{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Kasko forsikring af gsxr umuligt ? {{forumTopicSubject}}

Hej mcgalleri.

Har i noget tid kigget på mc, specielt nyere gixxer 600 og 750'er. Men problemet er bare da jeg må låne lidt til det, kræves en kasko, og kan simpelthen ikke finde nogen som vil forsikre pga. alder. Kan det virkelig ikk lade sig gøre at finde nogle som vil kasko forsikre for omkring 15.000 og højeste selvrisiko?

Er 20, fylder 21 senere på året.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko forsikring af gsxr umuligt ?
  • #1   25. jun 2010 prøv at høre til etu eller thisted forsikring

• #2   25. jun 2010 Lån pengene som kassekredit, så er kasko ikke et krav smiley

• #3   25. jun 2010 Hej jeg skulle betale 16.000 kr for min gsxr k8
    da jeg var 26.

Så tror det bliver svært at finde billigere ,
    Det var enda igennem daf..
    Mvh Rasmus

• #4   25. jun 2010 Altså etu forsikring

• #5   25. jun 2010 jeg skulle give 15 kilo for min gamle gixxer da jeg var 27, så tror du ska være mere end bare heldig at finde det billigere.

• jesper V
    jesper V Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #6   25. jun 2010 hva med det der suzuki forsikring ved if?

• #7   25. jun 2010 En mulighed er evt: (Har jeg praktiseret, da jeg var nystarter)

Få den forsikret hos eks. TopDanmark, og tegn forsikring med kvartalsvis afreging(Gebyr på 5 %). Betal de kvartalsvise opkrævninger i de måneder du kører, og tag derefter pladerne af når sæsonen er ovre. Få den vinteropbevaret hos forhandler. Det koster typisk 225,- kr. pr. måned inkl. forsikring på brand og tyveri. Få forhandler til at faxe dokumentation på forsikring til din bank. Når sæson starter igen, er det bare at betale for plader(kr. 480,-) så er du kørende igen. En nyere cykel skal jo hverken synes eller noget det første lange stykke tid.

Det sparede mig for mange penge dengang smiley

• #8   25. jun 2010 det var da oz noget af en cykel at få, når du lige er blevet "klar" til det store mc kort.
    der er jo en grund til de er så dyre i forsikring, når man er grøn på mc. smiley

• #9   25. jun 2010 "Lån pengene som kassekredit, så er kasko ikke et krav :-)"

Motorcyklen, han kigger på, er i forvejen i en prisklasse, hvor han bliver nødt til at låne penge til den. Låner man pengene uden kasko og den bliver stjålet eller smadret, så kan man få lov at gå og betale af på en motorcykel, man ikke længere har.

Det er IMO noget andet at køre uden kasko på noget, man allerede har betalt for, bl.a. fordi hvis den skulle blive stjålet, så kan man altid låne til en ny. Det kan man måske ikke, hvis man i forvejen betaler af på én motorcykel.

Men det er selvfølgelig op til den enkelte. smiley

• #10   25. jun 2010 Til Thomas: Kan mindre ikke gøre det? FZ6-S S2 er f.eks. på tilbud lige nu: (link fjernet) Motoren kommer fra en R6'er og har 98 hk. Som en bonus kan du så få ABS, hvilket vi er mange, der er rigtigt glade for.

Hvis du kan leve med, at det ikke ER en R6'er, så kan du altså få kasko på den rigtige side af 10.000 kr. per år, og en finansiering til ikke meget over 5% i årlig rente. Det er måske også nemmere at sove om natten, hvis du ved, at uanset hvad der sker (tyveri, skade, etc.), så er du dækket.

Og så er der jo det med hestekræfter i forhold til evner. Lad mig bare sige det sådan, at der er en del mennesker herinde, jeg ikke har lyst til at køre ræs mod, selvom jeg måtte tage en R6'er, og de snuppede den FZ6'er.

P.P.S. Den er da ikke grim med fuldkåbe: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32785 og de her potter er vildt seje: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22961 smiley

P.P.P.S. Den nye FZ8'er er måske også et bud? Her kommer motoren fra en R1'er. Jeg ved dog ikke, hvor meget dyrere forsikringen er på den.

• #11   25. jun 2010 Det er lige denne cykel jeg er faldet for, så det skulle helst være sådan en, ellers ikke lige andre i sigte.

• #12   25. jun 2010 Fair nok, sådan er det jo engang imellem. Jeg synes i starten nøgne motorcykler var grimme, men jo mere jeg kiggede på dem, jo vildere blev jeg med dem, så måske ombestemmer du dig en dag. smiley

P.S. FZ6'eren er også meget mere behagelig at køre lidt længere ture på. smiley Ja, jeg skulle nok blive Yamaha-sælger. smiley

• #13   26. jun 2010 Enten betaler man prisen, eller også vælger man som begynder noget, der ikke ender på "R", hvis man absolut skal have kasko.

• #14   27. jun 2010 Ja men hvad siger forsikringen hvis den bliver neddroslet? Der var måske mulighed for nedslag? hvis du køber den nu skulle den vel egentlig neddrosles alligevel?

• #15   27. jun 2010 Du vil KUN have en gsxr - men har en cbr som profilbillede? smiley

Kommentér på:
Kasko forsikring af gsxr umuligt ?

Annonce