2.656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Billigste og sikreste hjelm Billigste og sikreste hjelm

Hej !
Som overskriften antyder er jeg på jagt efter en billig og komfortabel hjelm med top sikkerhed.

Det SKAL være en Sharp testet 5 stjernet hjelm eller lignende.
Komforten kan vi diskutere, den er jo forskellig fra person til person.
Det skal være en fuldface hjelm, som passer i farverne til min mc (gsx750es sort/blå/grå/rød) - se eventuel min profil.
Kom gerne ind på lydforhold og interiør i hjelmen.
Jeg er ikke på jagt efter at betale for mærket, så labels og andet gejl er fuldstændig ligegyldigt.

Vi snakker om et prisniveau på ca.2000 - men kom gerne med dyrere forslag, hvis de passer i beskrivelsen.
- svar gerne med links og med personlig "erfaring".

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billigste og sikreste hjelm
  • #1   11. jun 2010 Marushin 777. Men det er jo dit hoved den skal sidde på, så ud og prøve.
    Marushin 777 er ikke specielt støjsvag, men den har 5* og er super behagelig at køre med for mig

• #2   11. jun 2010 www.fc-moto.de & www.helmetcity.co. uk
    Der findes mange billige hjelme i mange forskellige farver. Shark har nogle hjelme der har fået top karakter i en sharp test. Men den kan findes på nettet.

• #3   11. jun 2010 Du ved vel selv, hvilken hjelm, der passer bedst på DIT hoved?

Vi kan jo anbefale hvad det skal være, men sidder den som lort på dit hoved er det jo værdiløse råd!

• reinhardt k
    reinhardt k Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 8
    #4   11. jun 2010 X-lite 801rr (nolan) god hjelm med hensyn til komfort og støj.

der kan tærskes langhalm på sikkerhed, komfort/støj o.s.v. så det er ud og prøve, pris og kvalitet følges som regel ad...

• #5   11. jun 2010 Og støj er meget subjektivt:

"One thing's for certain: If a webBikeWorld review reports that a helmet is relatively quiet, we can count on getting an email from someone telling us that it's the noisiest helmet they've ever tried. Conversely, if we think a helmet is noisy, we will surely get emails informing us that we're dead wrong.

The lesson here is that the perception of noise and the individual owner's tolerance for noise levels varies greatly. It varies so much, and is so hard to quantify, that it's almost not worth the effort of describing in a helmet review, but we'll continue to offer our opinions."

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/helmet-noise.htm

• #6   11. jun 2010 Kok MC sælger Schuberth hjelme til halv pris, har selv lige købt to C2 flip-up for 2100kr hver, men de har både S og R fullface til salg derinde smiley

• #7   11. jun 2010 Og sharp kan du så ikke bruge til en skid. Og billig od bedt hænger heller ikke sammen.

Og hvis du bruger 2500-3000 så kan du få en rigtig god fiber hjelm.

• #8   11. jun 2010 Det må du da gerne underbygge Fenris?
    Sharp er godkendt af UK Government. Det ta'r jeg da som et vist kvalitetsprædikat!

• #9   11. jun 2010 Salman,
    Værd at overvejer, tror lige jeg daffer ned til den lokale mc forhandler og ser om der ikke har nogle R1 ere..
    for så tror jeg sku at jeg snupper en Schuberth R1 Blue Fire smiley

• #10   11. jun 2010 Sharp fortæller IKKE hvordan de tester og hvordan de kommer frem til det. Et firma som Eropas størreste (Nolan/X-lite) sagde også at det IKKE kunne eller ville bruge deres 5 stjer til en S*** hvis de ikke ved hvordasn de kommer frem til det.
    Arai tester hele 5 gange det samme sted med impackt - Sharp KUN 1 gang. Og du lander IKKE kun 1 gang på siden af hovdet.

Sharp kan man ikke bruge til noget.

• #11   11. jun 2010 Verdens bedst testede hjelm er ringere end den billigste pispotte fra Bilka, hvis sidstnævnte sidder fast og førstnævnt har en uegnet facon til det hoved, der skal være inden i.

