{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garmin Zumo 660
  • #2   14. jul 2010 Enten er det vel bare at sætte den direkte på plus polen gennem ledningsnettet, højest sandsynlig den røde ledning (ikke anbefalet) eller sætte en sikring imellem?

    Du kan jo også montere et lighterstik på ledningsnettet. Det er jo universal 12v og der følger da også en bil lader med til lighterstikket til alle zumo modellerne.

    Hvis ingen af disse ting virker, så er der vel fejl på GPS'en eller ledningsføringen? eller pga. fugt/vand? / en sikring der er sprunget eller en løs forbindelse / fordi motorcyklen ikke danner nok strøm til at trække GPS'en fordi den kræver for mange amperer? (Rimelig usandsynligt)

    Hæng mig ikke op på det!, Jeg er ikke elektriker men jeg har en zumo monteret på min maskine som er lavet via ledningsnettet og så en sikring

    Håber du kan bruge det til noget.
    Mvh Niels.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   14. jul 2010 Hej Anna.

    Fejlen kan skyldes mange ting... Du bør nok undersøge om du har +/- 12V op til stikket hvor du "cradler" (snap-monterer) din Garmin.

    Som Christian P skriver, så er det bestemt en god idé at trække strøm på en sådan måde, at den kun har fast strøm når der er tænding på MC'en. Dog vil jeg påpege, at man bør indskyde et relæ samt sikring - og så forøvrigt trække "fødende" strøm fra batteriet (direkte). Relæet og styringen kan du f.eks. som Christian skriver snuppe fra positionslyset.

    En typisk fejl (som jeg ofte har set) er at ledningen som går til "cradler" fra tid til anden bliver motioneret alt for meget... over tid, og derved knækker de alt for små ledninger.... og en periodisk fejl på den kant kan være lidt tricky at opspore... men heldigvis koster et nyt strømkabel ikke alverdens! Jeg kører på nr. 2 kabel på min GPS.... (af samme fejlårsag).

    Held og lykke...

    /H


  • #4   14. jul 2010 har sådan en
    rød på +
    sort på -
    over battri


  • #6   14. jul 2010 Har sådan en, monteret direkte til batteri. Der er jo std. en sikring på +, så ingen problemer der.

    Har du kontrolleret netop den sikring??


  • #7   15. jul 2010 hey,

    Mange tak for alle tippene. Var forbi motorcykelpusheren og det sidder rigtigt, men cradlen virker ikke (har aldrig gjort det). Garmin er ikke hjælpsomme mht at sende en ny. Vores gamle skal først sendes ind, de har sommerferie og det tager flere uger! Så jeg kan godt skyde en hvid pil efter mc ferie med GPS i år ;-( Sådan en gang tis... Kan kun på det kraftigste anbefale at man får fat i sin GPS i MEGET GOD tid før afrejse...

    God ferie til alle smiley
    Anna


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #8   15. jul 2010 Anna!

    Du kan trygt bruge din GPS undervejs - også selvom du ikke har fast strøm! Du har mange strækninger undervejs hvor du bestemt ikke behøver GPS/guide... så sluk den på disse strækninger! Og tænd for den når du har brug for det... Som sagt ovenfor, så har jeg haft samme "case" - også undervejs... og jeg kunne holde nogle dagsture på over 10-12 timer på batteri... såhhh.....

    God tur...anyhow!

    /H


  • #10   15. jul 2010 Hvordan ser kontakt fladen ud? På min Garmin 550 Zümo havde jeg oz ladeproblemer, og det var ikk en kabel fejl, men derimod den kontakt flade på holderen der var irret, (gummi kappen manglede da jeg købte den brugt af en bruger herinde fra) d.v.s. at det var meget lidt, og kun i den ene ende, men efter en lille skrabe tur med en flad skrue trækker og en gang kontakt spray, har der ingen problemer været.....

Kommentér på:
Garmin Zumo 660

Annonce