Endelig ægte MC´ist {{forumTopicSubject}}
Jeps... så fik jeg det prøvet...
Kom ned at ligge med dyret foran stark i bjerringbro.
Søndag d. 16/5 kommer jeg kørende i skod regnvejr på vej til silkeborg. Kører super i regnvejr på mine nye bridgestone bt016 som har kørt ca. 700 km på daværende tidspunkt.
Ingen problemer med vejgreb pga. regn. Kører som en drøm og glæder mig til turen snart er ovre.
Da jeg så kører ud af rundkørslen mod kongensbro kommer jeg godt 10m væk fra den da cyklen skrider ud til venstre side. Den får vejgreb igen og slynger sig fremad med mig. Jeg bliver slynget af cyklen og kurer ved siden af den i en god 15-20m.
Efterfølgende stopper der 3 biler med bilister som stiger ud for at kontrollere jeg er ok. (Tak for det hvis du er en af dem som læser nu) Hjælper med at rejse cyklen og spørger om jeg skal bruge yderligere hjælp.
Da jeg så står og venter på autohjælpen kigger jeg på vejen og opdager et oliespor på ca. 150-200 meter lang og en bredde på 35-40cm. (Tak fordi du meldte det hvis det var dig som spildte det så jeg slipper for min selvrisiko ) HVIS du havde meldt det... #¤%#¤$ så der røg sommerferien...
Nå men cyklen er nu vurderet og skadet for 40k. 5 trykkede ribben blev det til på mig. Slitage på tøjet, hjelmen, støvler og regnsættet jeg havde over min køredragt var splittet i atomer.
Men nu kan jeg så endelig kalde mig ægte mc´ist
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 575
men hey, du kan sidde og skrive om det, så Heelt galt gik det da ikke, hvis man skal se lidt lyst på det
er det en slem selvrisiko siden sommerferien røg.. øv
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 51 Svar: 259
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 161
Og ja det er jo bare penge... det gik heldigvis ikke ud over mig. 5 trykkede ribben er da træls, men det er jo til at leve med
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 575
Jamen lige præcis Kenneth, de kan jo rettes ud igen sådan et par ribben
men surt, det er da i hvert fald. og endnu mere ærgerligt når det er grundet lort på vejen, end havde det været en reel egen fejl. eller sådan har jeg det, hehe.
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 500
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 59
Jeg bliver fandme også harm hver gang jeg hører om en cykel der skal repareres for 40k fordi den har taget en glidetur. Nu må du korrigere mig hvis jeg tager fejl, men ud fra billederne ser det ud til at det er relativt simpelt at skifte de dele der er skadet. Når man så kan få en hel cykel (alle dele) for 15 klik i Tyskland er det fandme noget svineri de skal have 40 for at lave den, bare fordi forsikringen skal betale... Det er garanteret også lige på grænsen til, at den er totalskadet - synes altid det koster så meget så den næsten er totalskadet, når det er ældre cykler der skal repareres på forsikringen... Der er fandme ikke noget at sige til, at forsikringspræmierne er så latterligt dyre...
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 182
Uheldigvis er Kongensbro rundkørsel ofte fyldt med både sand, olie og vandspild - både før og efter rundkørslen.
Kører der selv hver morgen og det er til tider elendige forhold der er gældende.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
Men total dejavu at hører dig fortælle hvordan det skete. Jeg var ude for præcist samme type uheld sidste sæson. Her var det bare en masse jord/småsten der lå ud af svinget.
Håber du bliver klar til at køre igen hurtigt
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Konen kunne ikke lige overskue det, så den blev lavet hos ågesen, på forsikring..
DET GØR JEG ALDRIG igen.
Næste gang (hvis der bliver en) henter jeg en donor i tyskland!!!
jeg er så utilfreds med arbejdet!!
den ene kåbedel de ikke kunne skaffe, blev reppet! (det godkendte jeg, flot resultat) MEN maleren, har ikke ramt farven perfekt, så nu et halvt år senere, er den ikke helt samme farve på bagkåben venstre side!
Kan kun anbefale en donor maskine..
Resterne kan sælges, så det ender med stort set at være "gratis"
apr 2008
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
apr 2008
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Ned og prøve, hav en liste med en 3 cykler i nærheden af hinanden, og brig en transporter eller bil/trailer!!
Jeg er ikke så god til at søge på de sider, men
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=113170434&pageNumber=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=cbr&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=67&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&cubicCapacities=FROM_501_TILL_750&tabNumber=1
er da en mulighed. måske andre kan finde en billigere!!
Endelig ægte MC´ist