430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kørekort. Kørekort.

Hej folkens..

Nu er jeg blevet stoppet en gang eller to på min nye cykel.

og politiet kender ingen ting til den regel med to års kørsel og derefter stort, selvom der står lille på kortet.

så nu ville jeg høre om det kan lade sig gøre af gå ned og få et nyt med det store kort.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort.
  • #1   24. jul 2010 Det kan du godt. Hvis du er over 21år eller har haft det lille i to år. Så vidt jeg har forstået det, skal du bestille en køreprøve gennem en kørelærer. Du kommer vist kun af med 500kr. Og prøven kommer til at foregå på en stor MC.

• #2   24. jul 2010 næ næ..

man skal ikke op til en ny prøve, har snakket med min kørelære om det.

• #3   24. jul 2010 hvis man har haft kortet i mere end 2 år så skal man ikke til køreprøve.

• #4   24. jul 2010 jeg var 20 da jeg tog mit mc kort, og jeg kunne enten vente 2 år før det blev stort, eller jeg kunne gå op til en køreprøve på en "stor" mc.

• #5   24. jul 2010 Når et lille kørekort er 2 år gammel er det aut. et stort. Det står sku da skidt til inden for politiet, hvis ikke de kan finde ud af at lægge 2 år til udstedelsesdatoen på kørekortet !!!!!!

• #6   24. jul 2010 Det eneste tidspunkt hvor det kan blive nødvendig med en ekstra køreprøve, er hvis man som i Rasmus (aalborg) H tilfælde fylder 21 år inden man har opnået de 2 års erfaring. Så kan man når man fylder 21 gå op til en stor MC prøve. Eller også hvis man f.eks. kun har gået op til en lille MC prøve som 21+ årig, måske pga. af ens fysiske formåen og senere får mod på en større cykel. Så vil det også være nødvendig at bestå en stor MC prøve først.

• #7   24. jul 2010 Ja okay, hvis man får frakendt kortet, så må man jo også op til en "ekstra" køreprøve. Kan ikke forstå hvordan jeg kunne glemme den mulighed !

Kommentér på:
Kørekort.

Annonce