{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny SV 650?
  • #1   11. jun 2010 det sgu nederen, hvis Honda lavede de numre var jeg godt nok blevet flov.. hvem gider så købe en ny ms fra den fabrikant næste gang..

• #2   11. jun 2010 Kan det komme som en overraskelse??
    Suzuki importøren er jo mester i at sælge de MC'er der ikke kan sælges i resten af Europa, og så dumpe prisen herhjemme. Og så må dem der har købt til høj pris bare finde sig i ekstra værditab på 20.000,-
    Kan tænkes der er en kåbeversion af Gladius på vej.

• #3   11. jun 2010 Gladius'en er da ikke nedsat? Men heller ikke den supersællert de måske havde håbet på! De sælger i øvrigt, så vidt jeg ved, selv en styrkåbe til den!

• #4   11. jun 2010 Er nok svært at sælge en Gladius når man kan få en sportsligere SV650 for 10.000,- mindre eller en SV1000 for 20.000,- ekstra.

• #5   11. jun 2010 Mnjoeh, Gladius'en tiltaler nok det svage køn mere end SV'eren. Men om det kan opveje pris-forskellen er nok tvivlsomt. Det har du ret i!

• #6   11. jun 2010 Den har da i hvert fald nogle lidt anderledes og bløde former den Gladius...

• #7   11. jun 2010 Hold da kæft !
    Kan da se jeg skal være glad for at jeg kom af med min 650ér sidste år der var den i forvejen dumpet 20 k i pris.

• #8   11. jun 2010 Nu bliver det sgu svært for folk at kræve 60000 kr for deres 5 år gamle SV'er.

• #9   11. jun 2010 Køb Kawasaki med prissikring. Så slipper man for at ærgre sig!

• #10   11. jun 2010 mon ikke folk bare beholder sine 650'ere længere nu?

udsigten siger personificerede sv'ere i fremtiden fordi folk beholder i stedet for at sælge, så må de opdateres i stedet

• #11   11. jun 2010 Det er kraft-perkme meget MC for 70.000 !

• #12   11. jun 2010 er vel ikke anderledes end da Yamaha dumpede R1 08'erne i 2009 med 50k til 189k..........
    Det må være pga. fabrikkernes overproduktion, at markederne oversvømmes og så må man desværre, som køber, lægge tegnebog til denne prispolitik.
    Bare underligt, at man køber deres produkt og bagefter skal pisses op og ned af ryggen!!

• #13   11. jun 2010 Jo jo, tilbuddets værdi kan man skam ikke udsætte noget på. Det er blot pisseærgeligt for de, der købte SV 650'er i Maj måned!

• #14   11. jun 2010 Tror i, at priserne på dem fra 98-02 også går ned så? Har kigget på nogle, men har et budget på 30k ca..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #15   11. jun 2010 De eneste som rammes af det er dem der ikke kan tage sig nok tid til at prøvekøre en MC før de køber den og så skal af med den kort efter.

Jeg synes også det er pisselamt at Suzuki pisser på deres kunder sådan, men jeg kan i realiteten være ligeglad når nu jeg aldrig skal sælge min egen. :o)

• #16   11. jun 2010 Christian L
    jeg tvivler sku på det ofte er folk dårlige til at tilpasse sig denne slags prisdrop.

• #17   11. jun 2010 fatter ik hvorfor folk klager over at man kan få biillige mcér...

• #18   11. jun 2010 Benny I: Det er ikke det der klages over, men at nogen har købt en ny MC, der kort tid efter sættes 10-20.000kr ned.

• #19   11. jun 2010 jesper virum: jeg købte en ny fladskærm sidste år, og i år kan jeg købe den selv samme til halv pris.. da jeg købte min nuværende bil for 5 år siden, tabte jeg også 30.000 da jeg kørte over kantstenen (hvis jeg skulle sælge igen) mcér er brugs ting, for mange luksus eller hobby.. kan man ik klare at det koster og der indimellem kommer slagtilbud, så skulle man måske bruge penge på noget andet.

