{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Klaus K
Klaus K
Tilmeldt:
14. jun 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10

TL 1000 R {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny her på galleriet og har et nogle spørgsmål som eksperterne her forhåbentlig kan hjælpe mig med svar på. Jeg faldt over Johnnys tråd hvori han skriver, at "en TL 10000 R skal tikke fra motoren". Jeg har selv lige købt en fra 1998 (kommer snart på galleriet) og syntes den tikker en del, nærmest en rytmisk tikken der følger med omdrejningerne op. Skal den tikke så meget, kan det være knastkæden (burde den ikke rumle hvis den skal strammes)? Jeg har læst at der er flere der har fået skiftet knaststrammeren, min har kørt 45000 km. hvordan ved jeg at den skal skiftes, og er det nemt at gøre selv?

Jeg har Micron potter på, men satte de originale på til syn, der oplevede jeg en tøven på gassen, er der nogen der kender til det, der lå i øvrigt nogle klokke lign. dimser med en stang på som er forbundet til en fjeder inden i, er der nogen der ved hvad de er til (syntes at kunne genkende dem på et billede ved siden af indsprøjtningen)?

Jeg har desuden oplevet at bremserne ryster når de er varme og jeg bremser ned fra meget høj fart (over 100 km/t), kender nogen til det (holder mål)?

Mange spørgsmål på en gang, håber I "gider" at svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TL 1000 R
  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
    #1   25. jun 2010 Lige et par spørgsmål mere (til jer der ikke er faldet i søvn) smiley
    Der blinker "Check" i omdrejningstælleren når tændingen tilsluttes (går væk når motoren kører), er det ligesom på biler, at "Check" på computeren kalder til service, og skal computeren nulstilles efter service?

    Lige en sidste, jeg har oplevet at motoren bliver meget varm (+100 grader), hvornår skal blæserne gå i gang?

    Endnu en gang på forhånd tak for jeres svar smiley


  • #2   25. jun 2010 Alle TLer tikker, deraf navnet Tikking Loudly, men ikke noget generende, jeg tror alle bremser begynder at ryste lidt når de bliver varme, mine gjorde og gør det også på min Mille.
    Hvis din TL er kørt ind med micron potter vil den nog tøve på gassen med standard potter, temp. på den kan godt blive høj ved kø kørsel eller i byen jeg så 107 grader på min og jeg mener at blæserne slår til ved 105 grader, det der check, er det ikke kun til den er over 30 grader i temp.?


  • #4   25. jun 2010 DucDrengen.
    De bremser der er på din ligner da lidt mine!!


  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
    #5   28. jun 2010 Tak for Jeres fine svar. Mht. de rystende bremser, vi det hjælpe at skifte klodser (ca. 50% tilbage)? Er der nogle af jer der har fået skiftet knastkæden og hvis ja, hvad var symptomerne på at de skulle skiftes?

  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
    #7   28. jun 2010 Hej M"
    Det lyder til at jeg skal tjekke dækket, dog ser det meget fint ud og har kun kørt 1500 km. Men det skal ikke udelukkes. Tak for dit svar smiley

    Vh. Klaus


  • #8   28. jun 2010 dine skiver blir nu oftest skæve af at man vasker den med det samme man kommer hjem, altså koldt vand på varme skiver, ja det er en dårlig combi smiley

  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10
    #9   29. jun 2010 Prøver lige at skifte klodser, så må jeg se om det giver noget. Skiverne er dog noget glatte i forhold til bag på, skal de slipes med noget?

    Oplevede lign. på min bil der ikke ville bremse ordentligt, det kostede mig nye bremser over det hele.

    Fandt i øvrigt disse skiver på e-bay til 85 pund, kinavarer, tør man prøve: http://cgi.ebay.co.uk/2x-Front-Brake-Disc-Rotor-TL-1000-R-S-TL1000R-TL1000S-/250648774095?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3a5bd4c5cf


Kommentér på:
TL 1000 R

Annonce