God deal på en R6 - Hvordan? God deal på en R6 - Hvordan?
Hej alle,
Jeg fik nakket min motorcykel forrige sæson men kan ikke holde det ud længere og må ha' en ny til denne sæson.
Jeg ved intet om teknik men har forelsket mig i de lidt ældre R6 modeller (min tidl. cykel var en Monster). Grunden til at det skal bære R6 er primært baseret på udseendet og motorkraften. Jeg er på et meega stramt budget og kigger derfor på modeller fra 1999-2000. Den blev vist opdateret i 2000.
Efter at have søgt lidt rundt kan jeg se at flere annoncer nævner at "2nden gearet er blevet fikset" - Er der nogen der ved hvad der var galt med 2nden gearet og om hvordan man som potentiel brugt-køber checker om det er i orden?
Da jeg ikke har megen erfaring med racecykler (kun prøvekørt en 2005 R6 og CBRF2) og nødigt vil spille for mange sælgeres tid med useriøse prøveture vil jeg gerne høre hvad folk har af erfaringer, specielt:
1) Hvordan føles den ved langsom kørsel (tendens til at hugge el.lign.?)... Kommer til at køre en del i byen.. Men har besluttet mig for at jeg VIL ha nogle hæstekræfter..
2) Service økonomi? Hvor meget betyder KM? Hvor skal man være opmærksom..
3) "Feel" - Hvordan er de tidlige modeller køremæssigt sammenlignet med eks F3 (som er mit umiddelbare alternativ til R6)?
Håber der er et par eksperter derude - Go sommer!
Vh
Frederik
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
og se om den går fint fra første til andet osv. det var da evt. noget man kunne prøve.
men alt kan jo laves
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
men jeg har aldrig prøvet en V2, så kan ikke rigtig sammenligne med min R4.
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Den med andet gear, det er en kombination af flere ting. Det er ikke verdens bedste, cyklen henvender sig til unge knægte og unge knægte vil køre på baghjul
Det skal de så lære først, og det resulterer ofte i en baldret gearkasse.
Maskinen er som sådan holdbar nok.. og hvad service angår er den ikke dyrere end alle andre.
Men at sammenligne en hurtigt og letkørt R6 med en gumpetung cbr600F3 må du sku ikke
Prøvekør dem og så er du slet ikke i tvivl. EN f3 er en sportsTOURING en R6 er race og køreglæde på højt niveau.
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 296
Jeg havde personligt IKKE købt en r6'er uden bevis på ordnet gearkasse selvom folk siger den er helt fin osv, er det bare et spørgsmål om tid før den højst sandsynligt fucker op, da de gamle modeller er lavet med nogle skiftegafler der ikke holder i længden. Jeg fik hvertfal erstattet mine med nogle der var væsentligt kraftigere.
Nå ja, grunden til det somregel er extremt dyrt er fordi hvis den først bliver "dårlig" i andet gear, er der somregel også en masse andre tandhjul og lign der er blevet godt slidte i kassen
Men køb min når jeg er færdig med fælgene haha!
Mvh. Kristoffer
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
jan 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 7
Henning: Du har ret, det er ik fornuftigt at ha en R6 til bykørsel - Men jeg er ligeglad, nu har jeg forelsket mig i den model og jeg har bare lyst til at eje en:) Jeg overvejede faktisk også en Hornet men jeg vil gerne prøve noget med kåbe..
Kristoffer: Ved du hvad sådan en "renovering af gearkassen" ca koster? På nettet står nogle R6'ere (99-00) til 65-70kg ved 35-55 km.. Det kunne jo være man kunne prutte sig et stykke af vejen?
Vh
Frederik
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 296
God deal på en R6 - Hvordan?