1.618 visninger
|
Oprettet:
Markedet for litercykler - Dødt? {{forumTopicSubject}}
Hej Forum,
Jeg sidder og er mere eller mindre målløs over at man ikke kan sælge en 1000cc maskine i perfekt stand, der har kørt under 10.000 km til 125.000 kr.
Er der noget galt med min annonce eller er markedet bare TOTALT dødt?
Dertil skal det lige siges at jeg på to uger har fået næsten 600 besøg på annoncen på MCG og 500 på DBA. Uden at der er sket noget særligt.
Eller... Er der en anden forklaring som jeg ikke har overvejet?
Tips og gode råd til hvordan jeg får solgt min ZX10R modtages med kyshånd!
Mvh. Jakob
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
MVH
Kenneth
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
Hej.
Udseendet på cyklen fejler i hvert fald ikke noget, ydelsen heller ikk', så det må jo være noget andet ?, Prisen ! .. kender overhovedet ikke noget ikke noget til niveauet på såån en sporter... sårhhh ? ... folk er måske lidt bange for de mange hk ! eller de høje forsikrings priser ! eller også er det bare årstiden der allerede er begyndt at drille ? .....
/Dennis
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Solgte en på den måde så sent som i går.
Anden prisklasse, man resultatet er det samme.
Har kun een gang ud af et stykke over 40 annoncerede maskiner prøvet længere salgstid end 7 dage.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Jeg ved bare at alt kan sælges med den rette pris.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
OG det er det samme med hus/bil/mc/ svigermødre, eller andet der skal sælges!!
HVIS der ingen henvendelser er på 1 mdr. så er den alt for dyr....
HVIS der er få henvendelser, men ikke noget konkret, er den "lidt" for dyr.
HVIS der er mange henvendelser, men intet salg? lidt for dyr, eller lidt mere tålmodighed!
HVIS den blev solgt inden for 4 timer, skulle du nok have sat prisen højere!!
Som mange menesker, er bange for at bruge penge p.t., kan en cykel i den prisklasse, være for stor en mundfuld, for mange. MEN er den billig nok, er der en der hopper på!
Sagt på en anden måde, er du ikke en af de 5 billigeste cykler, af den årgang/model osv. SÅ skal du nok regne med at chanchen for et salg, er lille.
SÅ enten beholde, eller tage tabet!
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.092
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
har set flere 1000ccm til nogle nogle meget lave priser i år . har selv sat min z 750 til salg og kun fået et par henvendelser , selvom det vist er en af de billigste til salg , Men jeg har heller aldrig solgt en mc gennem mcg , de er alle røget på dba eller gul og gratis.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
En cykel i den prisklasse er da som regl kaskoforsikret, og er den kaskoforsikret, dækker forsikringen ved skader, med nye dele.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
Du efterlyser nogle forslag til hvordan du får din ZX 10 solgt.
Jeg er selv på jagt efter en MC som din, men din vil absolut være en af dem jeg går langt uden om. Begrundelsen er ganske simpelt fordi den ligner en MC som er godt og vel overskruet, vil meget hellere købe en som ikke har alt det uoriginale gejl. Du skriver der er smedet nummerpladeholder, men på dine billeder er der slet ikke monteret nogen, hvilket igen signalerer at der er en knallertdreng der ligger i perlegruset og skruer.
Bare min indskydelse. Sorry
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 52 Svar: 638
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 52 Svar: 638
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.092
Men så vil jeg da gerne spørge ejeren om den tidligere har været skadet?
feb 2010
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 78 Svar: 577
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 623
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 247
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 623
på 109K til sidst, men solgt blev den ikke. Så kan man konkludere at bundpriser ikke hjælper en dyt ??
Den røg vist til en forhandler til sidst, til en sikkert ENDNU lavere pris.
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 83
Ang salg, så fik jeg prisen for min da jeg handlede for et par måneder siden.. men havde da også haft den til salg længe.
satte endda prisen op inden den blev solgt
lykketræf eller tålmodighed, ved jeg ikke..
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
så der skal blandes to ting i tålmodighed og lav pris.
hvis den kostede 10.000 ville jeg da købe den! så den er ikke umulig at sælge. det kan være du bare ikke vil sælge den til den pris køberen ser den som værende værd.
jeg siger altid når nogen spørg om tings værdi: at værdien er det folk vil give for det.. ikke hvad man selv synes den skal koste.
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Først og fremmest - jeg prøver at give prisen et ordentligt nøk til og så må vi se hvad der sker Hvis ikke der er nogen der bider på må jeg bare beholde den. Det er ikke kritisk for mig at komme af med den - men jeg ville gerne kunne bruge pengene på noget andet.
Lige for at komme med svar/kommentar til nogle af af de ting der er blevet skrevet.
Reklame? Tja, måske - men jeg linker da i det mindste ikke til noget. Egentlig er min tråd et reelt spørgsmål som bunder i oprigtig undren.
Forsikring? Det er rigtigt - jeg betalte også selv en formue da jeg fik den for lidt over et år siden. Men der er en del krumspring man kan lave med selskaberne som de fleste mennesker ikke er klar over. Eksempelvis at finde ud af om man kan komme ind under en gruppeforsikring.
Omlakeret? Ja, det er den. Den tidligere ejer fortalte at han havde ridset sidekåben i indkørslen og besluttet at male cyklen sammen farve som han havde malet sin bil. Jeg fik en prøvetur og har nu haft cyklen i over et år + haft kåbedelene afmonteret for at skifte olie og filter. Jeg har ingen grund til at tro at han ikke fortalte sandheden. Maskinen kører perfekt og er/var ren og fin.
Perlegrusmekaniker? Arrrh... Det kan man alligevel ikke kalde mig - jeg kan dog godt finde ud af at skifte olie og filter. Ikke desto mindre -HAR- jeg så også gjort det! Ny olie inden opbevaring og inden sæsonstart. Værstedsmanualen downloadede og printede jeg i forbindelse med at jeg skiftede kæde hos en klub der har et værksted og ekspertisen. Jeg tvivler på at Stevens MC kunne have gjort det bedre. Dog overholder jeg mine serviceintervaller og har fuld servicebog.
Uoriginal? Det kan du sige - om end har jeg originaldelene liggende så jeg kan sælge den til dig i originalt trim og beholde resten
Nummerpladeholder? Ja, den blev solgt med en smedet nummerpladeholder som den tidligere ejer havde fået lavet da han ikke brød sig om det rumskib der var med fra fabrikken. Den var dog for vinklet (ulovlig) og jeg har derfor købt en lovlig TidyTail Stage 2 nummerpladeholder i stedet - begge medfølger.
Men i er velkomne til at komme med flere spørgsmål eller gode råd!
Mvh. Jakob
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Markedet for litercykler - Dødt?