{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.035 visninger | Oprettet:

Stelnummer svært at læse {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige købt min Yamaha DT 125 R og jeg har kigget på stelnummeret, det første tal og de to første bogstaver i nummeret er lidt svære at læse pga. af rust, men kan dog læses med lidt god vilje. Den skal snart til syn, vil jeg få problemer med det?
Det skal siges at jeg købte den med plade, nøglerne passer og der var reg attest med, så den er ikke stjålet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stelnummer svært at læse
  • #1   13. jul 2010 Næppe !
    Rengør det så godt du kan uden at fjerne det yderligere og lad synsmanden afgøre om det er nødvendig at gøre mere ved nummeret. Hvis det skal genihugges helt eller delvis er det alligevel en synsvirksomhed som skal give tilladelse til det.


  • #2   14. jul 2010 min yamaha xj 600 har det samme med stelnummeret men synsmanden sadge at jeg bare skulle få det ordnet. så bare rolig den skal nok gå i gennem syn så længe du kan sige stelnummeret.

  • #3   14. jul 2010 Da jeg fik min bandit slebet ned for at få den malet blev stelnummeret også lidt svært at læse, så jeg fik fat på en kammerat som arbejder ved et hydraulikfirma og de havde tal og bogstaver der passede 100% og så bankede jeg dem selv i igen... dog inden den blev omlakeret og det kunne overhovedet ikke kunne ses!?

    Så hvis stellet er lidt rustent i forvejen så bank numrene i igen og plet mal stellet med en spraydåse - det burde nok kunne gå... vil jeg tro! ;o)


  • #4   14. jul 2010 Kim T. A du er da heldig med at "det kunne overhovedet ikke ses!" for hvis der til syn er tegn på ændring eller genihugget stelnr. så er det dig som skal dukumentere at der er givet tilladelse til det, der vil du nok få lidt problemer!

    Simon M S, lad først synsmanden afgøre om det er nødvendig at gøre noget ved stelnummeret, hvis han mener at det skal friskes op så vil du ha en synsrapport som dokumenterer det.
    Det er nemlig kun bilfabrikanten, SKAT, taksator eller synsvirksomhed som kan tillade at der pilles ved nummeret.
    Tag evt. forbi synshallen og forevis sagen inden selve synet husk reg.attest, så kan synshallen udføre en ID-kontrol og udfylde en blanket som giver lov til at fikse nummeret inden det skal males.

    http://www.fstyr.dk/Service%20pages/Selvbetjening/Blanketter/~/media/Files/Blanketter/Syn/ID-kontrol_pdf.ashx


  • #5   14. jul 2010 Steen P
    Tak for hjælpen
    Sagen er tror jeg at tidligere ejer har malet den og ikke har fået dække hele stelnummeret af, så er malingen blevet slebet af, så det første af stelnummeret kun lige kan ses og så er det blevet lidt rustent i mellemtiden, men med noget god vilje kan man stadig se hvad der skal stå hvis man kender stelnummeret i forvejen.


Kommentér på:
Stelnummer svært at læse

Annonce