1.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Vedligeholdelse ved Langtur Vedligeholdelse ved Langtur

Skal til Nordkap i denne uge på den lille kawa, er det tilstrækkeligt ar at smøre kæden inden man tager afsted grundigt, og så lade det være det de næste ... 7000 km... som turen jo ca. bliver på?

Andre vedligehold der er vigtige at være opmærksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedligeholdelse ved Langtur
  • #1   4. jul 2010 ville nok tage kædespray med, og få den smøret under turen smiley

• #2   4. jul 2010 Frisk olie og nyserviceret inden afgang. Kig på dækkene så du ikke står deroppe med nedslidste dæk. Tag kædespray med i tasken og smør den nogle gange undervejs. 7000km uden at smøre er MEGET langt. Specielt hvis kommer til at køre i regn også undervejs. Så forsvinder fedtet endnu hurtigere

• #4   4. jul 2010 Køb en scottoiler så er dit problem løst.

• #5   4. jul 2010 2 friske tændrør, 1L olie, værktøj og noget kædespray. Sørg for den har fået nyt oliefilter og luftfilter inden du kører hjemme fra og tjek dækmønsteret er godt. Der skal være rigeligt med mønster da det svarer til ca 1/3 af et dæks levetid den tur der.

Det bliver en lang tur på sådan en lille mc, men det skal da nok blive sjovt smiley Husk lige at tjek vejtransport abonnement også virker der oppe smiley

• #6   4. jul 2010 Søren B * Århus * - er der noget sådan en goldwing IKKE har? smiley

7000 km uden kædesmørelse vil være en tung dans! Ta' en lille 50 ml. flaske med. Man kan finde dem på de fleste tyske hjemmesider, Louis.de osv.

Derudover ville jeg tage et lille topnøglesæt med samt andet værktøjs grej. smiley Man kan aldrig være for sikker!

• #8   4. jul 2010 Gaffa tape, Strips og ståltråd... så kan du klare det meste... smiley har det altid med på lang tur.. smiley

• #9   4. jul 2010 Kædespray hører nok til de ting, som der absolut skal være plads til. Hvis cyklen får et grundigt eftersyn og påfyldt en god fuldsyntetisk motorolie, kan du snildt køre de 7000 km uden at få foretaget olieskift. Og som skrevet står, er det en rigtig god ide, at have en ekstra liter olie med!

• #10   4. jul 2010 Tak for inputs gutter, det er rart med lidt vejledning inden sådan en lang tur! Der er nu lagt kædeolie i oppakningen! Mc'en er nyserviceret med specielt henblik på at skulle være i tip-top stand de næste 7000 km, så resten burde meget gerne være i orden.

Ses derude!

• #11   4. jul 2010 husk noget motorolie, det er virkelig ikke for sjov. Den skal nok bruge noget olie og bedst som man står i ingenting begynder den at tikke og banke af samme grund. Og så er man sgu på skideren fordi man ikke kan købe MC olie på en tank og man heller ikke kan finde en tank smiley

• #12   4. jul 2010 7.000 km uden at smøre kæde??? smiley :-X Det er en joke - ikke?

Du skal afgjort smøre kæden flere gange på turen!
    Og alt der hedder noget med "dry lube" - Glem det!

En ½ dag med regn og din kæde er helt tør for olie.
    Det var min i hvert fald sidste år jeg kørte til polarcirklen og alle andre gange jeg har kørt længere tid i regnvejr. Og tro mig du skal nok få ramt en byge eller to på vejen... smiley En regndragt kan anbefales smiley

En lille reservetank på 2l som dem, de sælger hos louis.de er også en god ide. Der kan være langt mellem tankstationerne, når du kommer op mod polarcirklen. Oplevede at køre over 200 km uden at se en tank, så husk at tanke!

God tur - der er fantastisk smukt deroppe smiley

• #13   5. jul 2010 En god ting er, at købe vejkort hos de største af tankselskaberne, af den type, hvor stationerne er plottet ind. Så har man en fornemmelse af, hvor der er en tank!
    Et eksemplar af "MC-NYTT" eller "ALLT OM MC" kan anbefales. Der er en side med adresser på svenske mc forhandlere!

• #14   1. aug 2012 Hvis du skulle finde på at køre igennem sverige, så husk på at de har 0 alkohol politik, når det gælder køretøjer. Jeg bor selv i nordsverige, så jeg ved at de er meget strenge omkring det. Så vidt jeg ved er det præcis det samme i Norge.
    Så en middagsøl i solen er desværre en rigtig dårlig idé. smiley

Og husk! Man "klipper" ikke i kørekortet heroppe. Det ryger helt hvis man laver noget "uheldigt".

Udover det, ønsker jeg dig en fantastik tur! Det er nogle utroligt lækre veje heroppe. smiley

Kommentér på:
Vedligeholdelse ved Langtur

Annonce