{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garmin Zumo 660
  • #2   14. jul 2010 Enten er det vel bare at sætte den direkte på plus polen gennem ledningsnettet, højest sandsynlig den røde ledning (ikke anbefalet) eller sætte en sikring imellem?

Du kan jo også montere et lighterstik på ledningsnettet. Det er jo universal 12v og der følger da også en bil lader med til lighterstikket til alle zumo modellerne.

Hvis ingen af disse ting virker, så er der vel fejl på GPS'en eller ledningsføringen? eller pga. fugt/vand? / en sikring der er sprunget eller en løs forbindelse / fordi motorcyklen ikke danner nok strøm til at trække GPS'en fordi den kræver for mange amperer? (Rimelig usandsynligt)

Hæng mig ikke op på det!, Jeg er ikke elektriker men jeg har en zumo monteret på min maskine som er lavet via ledningsnettet og så en sikring

Håber du kan bruge det til noget.
    Mvh Niels.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   14. jul 2010 Hej Anna.

Fejlen kan skyldes mange ting... Du bør nok undersøge om du har +/- 12V op til stikket hvor du "cradler" (snap-monterer) din Garmin.

Som Christian P skriver, så er det bestemt en god idé at trække strøm på en sådan måde, at den kun har fast strøm når der er tænding på MC'en. Dog vil jeg påpege, at man bør indskyde et relæ samt sikring - og så forøvrigt trække "fødende" strøm fra batteriet (direkte). Relæet og styringen kan du f.eks. som Christian skriver snuppe fra positionslyset.