462 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
XJ600 XJ600
Hej gutter, jeger forholdsvis ny på mc - og har lige købt en xj600 hos enghave. Den er 2 år gammel og har kørt 14.000 km. Er stadig ved at tage kørekortet - det er på en ducatti monster 620. JEg skulle jo lige prøve min egenb cykel - men der er da godtnok mere riv i skole cyklen.. er der nogen af jer der har noget erfaring med xj600?? nogle fifs?? og så vil jeg gerne vide om hvordan man kan høre om ventilerne skal stilles..
mvh
andreas
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
prøv at søg i forum!
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 593
Den væsentlige forskel er at en V2 har meget bedre bundtræk, og derfor mærkes noget vildere i acceleration end xj'eren
Mht til ventilerne er det en god ide at få dem tjekket uanset om de "snakker" eller ej. På min cykel skal de stilles for hver 24000 km, mener jeg.
Når den nu ikke er mere en 2 år gammel, så regner jeg med at der er lavet de nødvendige service, og jeg ville ikke gøre noget ang. ventiler før næste service.
Det skal selfølgelig skiftes olie og filter, hvis du ikke ved hvornår det er blevet gjort sidst.
Håber det gav dig svar
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 161 Svar: 311
tusind tak for svaret. Servicebogen er fin fin.. men det var jo bare lige det med at jeg synes den snakker lidt.. men mon ikke det er tjekket hos enghave motor hvor jeg har købt den, inden jeg hentede den.. det håber jeg da..
Ja der er monster meget mere riv i duc´ en..
ER der nogen af jer der har ne ide om hvor tit man bliver stoppet på cykel hvis man alætså kører nogenlunde pænt, samt straffen hvis det er uden kørekort.. skal til teori tirsdag, og det er fandme svært at lade xj´eren stå... overvejer lidt at trille en lille forsigtig tur
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
XJ600