{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Markedet for litercykler - Dødt? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,

Jeg sidder og er mere eller mindre målløs over at man ikke kan sælge en 1000cc maskine i perfekt stand, der har kørt under 10.000 km til 125.000 kr.

Er der noget galt med min annonce eller er markedet bare TOTALT dødt?

Dertil skal det lige siges at jeg på to uger har fået næsten 600 besøg på annoncen på MCG og 500 på DBA. Uden at der er sket noget særligt.

Eller... Er der en anden forklaring som jeg ikke har overvejet?

Tips og gode råd til hvordan jeg får solgt min ZX10R modtages med kyshånd!

Mvh. Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Markedet for litercykler - Dødt?
  • #2   2. aug 2010 Desværre der er kun en måde at sælge den på sæt prisen ned...ikke sagt det på nogen måde er rimeligt men markedet er dødt fordi folk ikke har nogen penge..eller ikke tør bruge dem de har...

    MVH
    Kenneth


  • #3   2. aug 2010
    Hej.

    Udseendet på cyklen fejler i hvert fald ikke noget, ydelsen heller ikk', så det må jo være noget andet ?, Prisen ! .. kender overhovedet ikke noget ikke noget til niveauet på såån en sporter... sårhhh ? ... folk er måske lidt bange for de mange hk ! eller de høje forsikrings priser ! eller også er det bare årstiden der allerede er begyndt at drille ? .....


    /Dennis


  • #4   2. aug 2010 Jeg sætter som regel mine til en sjat under de billigste..
    Solgte en på den måde så sent som i går.
    Anden prisklasse, man resultatet er det samme.

    Har kun een gang ud af et stykke over 40 annoncerede maskiner prøvet længere salgstid end 7 dage.


  • #6   2. aug 2010 Ps.. aner heller intet om prisen på denne maskine..

    Jeg ved bare at alt kan sælges med den rette pris.


  • #7   2. aug 2010 Hmm, kender ikke priserne på de modeller, MEN som jeg skriver til enhver, der stiller den den slags spørgsmål!!
    OG det er det samme med hus/bil/mc/ svigermødre, eller andet der skal sælges!!


    HVIS der ingen henvendelser er på 1 mdr. så er den alt for dyr....
    HVIS der er få henvendelser, men ikke noget konkret, er den "lidt" for dyr.
    HVIS der er mange henvendelser, men intet salg? lidt for dyr, eller lidt mere tålmodighed!
    HVIS den blev solgt inden for 4 timer, skulle du nok have sat prisen højere!!


    Som mange menesker, er bange for at bruge penge p.t., kan en cykel i den prisklasse, være for stor en mundfuld, for mange. MEN er den billig nok, er der en der hopper på!


    Sagt på en anden måde, er du ikke en af de 5 billigeste cykler, af den årgang/model osv. SÅ skal du nok regne med at chanchen for et salg, er lille.

    SÅ enten beholde, eller tage tabet!


  • #8   2. aug 2010 Visninger betyder intet, men alt kan sælges til den rigtige pris, så ned med den:-(

  • #9   2. aug 2010 Musse : det er sku da fordi vi skal se om det er dig der har lavet en ny annonce igen smiley håber du kan ta en joke)
    har set flere 1000ccm til nogle nogle meget lave priser i år . har selv sat min z 750 til salg og kun fået et par henvendelser , selvom det vist er en af de billigste til salg , Men jeg har heller aldrig solgt en mc gennem mcg , de er alle røget på dba eller gul og gratis.


  • #10   2. aug 2010 en så ny cykel, der står med uoriginal lak lugter langt væk af at have været skadet, og så er hvid heller ikke den farve der tænder mig mest.


  • #11   2. aug 2010 Hvorfor tror alle at omlakerede cykler er lig med skadede cykler?

    En cykel i den prisklasse er da som regl kaskoforsikret, og er den kaskoforsikret, dækker forsikringen ved skader, med nye dele.


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #12   2. aug 2010 Hej Jabob R

    Du efterlyser nogle forslag til hvordan du får din ZX 10 solgt.
    Jeg er selv på jagt efter en MC som din, men din vil absolut være en af dem jeg går langt uden om. Begrundelsen er ganske simpelt fordi den ligner en MC som er godt og vel overskruet, vil meget hellere købe en som ikke har alt det uoriginale gejl. Du skriver der er smedet nummerpladeholder, men på dine billeder er der slet ikke monteret nogen, hvilket igen signalerer at der er en knallertdreng der ligger i perlegruset og skruer.
    Bare min indskydelse. Sorry


  • #13   2. aug 2010 synes nu din pris er meget fornuftig,har set en honda cbr1000rr herinde fra 07 til 115000kr så måske den skal længere ned i pris hvis du står og skal af med den nu og her

  • #14   2. aug 2010 at en cykel der er 3 år omlakeret er sku da ikke lig med at den har været skadet måske ejeren vil have en unik mc der ikke er andre der har..

  • #15   2. aug 2010 Måske....måske ikke. Man kunne jo også spørge ejeren om den tidligere har været skadet fremfor at tro det ene eller andet. Men i disse tider er hvid jo en modefarve, som mange maler deres maskiner i. Hver sin smag:-)

    Men så vil jeg da gerne spørge ejeren om den tidligere har været skadet?