På den måde har bedst og pris intet med hinanden at gøre, når man taler hjelm.

Den skal passe, og når man så har fundet den, kan den koste 500 eller 6000 kr.

• #12   11. jun 2010 På Sharps hjemmeside er der video af hvordan de tester. Om de så kun udføre testen 1 gang eller flere skal jeg da ikke udtale mig om.
    Min Marushin er testet på flere områder end kun slag.
    Fex "låser" den også på bagsiden så den ikke kan trækkes af.
    Men som Knud rigtig nok siger er en dyr og meget testet hjelm ikke noget værd hvis den sidder forkert.

• #13   11. jun 2010 Hvad komforten og støjniveau angår, bliver du ikke skuffet til den pris, Martin. De er ellers dyre, men 2200kr er da billigt! Min erfaring er at S er den mest støjsvag og den bedst anmeldt smiley

• #14   11. jun 2010 af de 3 modelrækker. Kun C3 overgår dem, men den koster meget mere og er flipup smiley

• #15   11. jun 2010 Lazer LZ6 Vertigo - 5 stjerner, koster 600 kr .. Det kalder jeg kvalitet for pris. Sidder ganske fint på mit hoved.

• #16   11. jun 2010 Har købt en Streetfighter hjelm på www.lois.de , den kostet kun ca. 600 kr med sort visir og forsendelse smiley fik den i løbet af 2 dage. Men nu kører jeg også kun knallert.

Har også en Airoh S4 Street, som jeg gav 2000 kr for i Aagesen og 200 kr for sort visir (Tilsalg, str s). - Kan klart anbefales begge to

• #17   11. jun 2010 Lazer hjelm til 600 kr *****så kan alle da være med
    denne hjelm fik 5 stjerner
    Det engelske parlament har besluttet at alle hjelme der sælges i deres land skal udsættes for en grundig og dybdegående test før de indtager butikkerne

Denne test vil vi i fremtiden, sandsynligvis blive standard for hele europa, så forbrugerne kan få et godt overblik når ny styrthjelm skal findes. Testen omhandler kun sikkerhed.

Sikkerheden er det vigtigste, da pasform og vindstøj er individuelt alt efter hovedfacon og motorcykeltype. Det kan derfor ikke testes.

• #18   11. jun 2010 en org shoei suzuki hjelm fra usa

• #19   11. jun 2010 hvad med en Caberg v2r hjelm. Den har 5 stjerne testet med sharp og kan fåes i matsort og glanssort samt sølv mener jeg.

det er denne her http://www.mc1.dk/caberg_v2r___gun_metal_m__solbrille-p-934.html

og så koster den 1200 kr. Mega fed hjelm som jeg også selv har købt.

• #20   11. jun 2010 Hmm... Har deltaget i flere indlæg som omhandler SHARP-testen...
    Nu kunne jeg godt tænke mig at "vende den om" og høre:
    Hvad er det lige der gør at SHARP-testen er så vigtig for jer?
    Hvorfor har I mere tillid til en test som iøvrigt kun udføres i og for UK ?

Bjarne R: Der er iøvrigt ingenting der peger på at SHARP-testen skal standardiseres og gælde i hele EU ! Selv Englænderne tager faktisk ikke SHARP ret seriøst...

• #21   12. jun 2010 Tak for jeres indlæg,
    Det blev til en blå Nolan N84 til 1400.
    Den sidder perfekt, og er mere støjsvag end min forrige hjelm
    Nau N20 fra Thansen (4år gammel model) smiley
    Jeg er vildt glad for købet indtil videre, har også en fedt udluftning og så er der solvisir udenpå, hvilket jeg mener er mere sikkert end at have det indenfor, dog mere larmende, hvis man flipper det op.
    Man har et fantastisk udsyn, stort område rigtig klar glas uden forvrængning.
    Den fik 4 stjerner i Sharp tests, og så har den fået rigtig god anmeldelse i et eller andet tysk mc magasin smiley

Vigtigst af alt har jeg fået mig en rigtig lækker hjelm.
    + den eneste hjelm mine ører kunne være i, bortset fra en Shubert S1pro.
    Men Shuberts kan alle passe, fik jeg af vide af forhandleren.

