1.160 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

lav mc til lille kørekort lav mc til lille kørekort

Hej alle sammen.

Jeg har snakket lidt med damen, ang en bette begyndercykel, så hun også kan køre med igennem sommeren, uden det skal være bagpå mig hvergang... Så vi har kigget lidt efter nogle alternative begyndercykler der også ser lidt moderne/smarte ud, og som er gode som begyndercykler. Den skal ikke være alt for tung fx.
Problemet er dog at hun ikke har særligt lange ben (hun har 76cm fra sugekoppen til fodsålerne)

Umiddelbart har vi kigget lidt på kawasaki ninja 250r med 79cm i sædehøjde, og så evt med et sænkningskit?
Jeg ved dog ikke om den er for momentsvag hvis man vil have en cykel der skal være sjov lidt mere end én sæson?...

Har i nogle erfaringer med den bette ninja, eller alternativer som vi burde tage med i betragtning når det også skal være til det lille kørekort? Efter en sæson får hun det store alligevel....
Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lav mc til lille kørekort
  • #1   24. maj 2010 Ang den der 250r så er den rigtigt godt at køre på. Gode køreenskaber, meget let at styre og så er den heller ikke særlig tung. Meen...Den er sjov nok det første stykke tid, men så begynder det sq at gå lidt ned af bakke med det sjove.

• #2   24. maj 2010 En droslet Honda CB 500. Kanon cykel, nem at køre og veligeholde. Han sænkes uden det for alvor går ud over styreenskaberne. Alternativ er en Kawa ER-5, Vi har sådan en droslet og sænket i køreskolen, og den er kanon til de lavstammet elever.

• #3   24. maj 2010 Kan sådan en 250r egentlig ligge med 130-140km/t i længere tid hvis man skal køre længere motorvejsture, eller vil det være helt uholdbart i længden?

En CB 500 får jeg hende aldrig op på smiley Den er ikke spændende nok i designet så der skal tænkes i lidt mere sporty hvad det angår...

• #4   24. maj 2010 Hvad med en Yamaha SZR 660. Den skal godt nok drosles, men sædehøjden er lav (74cm), køreegenskaberne gode og den 1-cylindrede motor har masser af bundtræk.
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=14171

• #5   24. maj 2010 hvad vil i bruge af penge??? de fleste manskiner kan drossles.. og sænkes...

• #6   24. maj 2010 Hvad er jeres budget?
    Min far har denne til salg: http://www.dba.dk/suzuki-gsf-650-s-bandit-650/id-65483799/
    Den er sænket, og en rigtig god begynder cykel smiley

• #7   24. maj 2010 Jamen budgettet er omkring de 50.000 som en 250r koster... Det der dog irriterer mig er jeg kan få en zx6r fra sidst 90érne til samme pris og så ved jeg ikke om det var bedre at vente til hun får det store kort og så investere i en mere momentstærk maskine... De gamle ninjaen er jo ikke SÅ voldsomme igen, men selvfølgelig noget tungere at håndtere...
    Hun vil bare gerne have en cykel hun kan håndtere selv (højde + vægt)
    og jeg vil gerne have en cykel hun ikke bliver træt af (dvs en med bare lidt motor så den kan bruges på motorvej i længere tid)

• #8   24. maj 2010 Hvis det er noget sportspræget, så er Belgardaen, Jeppe nævner nok det allerbedste bud, og det er en cukel man ikke lige vokser ud af på samme måde som Baby Ninjaen.

Men spørg hende da lige om hun er til cruisere - der vil hun i næsten alle tilfælde kunne smække to flade fødde i asfalten - ikke ringe for en begynder med korte ben.

Min Datter ville også partout starte på noget sportspræget, men selv en sænket GS 500 var et problem. Så fik vi hende modstræbende lokket på en gammel Savage - så var hun solgt!!!!

• #9   24. maj 2010 en zzr600 som er droslet til 34 . med en sænkningsæt så kommer du under 76cm i sædehøjden. da den std er 78cm

• #10   24. maj 2010 VFR400RR ;o) Den fedeste "lille" cykel, som sagtens kan det, hun (åbenbart) ska' bruge den til. Den er nem at tumle - på vejen og når man ska' ha' den stillet væk og hevet frem... Et sikkert valg både pga. den store driftsikkerhed - og bare fordi den jo kører de sjoveste sving...

• #11   24. maj 2010 Og hvis der så skulle mangle den sidste cm når cyklen er fundet, så er et par Daytona Lady Star støvler en god inverstring - de har 2½ cm tykke såler.

• #12   24. maj 2010 Uuuuh ja,- Lotte ;o)

Sådan nogle har jeg også - kanonstøvler og så er det bare ekstra fedt, at de samtidig er lækre at gå i, er vandtætte og vildt gode at ha' på...

• #13   25. maj 2010 Du siger sq noget Sanne S Enda noget meget klogt.!!!!!!!!!!!!!!! Hvorfor tænte jeg ikke på en VFR 400RR. Kanon valg. Ville til en hver tid vælge den frem for en Kawa 250 Ninja. Eneste jeg ikke kan lide ved den er at jeg IKKE kan være på den. Ligner sq jeg køre Pocken Bike.

• #14   25. maj 2010 Griner... Vi - der er født med lidt for korte ben, må vel også ha' nogle fordele... Jeg har kørt på (mange) forskellige mc'er - også de såkaldte store maskiner - men den lille er skøn og rigtig sjov - god at få som en begyndercykel - bortset fra, at den bliver svær at skifte ud,- netop fordi den tilgodeser (alle) behov - bortset måske liiiige den der topfart, når det store drenge stikker af, men...

Kommentér på:
lav mc til lille kørekort

Annonce