahahahahaha

    Jesper [Virum] P har evigt ret !!

    Selvfølgelig kan man lappe et mc dæk.


  • #7   12. aug 2010 På linket anbefaler Dunlop at dækket har mindst 1/32tomme dækmønster = 7,8mm

  • #8   12. aug 2010 ja en cykel lap vulkaniseres da på og holder ganske udemærket........før jeg begyndte at bruge rigtige race dæk blev samtlige mine banedage sponsoreret af folk som absolut ville smide deres fine nye dæk ud pga af et søm eller en skrue. Alle dæk blev lappet med en "padehat" trukket igennem fra bagsiden.
    Ikke et eneste af disse dæk punkterede eller tabte luft og på landevejen når man aldrig i nærheden af at presse et dæk så hårdt som man gør på bane.
    Så hvis du lader en proff. lappe dit dæk med de rigtige lapper og korrekte forarbejde så er der ingen problemer.

    Man kan så diskutere om det i dit tilfælde kan gå og lappe dækket hvis der er store udgifter forbundet med at få den fragtet, få afmonteret, lappet og monteret igen. I dit tilfælde ville en nødlap fra Thansen måsle være det billigste, så kan du køre til nærmeste dækmand og få et nyt dæk på. Et nyt dæk er trods alt kun ~1000-1100kr plus montage hos en af de mange dygtige montører herinde.


  • #9   12. aug 2010 Jeg kører pt. på et lappet roadtec z6 på baghjulet, på en lettere tunet GSF 1250 SA, på både bane og vej, det bliver ikke på nogen måde skånet, da det er et forsøg på at få aflivet lidt af det hysteri der er omkring emnet. det forholder sig som Jesper P siger. Indtil nu har jeg kørt 13000 på det, (det havde kun kørt ca. 100 da det blev lappet) og jeg regner da med at det holder sæsonen ud. Det bliver jævnligt kontrolleret, og der er INGEN problemer overhovedet!

  • #10   12. aug 2010 jeg kan heller ikke se problemet i at få det lappet hvis det er en prof der gør det. jeg har da kørt godt 8000 km med en lap i baghjulet på min fj 1200. og det gik ganske fint. også under accelration og høj fart ned gennem tyskland.

  • #11   12. aug 2010 Der er så meget religion i det her, at man tror det er løgn:-)

    Selvfølgelig kan MC-dæk lappes, bare hullet ikke sidder for langt oppe af trædefladens side og karkassen ellers er i orden.

    Noget andet er, at man nok skal overveje, hvor meget der er tilbage på dækket - lapning kan faktisk blive en urentabel forretning, idet den typisk koster 25-30 % af prisen for et nyt dæk:-)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #12   12. aug 2010 Selvfølgelig kan det lappes af en der ved hvad han laver.
    Alt det ammestue pladder med at det eksploderer skal folk bare stoppe med når de ikke ved bedre.
    Til at starte med finder du en tankstation og køber en bøtte dækskum som du fikser det med til du kan få det lappet. Det er nemt nok at vaske af dækkets inderside, så du behøver ikke sætte himmel og jord i bevægelse for at få maskinen flyttet.
    Jeg har tid til at lave det søndag eftermiddag hvis du ikke finder en anden der kan inden da - og der skal du kun lige til roskilde.


  • #13   12. aug 2010 Henning : arh lidt må det da blive skånet , hvis du har kørt 13000 km på det ! lap eller ej .

  • #14   12. aug 2010 Kopy paste fra en anden tråd.. gider ikke skrive det hele igen..

    ------------------------

    Så er det frem med popcornene!!!!

    Har brugt det ULOVLIGE fra Tsvansen, som man propper i udefra!!!
    Har brugt den på MANGE dæk, og har fået at vide her inde 100 gange MINDST at det er sygt´, og uforsvarligt!!

    MEN ingen har endnu kunnet fortælle om en hvor det gik galt..

    IFLG loven, skal der lappes indefra, men en prop, hvis jeg husker rigtigt..

    Jeg har lappet MANGE dæk udefra, nogle har kørt på bane, min egen punkterede dagen efter jeg fik skiftet til nyt dæk. det er 1 mdr. siden. cyklen har siden da, rundet 200 flere gange med proppen i..der sker ikke noget nu eller i fremtiden!!
    Har selv kørt med ,eller venner kørt med mere end 20 lappede MC dæk (med de propper fra Thansen,) samt masser af bildæk!!

    Det er IKKE bevis for at det er sikkert, MEN jeg påstår, at er det brugt rigtigt, virker det lige så godt som det andet!!

    MEN ellers få det lappet hos en dækmand!!

    checker altid løbende mit dæktryk, og ingen af de lappede har tabt tryk..
    MEN husk, det er kun der hvor huller er i dækkets trædeflade, du skal lappe det!!


    Jesper, med ekstra popcorn!!

    -----------------------------


  • #16   12. aug 2010 Yep, det er det sæt, jeg skriver om smiley

  • #17   12. aug 2010 Nu har jeg lige været henne og kigge på dækket. Det er ikke særlig meget mønster tilbage, så det lader til at jeg har ændret mening og nu går for at købe et nyt dæk i stedet.
    Jeg forestiller mig at bt-023 vil være et rigtig godt dæk. På dæk online er der dog to varianter af dette dæk: bt 023r og bt 023r gt.. Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på disse to dæk?


  • #18   12. aug 2010 Gt er til store sportstourer
    http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1203


  • #19   12. aug 2010 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=79455 ved ikke om det her er noget ?

Kommentér på:
Lapning af bagdæk

Annonce