• #22   12. jun 2010 Vigtigst af alt har jeg fået mig en rigtig lækker hjelm.
    + den eneste hjelm mine ører kunne være i, bortset fra en Shubert S1pro.
    Men Shuberts kan alle passe, fik jeg af vide af forhandleren.

Det er ikke rigtig
    som skrevet før i en anden tråd
    den passede ikke rigtig og var desuden utæt som de ikke kunne lave
    den hjelm havde jeg utrolig meget bøvl med
    det endte med forhandleren gav mig mine penge tilbage
    han blev gudskelov træt af alt min vrøvl
    og det var jeg mega glad for
    til jeg endelig kunne komme af med den hjelm

• #23   12. jun 2010 Så moralen er dette efter hvad folk siger:
    Køb den billigest til 600 og få fem stjener. Nemlig ja.

Hvis det var tilfældet så ville pro folk jeg bruge dem - det er ikke et spørgsmål og den kommer ned at lægger - kun hvornår og hvor mange gange.
    Kvalitet og pris hænger ALTID samme. Længere er den ikke. Dertil kommer pasform, den rette størrelse, osv. Så som Knud siger - den hjelm der sidder bedst - ja. Men hvis man kan finde en "dyr" kvalitet hjelm der sidder godt er det sku dobbelt op på sikkerhed.

Så spar på krom, lak, gejl osv. og køb en dyr iog god hjelm. Man kan lave ens mave, knæ, ryg, nerver, hud, øjn, osv osv. i dag - men får du bare 1 gok der er for hårdt til ens hovde - så kan læger og alle andre ikke gøre en skid.
    Så hvorfor bruge tid på at snakke pris her. Gør det andre steder. Det er ens liv det handler om............

"jamen jeg skal ikke køre stærkt" NEJ - men bare ved 50 km der der mere energi end det fald end at få et gok med en muggeret af en vred stor mure.

• #24   12. jun 2010 Fenris: helt enig!

Undre mig stadig over folks holdning til SHARP-tests ???

- Det er ikke nødvendigvis en dialog el. diskussion jeg er ude efter, jeg er bare nysgerrig over HVORFOR I sætter så stor lid til en test som I egentlig ikke kan bruge til ret meget?

• #25   12. jun 2010 -Fenris
    Mener du alvorligt at pris og sikkerhed hænger sammen? Dine argumenter holder ingen steder. Grunden til at de store stjerner kører med hjelme som Arai, Shoei osv. er ene alene pga. af den store pose penge der følger med. Tro det eller lad vær, Rossi og co. er købt og betalt for at køre med deres hjelm, handsker, dragt. Jo flere penge en producent bruger på reklame, jo dyrere skal deres hjelme være.

SHARP er det eneste uafhængige testorgan - her er der hverken interesser eller penge blandet ind i resultatet. Med deres nye hjemmeside er det hidtil største kritikpunkt, om hvordan SHARP er kommet frem til deres stjernerating, også blevet hørt og man kan nu se hvor en hjelm fejler.

Men pasform er stadig det vigtigste - sikkerhedsrating og pris er sekundært.

• #26   12. jun 2010 Jeppe- Du skriver (ganske korrekt) at SHARP er uafhængig... men det er ECE også... Endvidere er der over 50 lande tilsluttet - hvor SHARP KUN er gældende og gyldig overfor UK !
    ECE tester ift. overens bestemmelser man er blevet enige om blandt de over 50 medlemslande - SHARP tester nogle ting skrappere men andre ting overses...
    Jeg er ikke direkte imod SHARP, men jeg vil stadig gerne forstå hvad det er der gør den så populær? Skyldtes det at en kendt motorjournalist brænder for denne testform og skriver om det så snart muligheden foreligger? eller skyldtes det (og nu citerer jeg fra et af mine tidligere indlæg: "nu vil jeg gøre mig rigtig upopulær: MÅSKE... Bruger nogle Sharp-testen, til at retfærdiggøre sit valg overfor sig selv og andre at man "nøjedes" med en billigere hjelm??? Eller MÅSKE har man p.ga. manglende viden, rettet sig efter Sharp-testen ?"

