{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

km/t og omdrejnings tal ? {{forumTopicSubject}}

hey har lige købt en suzuki gsx-r 250 og når jeg kører 100 så ligge den på 10.000 omdrejninger synes enlig det meget men ja er jo nybegynder og har ikk meget forstand på mc endnu men så er det at jeg måske skal til sjælland på den og det jo på motorvej og bor i nordjylland og så hvis jeg skal kører de 130 km/t der over så det jo rimelig høje omdrejninger måske de 12-13.000 kan de godt holde til det så langt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  km/t og omdrejnings tal ?
  • #1   3. jul 2010 Har selv haft en mini gixxer engang, kan dog ikke lige huske omd tallene, men mindes at den lå omkring 11000 omkring de 120km/t.. så det virker fair nok.. du skal tænke på der først rigtig sker noget i motoren ved omkring de 15000omd.. men sjov cykel er det, glæd dig til at køre i sving på den..

Og ja, kan sagtens holde til en tur til jylland.. selv kørt over hundrede km omkring de 16000omd uden nogle probs.

• #2   3. jul 2010 okay super bliver jo nød til at spøge da jeg ikk har så meget forstand på mc og er sku den første i familen der har en så der er ikk meget hjælp at hente andet end her men takker mange gange for svar smiley

• #3   3. jul 2010 Du skal tænke på det er en mc der kører med meget høje omd iforhold til andre motorcykler. var noget af en omvæltning da jeg fik min szr, som går i begrænseren ved 7200omd..
    men kan godt huske min første tur på min gamle 250er, skiftede gear da jeg syntes den lød hysterisk nok, og da jeg endelig kikkede på omdrejningstælleren, kørte jeg jo nærmest ved tomgangsomd. fandt hurtigt ud af at det er en cykel der bare skal have nogle smæk.. ellers sker der ikke så meget. så op over 15000 før du skifter gear..

• #4   3. jul 2010 super takker mange gange smiley

• #5   4. jul 2010 så lidt da smiley

• #6   4. jul 2010 Ja de skal have omdrejninger de små smiley
    Selv min 636 lyder som om den er ved at hoppe ud af stellet når jeg kører motorvej, sååååå det gør jeg ikke... smiley

• #7   4. jul 2010 okay super smiley ja for fik af vide af tidliger ejer den stoppede ved 17.500 omdrejninger og hvis jeg skal kører 200 km'er med 12-13.000 omdrejninger hele vejen så vidste jeg jo ikke om dyret kunne holde til det smiley

• #8   4. jul 2010 Jeg vil nok lige foreslå at du lytter lidt til din egen reservation.

Der er ingen motorer, der har godt af at løbe konstant ved mere end 85-90 % af max mere end relativt få minutter af gangen.

I hvert fald ikke, hvis du vil have en rigtig god levetid på dem.

Så kan du selv regne på, hvad du vil byde den. De 12-13000 bør ikke være noget problem

• #9   4. jul 2010 Husk ørepropper så du ikke får tinitus!

• #10   4. jul 2010 Snart er 10000 omdrejninger ikk nok smiley omdrejninger er menneskets bedste ven

Men nej det er ikk noget problem 10k omdrejninger er 60% af motorens ydeevne, den laver ikk meget mere end 20hk ved den belastning, så gear du roligt ned smiley husk god frisk olie, og frisk kølevæske

Kommentér på:
km/t og omdrejnings tal ?

Annonce