{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

Læderdragt med/uden pukkel {{forumTopicSubject}}

Er ved at udse mig den næste læderdragt.
Jeg er bare i tvivl om det skal være med eller uden puklen på ryggen?

Jeg kører frisk kørsel, og også en smule på bane, men jakken skal også bruges til almindelig brug, altså den skal være til at gå rundt i når man er til træf og whatever.

Lad mig høre jeres input. Går med tanker om Rev'it eller Alpinestars.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læderdragt med/uden pukkel
  • #1   27. maj 2010 Hej.. jeg har dragt med pukkel. Den generer mig ikke på nogen måde..

    Det eneste der kunne være, er hvis du har en rygsæk på, så er den sgu ikke skide smart at ha imellem.. men det kan godt lade sig gøre smiley

    mvh M


  • #3   27. maj 2010 Jeg har en pukkel på min læderdragt, men det er mest for syns skyld. Kan ikke mærke en hurtigere eller bedre acceleration i hvert fald.

    Den genere ikke, men ligesom Mathias, kører jeg også ind i mellem med rygsæk. Den er lidt irriterende, men ikke ubehageligt at kører med.


  • #4   27. maj 2010 Det er sgu godt med lidt praktiske oplysninger. Havde ikke lige tænkt på rygsækken.

  • #5   27. maj 2010 Jeg kører uden, men det har en naturlig forklaring. Jeg har næsten altid konen med bag på og hun har korte arme, så hvis jeg kørte med pukkel ville konen ikke kunne nå mine nosser. smiley

  • #6   27. maj 2010 Efter min mening så hører pukkel kun sammen med heldragt, ikke med to-delt.
    Der er i øvrigt heller ikke et særlig stort udvalg hvis det skal være to-delt og med pukkel.

    Jeg har både en to-delt uden pukkel, og en heldragt med. Heldragten er klart min foretrukne.
    Jeg bruger stort set aldrig rygsæk, jeg bruger nemlig ikke geden til alm. transport, kun til sjov og ballade smiley
    Hvis jeg endelig skal transportere noget på min MC, så foretrækker jeg min tanktaske.


  • #7   27. maj 2010 Når man kører over 140 i længere tid i foroverbøjet stilling (eksempelvis ned gennem tyskland :0) bliver man temmelig glad for puklen. Der dannes nemlig hvirvler bag hjelmen, der får jakken til at blafre helt vildt - noget man hurtigt bliver træt af.

    Hvid man altid kører med rygsæk er det ikke noget problem da den holder jakken på plads. Jeg har pukkel på min og kører jævnligt med rygsæk og det er ikke noget problem.


  • #8   27. maj 2010 En pukkel er kun for aerodynamik. Den fuldender vanddråbens form fra hjelmen. Det den gør er at mindske de turbolente vinde der skabes bag hjelmen og får hjelmen til at ruske.
    En medium pukkel virker fra ca. 130 kmt

    Mvh
    Thomas E


  • #9   27. maj 2010 pukkel genere ikke mig.

  • #10   27. maj 2010 Simon H: Hvis din (læder?)jakke blafrer helt vildt ved 140km/t er den for stor.

  • #11   27. maj 2010 Niels: Jeg har ikke prøvet det med mit læder (det sidder ålestramt), men HAR prøvet det med noget textil halløj, og det var ikke fedt i længden..

  • #12   27. maj 2010 synes os det er rart med pukkel, men kører os kun for sjov smiley
    man ka ta lyne op inde i dragten og tage puklen ud i min dainese dragt. jeg regner med at fylde den op med tøj når j ska på længere tur smiley


  • #14   27. maj 2010 Kristoffer:
    Der er noget du helt har misforstået.

    Pukler er kun for aerodynamik - der er skam ingen videre eller dokumenteret sikkerhed i puklen.

    Måske kan en pukkel beskytte een imod slag fra et baseball bat, hvis angriberen sigter efter denne - eller ihvert fald måske aftage lidt af slaget.

    En pukkel på en læderdragt afløser IKKE et rygskjold. Den beskytter heller IKKE imod piskesmæld - blot nogle af de historier jeg har hørt.

    Aerodynamik og kun Aerodynamik.

    Det den gør er at fuldende vanddråbens form - som vi alle ved, er den mest aerodynamiske og stabile form uden rotation.

    Jo større pukkel - desto mere effektiv er den.

    Puklen mindsker og udretter de turbolente vinde, som opstår bag hjelmen og som personer, der kører uden pukkel mærker som en rusken i hjelmen. Der udover mindske luftmodtanden. Vanddråbe formen ses også hos cykelryttere.

    En medium pukkel begynder at virke fra ca. 130 km/t.


  • #17   28. maj 2010 Kristoffer: Hvad hjælper en pukkel med hvis du banker hagen i brystet? Har du taget dragten omvendt på så puklen sidder foran??

Kommentér på:
Læderdragt med/uden pukkel

Annonce