• #27   12. jun 2010 Fenris: Ingen af de proffesionelle betaler selv hjelmen, den er sponsoreret, derfor de kører med et givent mærke. Og forbrugeren hopper let med på den. "Når han kan bruge den på banen, så er den jo god". hvilket du lige beviste.
    Og hvis pris og sikkerhed altid hænger sammen, hvorfor er den billige rygbeskytter fra Lidl så så sikker som den nu engang er, mens en 3 gange så dyr dainese ikke når samme godkendelse??:
    http://www.gratisupload.dk/download/40888/

Kim S: I praksis vil en test aldrig give det præcist samme udfald som virkeligheden. Hvad enten det er Sharp eller Euro Ncap for den sags skyld der tester. Men testene giver et sammenligningsgrundlag.
    Og modsat hvad Fenris skriver, så oplyser Sharp også hvordan de når de enkelte "ratings".

Når denne Lazer hjelm ( http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/lazer-lz6 ) opnår 5 stjener, så skyldes det, at denne hjelm er bedre til at absorbere slaget end f.eks denne Arai http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/arai-rx7-corsair

ECE testen er bare et minimumskrav hjelmene skal leve op til, men der får man ingen viden om hvor meget bedre den ene er frem for den anden (målt på slagsikkerhed), men altså bare at kravene er opfyldt

• #28   12. jun 2010 Ved du hvad - jeg har 2 gennemskåret Arai hjelme - du kan prøve at se og du kan knække den eller bukke dem - og se deres indmad og mærke det og de stødzoner der er osv. og så tage en billig T-Hansen hjem og gøre det samme. Jeg kan bukke den samme som en hel hjelm med mine hænder. Jeg kan ikke engang bukke en gennemskåret Arai hjelm skal sammen.
    Sharp er populær fordi den tit giver mega billuge hjelme 4-5 stjerne og dyre lav. så kommer janteloven frem og siger at "der kan du bare se" godt jeg ikke blev snydt og købe den dyre (selv om jeg gerne vil have den hvis jeg skulle være helt ærlig)
    så er en Suzuki "Swift" også lige så godt som en BMW. (NEJ)

Det har ikke en skid at gøre med at de får hjelmen eller penge det er en lille del af det - den kan de også får fra et billig mærker der sælger mange hjelme og tjener nok på den måde. Men de vil sku ikke sætte livet på spil med en Nau hjelm.

• #29   12. jun 2010 Og Jesper - NEJ det var ikke derfor. Sharp mente at de var 20% af alle skader der forgik på siden af hovdet - så to sider 40% point.
    Arai har svækket det sted - bevidt som de tester i sharp - fordi at man ikke kan ramme der ens skulledere og arm er i vejen. Så rammer du der - så er det lige meget om der er en hjelm. For så er du død da du rammer på en måde som mer eller mindre ikke er fysik muligt.
    Når du engang har siddet mere 3-4 hjelm mærker til info møde med deres tech-folk fra fabrikken og set test af billige mærker mod deres og selv prøvet det på ens egen krop - og mærket det med ens egen fingere. Så køber du IKKE en billig sharp hjelm.
    Men det må folk selv om det er deres liv og deres penge.

• #30   12. jun 2010 Da jeg røg ned var det på siden af hjelmen samt fronten at den havde fået slag. Så jo, man er også udsat får slag på siden af hjelmen.
    http://www.motorcyclejazz.com/images/e12_helmet1_400.jpg

Og hvis folkene fra Arai mener der ikke er behov for øget sikkerhed på siden af hjelmen, hvorfor har denne så bedre sidebeskyttelse
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/arai-gp5x
    frem for denne:
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/arai-condor
    De 2 Arai hjelme koster det samme, men har ikke samme sikkerhed. Hvordan kan 2 hjelme fra samme mærke, der koster det samme, have forskellig slagsikkerhed hvis pris og sikkerhed følges ad?