  • #16   2. aug 2010 Jeg ville nu heller aldrig købe en cykel der havde været malet om :o) - Men sådan er vi vel så forskellige .... Tænker da også på at min egen skal skifte farve - Men det bliver med et kina kåbesæt smiley - Men maler da ikke et org. kåbesæt til sindsygt mange penge , hvis det ellers er fejlfrit smiley

  • #17   2. aug 2010 Folk har ingen penge, og dem de har tør de ikke bruge, længere er den vel ikke.

  • #18   2. aug 2010 Jeg går og venter på at det bliver efterår, så folk endnu en gang for øjnene op for offroadere. De kan jo kun bruges som vinter cykel...

  • #19   2. aug 2010 Vel kun et sprøgsmål om korrekt pris. Solgte min BMW på under 2 min. på DBA. Køber ringede mens jeg var ved at rette en stavefejl i annoncen.

  • #20   2. aug 2010 Er som en hel del andre heller ikke vild med at en kun 3 år gammel bike er omlakeret. prisen burde være ok men med tanke på den cbr 1000 rr 07 til 115k der endnu ikke er solgt så ved jeg sku snart ikke hvor prislejet ligger - men absolut laveste pris er et must.

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #21   2. aug 2010 Du skriver at din cykel er kendt som "klatten", folk tror vel den spilder olie... smiley

  • #22   2. aug 2010 Min erfaring er: alt salg/køb er nu udsat til slutningen af sæson. Ellers skal man annoncere inden sæson-star.

  • #23   2. aug 2010 Der var også en 06 CBR1000RR tilsalg rigtig længe, prisen var helt nede
    på 109K til sidst, men solgt blev den ikke. Så kan man konkludere at bundpriser ikke hjælper en dyt ??

    Den røg vist til en forhandler til sidst, til en sikkert ENDNU lavere pris.


  • #24   2. aug 2010 Rette køber skal jo lige finde rette sælger, hvis i forstår. + mange benytter sig også af gul og gratis osv..

    Ang salg, så fik jeg prisen for min da jeg handlede for et par måneder siden.. men havde da også haft den til salg længe.

    satte endda prisen op inden den blev solgt smiley
    lykketræf eller tålmodighed, ved jeg ikke..



  • #25   3. aug 2010 markedet for cykler uanset størrelse er IKKE dødt. det er bare et spørgsmål om pris og den interesserede køber for øje på den.
    så der skal blandes to ting i tålmodighed og lav pris.

    hvis den kostede 10.000 ville jeg da købe den! så den er ikke umulig at sælge. det kan være du bare ikke vil sælge den til den pris køberen ser den som værende værd.

    jeg siger altid når nogen spørg om tings værdi: at værdien er det folk vil give for det.. ikke hvad man selv synes den skal koste.


  • #26   3. aug 2010 Tak for alle forslag og mere eller mindre seriøs - men underholdende input...

    Først og fremmest - jeg prøver at give prisen et ordentligt nøk til og så må vi se hvad der sker smiley Hvis ikke der er nogen der bider på må jeg bare beholde den. Det er ikke kritisk for mig at komme af med den - men jeg ville gerne kunne bruge pengene på noget andet.

    Lige for at komme med svar/kommentar til nogle af af de ting der er blevet skrevet.

    Reklame? Tja, måske - men jeg linker da i det mindste ikke til noget. Egentlig er min tråd et reelt spørgsmål som bunder i oprigtig undren.

    Forsikring? Det er rigtigt - jeg betalte også selv en formue da jeg fik den for lidt over et år siden. Men der er en del krumspring man kan lave med selskaberne som de fleste mennesker ikke er klar over. Eksempelvis at finde ud af om man kan komme ind under en gruppeforsikring.

    Omlakeret? Ja, det er den. Den tidligere ejer fortalte at han havde ridset sidekåben i indkørslen og besluttet at male cyklen sammen farve som han havde malet sin bil. Jeg fik en prøvetur og har nu haft cyklen i over et år + haft kåbedelene afmonteret for at skifte olie og filter. Jeg har ingen grund til at tro at han ikke fortalte sandheden. Maskinen kører perfekt og er/var ren og fin.

    Perlegrusmekaniker? Arrrh... Det kan man alligevel ikke kalde mig - jeg kan dog godt finde ud af at skifte olie og filter. Ikke desto mindre -HAR- jeg så også gjort det! Ny olie inden opbevaring og inden sæsonstart. Værstedsmanualen downloadede og printede jeg i forbindelse med at jeg skiftede kæde hos en klub der har et værksted og ekspertisen. Jeg tvivler på at Stevens MC kunne have gjort det bedre. Dog overholder jeg mine serviceintervaller og har fuld servicebog.

    Uoriginal? Det kan du sige - om end har jeg originaldelene liggende så jeg kan sælge den til dig i originalt trim og beholde resten smiley

    Nummerpladeholder? Ja, den blev solgt med en smedet nummerpladeholder som den tidligere ejer havde fået lavet da han ikke brød sig om det rumskib der var med fra fabrikken. Den var dog for vinklet (ulovlig) og jeg har derfor købt en lovlig TidyTail Stage 2 nummerpladeholder i stedet - begge medfølger.

    Men i er velkomne til at komme med flere spørgsmål eller gode råd!

    Mvh. Jakob


  • #27   3. aug 2010 ... Og hvis der er nogen der er bange for at kaste sig ud i sådan en maskine pga. kræfterne eller forsikringspræmien vil jeg da også gerne dele gode og dårlige erfaringer smiley

Kommentér på:
Markedet for litercykler - Dødt?

Annonce