• #20   11. jun 2010 Benny : Mc'er taber selvfølgelig, ligesom biler, også værdi så snart man kører over kanstenen fra forhandleren. Men tror det Jesper mener er, at det da er ærgeligt at købe en ny mc, og så se at den er sat så voldsom ned så kort tid efter. For dem der er sat voldsomt ned nu, mister jo også værdi når man kører væk fra forhandleren, og ergo bliver den mc som er købt dyrere kort tid inden endnu mindre værd ved gensalg.... hmmm, ved ikke om det giver mening ;-D

Alle ved jo at man kan risikere at mc'er bliver prissat anderledes, men derfor kan jeg stadig godt forstå at folk ærger sig, det ville jeg da også gøre, især hvis man har købt tæt på pris ændringerne!!!

• #21   11. jun 2010 Benny: Ja man mister penge på alt. Men når man køber en ny MC, er der mange der har en klar forventning til værditabet (andre har ikke), og når som her, hvor importøreren sætter prisen 22% ned, er det en afskrivning der er større end forventet. Og har man som udgangspunkt haft et forventet tab på 25% er det så blevet til 47%. Det er en stor forskel.

Og ja, Yamaha har også brugt det, men det er ved sidste års model. Her er det en allerede nedsat MC der får yderligere prisnedsættelse. Den er svær at regne ud for en forbruger.

• #22   11. jun 2010 Er iøvrigt heller ikke fair overfor forhandlerne, for hvilken kunde vil dog betale listeprisen for en Suzuki i starten af året, når denne har en begrundet mistanke om at den samme MC kan købes billigere om 3-4 måneder??

• #24   11. jun 2010 Jeg forstår heller ikke alt det piveri.
    Selvfølgelig er prisen høj når det er gode tider og folk har masser af penge. Tilsvarende må de sætte prisen ned når der er krise, for at holde gang i salget. Hvis man køber når prisen er høj må man regne med en risiko for tab.
    Aprilia har også lige lavet kampagne priser lige så store prisfald. Sådan er det. Priserne stiger og falder.

• #25   11. jun 2010 Jesper virum: Du skriver at mange har en klar forventning til værditabet når de køber ny mc... ja, det er nok muligt. men med de markedsannoncer der findes her inde, så ser det jo ud som om at mange nærmest forventer at det intet værditab er, og køber de mc på den baggrund, så forstår jeg da godt, at de blir extra skuffet når de opdager tabet+ evt. extra tab i form af prisnedsættelser fra forhandlere. som jan j så siger.. skal man købe ny cykel, så gør det med øjnene åben.

• #26   11. jun 2010 Benny: Og hvad er det der står i parantesen i mit forrige indlæg??

• #27   11. jun 2010 jesper.. der står mange har forventning og (andre har ikke) det havde jeg skam set.. men når jeg ser markedsannoncer, så ser det ud som om at mange slet ikke tror en mc taber noget særligt værdi og (andre gør)
    altså omvendt. det vælter jo i annoncer med mcér der knap er faldet 10.000-20.000kr på 2-3 år (i forhold til nypris) og annoncer med 15-20år gamle mcer fra 40.000kr og op.... var det en 15-20 år gammel bil, så ville den jo dårligt koste det halve af mcén, måske enda på trods af en højere nypris i tiderens morgen.

• #28   12. jun 2010
    Hehe ...

MChjørnet har vist ikke ansat en matematikprofessor til at skrive annoncerne.

http://www.mchjoernet.dk/

Spar 30.000,- på en Shiver 750.
    Før 139.999,- nu 99.999,-

• #29   12. jun 2010 -Jesper [Virum] P
    De udgaver af SV650'eren, der bliver sat ned nu, har hidtil været uændret fra sidste år. Det var kun 650 non-abs, der blev annonceret til 70k ved årsskiftet.
    Jeg syntes prisnedsættelser midt på sæsonen virker desperat.
    Vi har i snart en del år set Suzuki komme med deres tilbud på overgemte modeller mm. i vintersæsonen. Så har de andre japanerkonkurrenter valgt at forsøge at matche tilbuddene de efterfølgende måneder, hvilket har givet Suzuki en klar fordel at være firstmover.
    I år er tilbuddene væltet ned over os fra alle sider og så drukner Suzukis normale stærke tilbud i mængden.

• #30   12. jun 2010 Det er jo bare ligesom alle andre maskiner efterhånden?

Nu ligger de brugte SV650'er vel i en 40k ?

Kommentér på:
Ny SV 650?

Annonce