646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Støj/brum i Arai hjelm hjælp Støj/brum i Arai hjelm hjælp

Hej, jeg var belet træt at at udstødningen resonerede og brummede af h til i min Arai hjelm, den gør det ikke i noget videre i konens Caberg men den er tilgengæld ikke særlig rar at have på hovedet. Nogle gode ideer til brum dæmpning, og jo jeg kører med ørepropper..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støj/brum i Arai hjelm hjælp
  • #1   11. jun 2010 Shubert s1pro

• #2   11. jun 2010 Ryst den godt og grundig indtil brumbassen falder ud. Det plejer at hjælpe smiley

• #3   11. jun 2010
    Hvilken hjelm fra Arai har du. Du kan åbne den i siden og skære et stykke skumgummi og sætte ind ved der hvor hvert øre er. Det hjælper. De nye modeller er bedre støjdæmpet - men en Shubert er også for høj hvis man måler "støj" ved bare 100 km. Så ALLE hjelme er for højt i "støj" hvis det kommer til det.
    Så ørepropper - en hjelm er for sikkerhed - og dermed er en Arai den bedste. Så ind med skumgummi og så ørepropper i.

INGEN hjelme er under det der er sund for ens øre. Der er dog nogle som er være end andre (Caberg er en af dem)
    Og passer din hjelm ikke ordenligt - gør det kun det være.
    Det hjælper også med en hjelmhue - og hvis man vasker sin indmad 2 gange om året. Så "klapper" det ikke så meget sammen.

• #4   11. jun 2010 Som george S siger, schuberth.. har en s1, og meget mindre larm end min gamle caberg. men bedste er stabiliteten, selv ved høj motorvejs kørsel sidder man helt stabilt på cyklen.

• #5   11. jun 2010 Det er en gammel NR3, vist ikke solgt i danmark, den sidder fint, også i fart, det gør Caberg'en ikke. Og så er Arai'en den bedste hjelm jeg har haft på hovedet. Var bare blevet irreteret på brummen, og jeg har tjekket for hvepsebo.. Må prøve det med lidt extra skumgummi. Hvis jeg trækker skuldrene lidt op er det også meget bedre, bare satans bøvlet at kører sådan

• #6   11. jun 2010 der er bare støj i Arai sådan er det...

jeg bruger selv kun Arai, og der er bare støj i dem, men jeg har aldrig haft nogen hjelm der sidder bedre som du selv skriver..

så det er bare i med ørepropper, som man alligevel burde køre med, for ingen hjelme, er så støjfrie at de kommer under der hvor ens øre, tager skade af det..

• #7   11. jun 2010 Hvis der er en revne mellem selve skallen og flamingo'en inden i, så vil du sikkert godt kunne få et Whisperkit fra Shoei til at passe, det er noget der virker...

• #8   11. jun 2010 det er ikke kun støj, det er som at sidde i en tom tønde under 4-5000rpm, udstødningen runger/brummer helt vildt

• #9   11. jun 2010 Og det er med propper i ørene,

men ved nærmere eftertanke er det vist kommet efter jeg satte rustfrie forrør på, det giver en meget metalisk klang/snær. Men det bliver på, gider ikke købe nye

• #11   16. jun 2010 Det hjælper kun meget lidt med dB killer, har prøvet, men et Shoei whisper kit hos den lokale suki forhandler, den passer og virker fint, kan godt anbefales. Og til 299kr er det noget billigere end en ny hjelm

Kommentér på:
Støj/brum i Arai hjelm hjælp

Annonce