{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tomtom rider 2
  • #2   18. maj 2010 Det er en Ericsson, og tomtom´en finder den fint og der er intet problem i at installere, men den siger fortsat at der ikke er lyd til pga manglende headset!?

  • #3   18. maj 2010 du skal ikke have et særligt headsæt for at få lyd på via telefonen, det medfølgende scala rider virker fint, har dog set problemer nogen gange hvis man installerer telefon før headset, tror den leder efter et headset der understøtter alle telefonens funktioner, men hvis man installerer headset først og får lyd på tomtom via dette og først derefter installerer tlf så burde det virke

  • #4   19. maj 2010 det vil så kræve et headset med bluetooth (går jeg ud fra)
    så må jeg kigge efter sådan et :o)


  • #5   19. maj 2010 Nu skal jeg lige forstå det ret, har du ikke det headset der hører til Rideren..??

    Hvis du ikke har et Bluetooth headset, hvorfor vil du så forbinde din tlf. til Rideren..??


  • #6   19. maj 2010 Jeg vil gerne have lyd på gps via telefon--> headset
    så jeg også kan navigere via lyd. Jeg troede så at jeg kunne få lyden på telefonen og så igennem et alm headset, men nej nej...

    Jeg har ikke headsettet fra Rideren...


  • #7   19. maj 2010 nå okay.. nej du må have fat i et scala rider headsæt til din tom-tom og sende lyden den vej

  • #8   19. maj 2010 Kan man ikke bare smide et "alm" headset MED bluetooth til sin telefon og så få lyden derigennem ? det burde være lige til...

    de eneste scala rider headsets jeg har fundet koster over 1000kr og det gider jeg sgu´tte give smiley


  • #9   19. maj 2010 Du kan ikke køre det den vej, det skal den anden vej.
    Rideren skal tilsluttes et headset, og så tilslutter du telefonen til Rideren, så kører det for dig smiley
    Så får du lyden fra GPS i øret, og du kan tale i telefon under kørsel.
    Lyden er faktisk imponerende god.
    Folk i den anden ende, er ofte svære at overbevise om at man faktisk kører.

    Det kommer an på hvilket headset du kigger på.
    Et alm. Cardo headset som kan det du efterspørger, nemlig at snakke sammen med GPS og telefon, det koster 598,- kr. hos KOK MC Holstebro.

    http://www.kok-mc.dk/index.php/Intercom/Cardo-Scala-Rider/flypage.tpl.html


  • #10   19. maj 2010 Det kigger jeg på , tak.

    Ville dog være dejligt hvis jeg kunne blande telefonen uden om hele affæren og bare tilslutte et headset direkte til gps´en (via bluetooth)

    men så skal der vel noget batteri i headsettet...eller...nowet...


  • #11   19. maj 2010 har nemlig ikke behov for at tale under kørsel, bare lytte til gps´en.
    den du linker til der er jo en kæmpe anordning som skal sidde uden på hjelmen.


  • #12   20. maj 2010 Kæmpe og kæmpe, alt er vel relativt..
    Jeg kører selv med en lign. model, og den generer nu ikke mig. Den vejer ikke mange gram, og kan hurtigt afmonteres, så kun holderen sider tilbage på hjelmen.

    Telefonen behøver du ikke at blande ind i det.
    Og der er jo indbygget batteri i headsettet, og det holder nemt en hel dag med GPS og telefonsnak smiley

    Det giver dig jo også mulighed for at parre dit headset med en kammerat som også har en Cardo, så kan I sidde og tale sammen under kørslen.

    Vi har lige været 3 mand afsted på en 4700 km lang tur rundt i Italien og Frankrig, og vi havde alle 3 et headset, og kunne tale sammen på kryds og tværs, nøjagtig som en mobiltlf.
    Dvs. vi alle var forbundet på een gang, og kunne tale i munden på hinanden.
    Det var super fedt, og det ville jeg nødigt undvære på turen.


  • #13   20. maj 2010 Se det lyder jo som en god idé. smiley

  • #14   20. maj 2010 Men kan det monteres på en fullface hjelm ? det billede der vises af settet er til en åben hjelm - og hvordan monteres det?

  • #15   20. maj 2010 Ja det kan sagtens monteres på en fullface.
    En holder med en lille klemme , der klemmer på siden og inden i hjelmen, den sidder urokkelig fast.

    Tag ud i en butik og tag et kig på dem, så kan du bedre forholde dig til det hele.


Kommentér på:
Tomtom rider 2

Annonce