Og hvis Suzuki'en bliver testet ligeså sikker som en BMW, så er den ligeså god, målt på sikkerheden.
    Men du svarede ikke på det med at hvis pris og sikkerhed altid hænger sammen, hvordan en billig rygbeskytter fra Lidl så kan være så god som den er...

• #31   12. jun 2010 Fair nok, Jesper, men jeg kører selv med en Condor, så jeg skal bare huske at banke skallen direkte ned i asfalten, så skal det nok gå altsammen. smiley

P.S. Jeg overvejer at købe en S1 Pro, fordi jeg VIRKELIG savner en indbygget solbrille. Men 3.600 kr. for et par solbriller? Eek!

• #32   12. jun 2010 Snetyv: Ingen grund til bekymring, får ifølge Arai folkene rammer du alligevel ikke med siden af hovedet...

• #33   12. jun 2010 Perfekt. Det er smart, at de kan lave hjelmene sådan, fordi det gjorde du jo med din hjelm, men det var så åbenbart ikke en Arai. smiley

• #34   12. jun 2010 Nej, det var en schubert. Med sådan en er der intet problem i at ramme med siden af hovedet.

• #35   12. jun 2010 Jesper: Du har fuldstændig ret, men du får ece-normen til at lyde lidt "Sølle" på den måde du beskriver at det "bare er nogle minimumskrav der skal opfyldes"... Disse krav er "IKKE BARE" - disse krav er de 54 medlemslande altså med til at fastsætte og de bliver ikke bare grebet "ud af den blå luft" de bliver vedtaget efter nøje ulykke-statistikker, lægeudsagn m.m.
    Det er rigtigt at SHARP nu (ENDELIG) har fået en ny hjemmeside, som fortæller mere omfattende hvad og hvilke tests der foretages - det ændre dog ikke på at de stadig udelader at teste andre vigtige punkter !

Jeg syntes stadig ikke at jeg får nogen "direkte" begrundelser for at SHARP-testen er "så vidunderlig" ???

Fenris: " Sharp mente at de var 20% af alle skader der forgik på siden af hovdet - så to sider 40% point.
    Arai har svækket det sted - bevidt som de tester i sharp - fordi at man ikke kan ramme der ens skulledere og arm er i vejen." -

- Fenris ER faktisk inde på noget rigtigt her, uanset om man kan lide det eller ej !

• #36   12. jun 2010 Kim S: Er slet ikke i tvivl om, at ECE normen kræver sit at kunne leve op til, men mistanken mod hjelmproducenterne ikke forstærkede hele hjelmen, men kun der hvor den blev testet.
    Og jo, det er i den grad muligt at hjelmen for slag på siden. Hvis du ikke tror på mig, så tag din hjelm på, læg dig ned på gulvet og drej dit hvede 90 grader. Så er det lige pludselig siden af hjelmen der rør gulvet.
    Hvis du ruller rundt på jorden er det jo ikke sikkert du kan holde dit hovede i samme retning, for at undgå siden af hjelmen får slag...

• #37   12. jun 2010 - Kim S
    ECE-standarden skal hjelmen overholde, så den er lidt svær at komme udenom. Den er også ganske udmærket og sharp uddyber egentlig bare ECE godkendelsen.
    Her er der en ret grundig artikel om Sharp, hvor også N.J. Mills' kritik af vægtningen af sidekollisioner bliver nævnt (Den eneste reelle kritiker udover et par skuffede producenter).
    (link fjernet)

Konklusion:
    "So is the SHARP scheme Government PR or a positive contribution to motorcycle helmet safety. On balance the answer has to be a “Yes”, because:-

