{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.778 visninger | Oprettet:

Bremser piver ad ******* til {{forumTopicSubject}}

Hej.
Det er hovedsageligt forbremsen der piver. Den lyder virkelig forfærdelig. Men når jeg kører i regnvejr piver den ikke, så jeg vil gå ud fra at en simpel smørrelse kan klare det. Kan det passe det hedder "kobberfedt" det der skal bruges?
Hvis det skal smøres på, skal jeg skille det hele ad, og smøre det på bremseklodserne, eller er det nok bare at smøre skiverne?

Jeg håber i kan hjælpe da jeg skal på MC-ferie på mandag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser piver ad ******* til
  • #1   11. aug 2010 Tvivler ret kraftigt på, at du skal smøre dine bremseskiver eller bremseklodser.
    Det er nok nærmere stemplerne, der skal serviceres i form af, at de skal smøres med fedt så glider bedre. Det gøres ved at skille dem ad, ja smiley

• #2   11. aug 2010 stop stop . Du skal hverken smøre det på klodser eller skiver da for pokker !!.
    Du skal ha`nye klodser og så burde du være ovre det piveri.

• #3   11. aug 2010 Og du bruger idag bremsepasta og ikke kobberfedt til at smøre de bevægelige dele i dine bremser. Men ALDRIG smøre noget som helst på hverken skiver eller klodser. Du kan smøre på på BAGSIDEN af klodserne men heller ikke andet da.

• #4   11. aug 2010 Evn, smør lidt på BAGSIDEN af klodserne, det plejer også at hjælpe.
    Man smøre ALDRIG noget på skiverne. Skiverne er lavet til at have høj friktion, ikke bare til at se pæne ud!

• #5   11. aug 2010 Hmm dækmanden kom først...

• #6   11. aug 2010 Ikke nødvendigvis nye klodser der skal til, for at få den til at stoppe med at pive.
    Det er ofte set, at bremser piver fordi de ikke bliver motioneret nok - set i den forstand, at folk bremser for lidt (læs: ikke hårdt nok)

• #7   11. aug 2010 Casper. Det må du da så gerne forklare mig hvorfor de skulle pive ved det. Jeg siger ikke at jeg ikke tror på dig men jeg har MEGET svært ved at se hvad pokker der skulle få dem til at pive fordi man ikke har bremset hårdt nok da !!!. Og de gange jeg har haft med en bremse at gøre der piver HAR nye klodser hjulpet . Og det er da blevet til nogle stykker i årenes løb !.

• #8   11. aug 2010 grunden til de piver er oftest at der er kommet en skrap kant på bremse klodserne tag et stk sandpapir og pus på klodsen rund i kanten forud sat der er mere klods til bage og ikke bare 2mm

• #9   11. aug 2010 Her er en artikel omkring det nævnte problem:
    (link fjernet)

Har selv oplevet, at ved at trykke hårdere på bremsen, så forsvinder den irriterende hylelyd. Bremsede jeg lige så stille, blev den ved med at hyle - men bremsede jeg kraftigere, forsvandt hylelyden efterhånden i flere dage.

• #10   11. aug 2010 Okay, tak for alle svarende:)
    Det med at de ikke bliver nok brugt, var også min første tanke her i starten af sommeren, men de er blevet flittigt brugt, dog piver de slet ikke når jeg bremser hårdt nok. Nogen gange piver de være end andre gange. Den har ifølge tidligere ejer kørt over 10.000 siden bremserne sidst blev serviceret, så jeg må vel punge ud og få den på værksted. Med mindre i mener at jeg kan prøve selv. Men hvad skal jeg helt præcis smøre, og hvad må jeg smøre med?
    Der er stadig nok klods tilbage, så det burde vel kunne blive fikset uden udskiftning.

Mvh. Michael Engel.

• #11   11. aug 2010 Nååå ja ok på den måde. Troede du mente at hvis man normalt ikke bremsede kraftigt så ville bremserne begynde at pive. Men ja enig i at NÅR de piver så kan man tit bremse hårdere og så stopper piven.
    Men nu kan man jo ikke kører og bremse hårdt konstant så der BØR kigges på det.

Michael . Du kan skille dem ad og evt slibe dem med smergellærrd lagt på et plant bord hvor du så "rasper" dem helt lige. Og så kan du prøve at smøre bremsepasta på BAGSIDEN af klodserne. Nogen gange går det andre gange er det den "dyre" vej med nye.

• #12   11. aug 2010 STOP HOLDT STANDS.. du gør IKKE noget selv. dine udtagelser so far, siger NALLERNE VÆK!!!!

Sorry!! men sandt!

Find en herinde, der vil gøre det med dig i btte for lidt øl/Kaffe/Cola OG lær af den person! ALT ANDET er for farligt! det er dit liv (og andres) du roder med!!
    Havde du boet i nærheden, var du velkommen!
    KAN du ikke finde en, så kør den på værksted, men du skal nok finde en herinde!!!!

God fornøjelse med det, det er sjovt at lære!

• #13   11. aug 2010 Hvis din ferie går via sjælland så er du velkommen til at komme forbi her og så kan vi klare den på under en time. (no cost).
    Du burde dog købe et sæt nye klodser med. Så kan vi skifte hvis ikke det at raspe og smøre hjælper. Gør det det så har du bare nye klodser liggende til når dem du har er slidt ned . Slet ikke en dum ide at ha liggende faktisk.

• #14   11. aug 2010 Chris er ikke hel dum at besøge, han har styr på det pis smiley

• #16   11. aug 2010 lyder til at du boer holde dig fra at proeve selv.
    en slibning kan nok klare det, men da det alligevel skal skilles ad kan du alligesaa godt skifte dem. MC bremser er sku billige nok og der er mindre end en times arbejde i det saa mekanikerudgifterne er ogsaa overkomlige

• #17   11. aug 2010 haha dengang jeg var en 12 stykker smurte jeg også bremserne på min gamle fs1 4 gear, havde næsten kostet mig en tur i bækken smiley

• #18   11. aug 2010 baaaaaaad idea lol

• #19   11. aug 2010 Hold da kæft mand !
    Gad ikke svare, troede dette indlæg var en joke !
    Men det var det så åbenbart ikke alligevel.
    LOL.

• #20   12. aug 2010 Hvis man ikke kan skifte bremseklodser selv, er man godt nok født med 10 tommelfingre på HVER hånd LoL

• #21   12. aug 2010 Liltorp:

Det kan du godt have ret i, men erkendelse/selverkendelse er nu en god tig:-)

Den her trådstarter skal helt bestemt ikke fifle en skid med bremser selv første gang - det er jeg helt enig med Jesper i.

Vedr. piberiet - jo det kan fjernes, men det har en klar sammenhæng med den måde du kører på, og lægger du den ikke om, så kommer det igen.

Min forbremser piber også altid - og jeg er pissehamrende ligeglad:-)

• #22   12. aug 2010 Mange tak for alle svarende smiley
    Det er sku fedt at folk er så villige til at hjælpe!

Jeg har forstået nu at jeg ikke bare skal prøve mig frem, jeg har nu ellers lært en masse ved at prøve mig frem (med "Haynes" i baghånden), uden nogen problemer indtil videre.
    Derfor ville det være fedt hvis der var en smart løsning til dette problem som jeg lige selv kunne klare, men jeg finder en der kender til bremser og så lærer jeg det på den "rigtige" måde. Jeg tror bare jeg køber et sæt nye klodser hvis de alligevel er billige.

Men igen, tak for rådene, det var meget hjælpsomt:-)

Mvh. Michael Engel

Kommentér på:
Bremser piver ad ******* til

Annonce