{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Opstramning af kæde {{forumTopicSubject}}

Min kæde trænger til at blive opstrammet. Men jeg kan ikke selv finde ud af det. De gange jeg selv har prøvet, er det altid endt med at dækket er blevet skævt eller at kæden er blevet for stram.

Så jeg har beslutter mig for at det er noget jeg IKKE kan finde ud af smiley

Er der måske en venlig sjæl der vil hjælpe en "medmotorcykelist" i nød ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstramning af kæde
  • König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 132
    #1   7. jul 2010 He - kommer til at tænke på udtrykket " det kræver ikke den store kædestrammeruddannelse" . . . smiley

På bagsvingeren plejer der at være afmærket streger/tal ved selve baghjulsbolten, derved kan man stramme begge side lige meget så hjulet ikke kører skævt.
    Derud over skal der som regel være omkring de 2 cm slæk på midten af kæden.

men ellers så kan du vel køre hen til en venlig medmotorcykelist i dit nærområde og få lidt hjælp - du må i hvert tilfælde gerne komme forbi mig smiley

• #2   7. jul 2010 Hvis hjulet sidder lige nu, så er tricket at du drejer lige mange gange på hver side.

• #3   7. jul 2010 Som Jesper skriver, den har virket for mig siden jeg startede på MC!!

• #4   7. jul 2010 du skal have en cykel med én arms bagsvinger - det er meget nemmere......
    - men som 2x Jesper skriver, så er dét tricket.

• #5   7. jul 2010 Du kan også tage et skydelærde, og måle hvor langt der er fra justerings klodsen også til enden af bagsvingeren, så er du sikker på det sider lige også smiley

Har du ikke et skydelærde, så bruger du de hak der er på din bagsvinger, kan ud se 3½ hak på den ene side, så skal du også kunne se 3½ på den anden side, er nu meget nemt at gøre, men kan tage lidt tid at få ramt rigtigt smiley

• #6   7. jul 2010 2 - 3 cm skal gæden give sig på midten. drej hjulet den kan ændre sig lidt.. brug evt et målebånd så du kan se om hjulet sidder lige i beggesidder.

• #7   7. jul 2010 Nu kan jeg se du er fra KBH ellers kunne du nok bare lige have svinget omkring mig i Aalborg .. Så skulle vi snart få fikset den sag og få en lille kølig pilz på bordet.

Mon ikke også der er en venlig sjæl nær dig der lige kunne hjælpe ! Du kunne måske servere øllen *S *

• #8   7. jul 2010 Hvis ikke andre vil hjælpe dig er du velkommen forbi mit ydmyge værksted i hvalsø....det er mellem roskilde og holbæk...en lille hyggelig aften tur så klarer jeg den og viser dig hvordan du gør det...ja jeg giver sgu også gerne en kold imens...

MVH
    Kenneth

• #9   7. jul 2010 Ja, og kan du ramme mig, når jeg har tid, kan du se forbi hvidovre..
    smiley

skriv en PB hvis det er aktuelt!

Kommentér på:
Opstramning af kæde

Annonce