1.112 visninger
|
Oprettet:
Køb af mc tøj {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Står og skal til at købe noget tøj til min motorcykel da jeg lige har fået plader på den.
Har tænkt på at købe noget 2 delt lædertøj, men er det meget uhandy og hvordan med varmen i sådan noget?
Hvad ligger ca. pris på et par bukser og jakke her hjemme? gerne racer look
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
tja det er uhandy... normalt så har man kun underhyler på indenunder læderdragten, hvis du kan have tøj indenunder, så har du købt den for stor.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
alt fro 2500-15000 kr for lædertøjet er ikke unormalt. Jeg har selv lige bestilt ghostrider kostumet til 3000 kr og det er målt til at passe mig uden normalt tøj altså kun undertøj. Mener der er 11 eller 12 steder man skal måles for at sikrig sige det passer optimalt.
Nyere læderdragter har som regl lynlåse med perforering så man kan få luft inde når man kører. For det er varmt med læder. I regnvejr er det vådt og om vinteren er det koldt... eneste fordel er at det er den bedste sikkerhed hvis man lægger sig ned med fart på.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Jeg har tekstil og kan kun side jeg er meget tilfreds ... Men dette emne har også været oppe 20 gange Søg efter det
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Priserne ligger fra 2-15.000
Kig evt. på louis.de, de har et mærke der hedder probiker, som de til tider har nogle rigtige gode priser på.
Jeg har både tekstil og læder, har en 2-delt dragt som jeg lige har købt, den er kanon, og jeg kan lige have et sæt skiundertøj på inden under... Mens tekstil tøjet bliver brugt når det regner - her købte jeg Safety first, et dansk mærke, til en samlet sum af 2-2500 i bilka (de havde købt et restparti).
Mht. vejr og tøj, så er en læderdragt kun god når solen skinner, eller det er overskyet, regn resultere i en våd dragt, som skal tørre langsomt - en tur over en radiator vil resultere i en stiv dragt, derfor er læder smart, sikkert, og upraktisk.. Tekstil er mere touring venligt, da det oftest kan fåes med vandtætte/afvisende membraner, samt have mulighed for at åbne for ventilation og andre "touring" venlige egenskaber.
Mht. Varme: I tekstil tøjet kan du jo regulere med diverse åbninger, samt hvor meget tøj du har på inden under.. Der er læder lidt mere tricky, der handler der lige så meget om hvilken dragt du vælger, og hvordan den er lavet. Jeg har lige købt en Held R9, som jeg syntes er en smule kold hvis det blæser, så jeg er glad for mit skiundertøj..
Køb af mc tøj