1. The SHARP testing is based on established scientific research as detailed in the COST 327 report;

2. The SHARP Testing regime is more stringent than that carried out under ECE 22.05;

3. THE SHARP tests conduct impacts at both a higher and lower velocity than those carried out under ECE 22.05;

4. SHARP includes flip front helmet lock failure data in its ratings;

5. The SHARP campaign stresses the importance of a correctly fitting helmet;

6. The SHARP campaign is aimed at the consumer and not the industry and the information it publishes is designed to help you in buying the best possible helmet you can afford instead of having to rely just on the information from manufacturers;

7. SHARP is making a positive contribution to motorcycling safety by raising the awareness of buying a safer helmet;"

• #38   12. jun 2010 Jesper og Jeppe : for lige at undgå nogen misforståelser her, - Jeg har ikke på noget tidspunkt, sat Spørgsmålstegn ved vigtigheden og betydningen af slagtests mod hjelmenes side ! Jeg medgav dog Fenris at han har ret i at nogle producenter bevidst (og med rette grund) forstærker hjelmene på de områder som er mest udsatte (baseret på ece-kravene), og samtidig for at holde hjelmene nede i vægt, "slækker" på de knap så udsatte punkter ! ("slækker") er enddog et overdrevet ord at bruge i denne sammenhæng).

Jeg finder absolut SHARP testene interessante, men mener samtidig at man skal tage det med et gram salt ! - Jeg mener stadig at det er forkert at "opfordre" hinanden til at købe hjelme, baseret på tests som ikke er anerkendt andre steder end hvor de bliver foretaget og derfor ikke relevante i eks. DK !
    En anden ting er at de folk som netop udvælger deres hjelm udfra SHARPS ratings, i rigtig mange tilfælde nedgører ece-normen - det værste er at dette oftest bliver gjort af uvidenhed!
    Følgerne heraf bliver endvidere - og det viser tendensen i allerhøjeste grad også herinde: at de dyre hjelmmærker, bliver "skudt ned" af "fattigrøve" som mener at "kapitalisterne" kun fører sig frem for at være med på noderne...

(Jeg undskylder på forhånd, hvis nogle finder mit ordvalg stødende:)

• #39   12. jun 2010 -Kim S
    Der er altid folk, der kan og vil misforstå, hvad SHARP vil: Sikkerhed for brugeren. Derfor er pasform "Getting the right fit" også det første punkt på SHARPS hjemmeside, derefter kommer testresultaterne.
    Jeg kan bare ikke se hvordan SHARP skulle nedgøre ECE? Er det fordi den går videre end ECE?

• #40   12. jun 2010 Kim S: Hvis du læser trådene om samme emne igennem, så er det primære råd der gives, at den sikreste hjelm er den der sidder bedst på hovedet. Så den hjelm der har en laboratorie test på 5 stjerne, ken ikke holde det på alle hoveder.
    Og ja, Sharp tester kun slagsikkerheden, og evnen til at fordele slagets kræft. De foretager ikke afrivningstest eller test af remstyrke

• #41   12. jun 2010 Iøvrigt er udviklingsfolkene bag Sharp, de samme som har været med på udviklingen af NCAP. Så man må gå ud fra at de ved hvad de gør.

• #42   13. jun 2010 Jeppe: - tror du har læst mit indlæg lidt for hurtigt? Jeg skrev ikke at SHARP nedgjorde ECE, jeg skrev at FOLK gør det p.ga. SHARP - hvilket jeg mener er forkert! Jeg kom også med en formodning om hvorfor...

- Som tidligere nævnt, finder jeg selv SHARP interessant, men det kan diskuteres om hvorvidt "de går videre" end ECE... Hvad der IKKE kan diskuteres er at den ihvertfald er anderledes, og et (efter min egen mening) yderst interessant SUPPLEMENT til de øvrige institutter - dog med det i mente at den stadig ikke er anerkendt udenfor UK.

Jeg syntes det er fint at folk herinde, henviser så ofte til SHARP, men er lidt forbavset over at der "kun" er jer 2 (Jeppe og Jesper) som forsøger at "forsvare" SHARP ??? Men det øger på den anden side kun min respekt for netop jeres meninger og holdninger.

Kommentér på:
Billigste og sikreste hjelm

Annonce