CBR600 eller FZR600 {{forumTopicSubject}}
Hej motorcykel"eksperter".
Jeg overvejer at købe MC. Har tidligere for 15 år siden haft en honda 550 - så jeg har kørt MC før.
Jeg har "forelsket" mig i noget som Honda cbr 600 eller Yamaha fzr 600.
Mit behov er nogle "søndagsture" samt til og fra arbejde (22 km hver vej) når det er godt vejr.
Jeg er vokset fra det helt vilde ræs, men den må alligevel gerne være lidt kvik, selvom det meste kørsel nok bliver "følg den øvrige trafik" kørsel.
Jeg har set på nogle omkring årgang '92 til '95. Og vil ofre omkring 25-30 kkr.
Ligger vægt på at det er en "sikker" maskine både mht. køreegenskaber og driftsikkerhed. Jeg er også vokset fra det der med at skrue i maskinen hele tiden
Jeg er ca 178 cm og vejer 75 kg.
Hvad kan I anbefale - Honda eller Yamaha - og hvorfor?
På forhånd tak.
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 8 Emner: 14 Svar: 50
Super frisk og driftsikker
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=75829
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 183
Og så er det et ufravigeligt krav med 4 cylinder
Jesper - og hvis de så er i samme stand?
Jeg læser din kommentar således at du mener de er lige gode (til mit behov).
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
jeg er så heldig at have bekendte med både fzr 600 (91) og cbr 600 (93). Det skal dog siges at fzr'en har kørt en smule mere end cbr'en 60.000km mod 40-50.000 på cbr'en.
Men når jeg ser på hvad der er lavet af reperationer og udskiftninger på de 2 bikes vil jeg personligt vælge hondaen da jeg har fået indtrykket af at den er mere "robust" sådan kvalitets messigt. Men det kan jo også skyldes at den ældre cykel selvfølgeligt skal have lavet en del flere reperationer grundet slid.
Men jeg ville vælge en cbr hvis det var mig..
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 183
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Men er de i samme stand, så CBR'en.
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
Generelt er alle tidlige yamahaere udstyret med en traktor gearkasse, den klonker ad helvedes til, men virker ok, og er ikke værre end cbr's hvad det angå slid.
Så er der olie forbrug.... regn med et stort olieforbrug på yamaha... sådan er det og man kan ikke gør noget ved det... de tager gennemsnittlig 3-4 gange så meget olie som en cbr og det er ikke nødvendigvis fordi der er noget galt med motoren.... En yamaha der har gået over 20000km ta' olie!
ellers er det smag og behag...
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Den er driftsikker, agil, hurtig nok, økonomisk at fodre, og lige så bøvlet at reparere som alle andre mc!
Og Yamahaen er også en ok bike, kan bare bedre li Honda.........
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
Hvis det skulle være en fzr SKAL det være en fzr R model..
med det sagt.. af de 2 ville jeg vælge den jeg følte mig bedst på.. dog tror jeg at jeg ville vælge fzr pga de bedre komponenter der er på den.. føler også køre bedre end ihvertfald en f2 (kan sku ikke lige huske med en f3, men er jo ikke de vilde ændringer fra f2-f3) og så vidt jeg lige ved så har olieforbrug ikke været et problem på 600ccm
Hondaen er dog mere udbredt i dk.. så det er måske nemmere at finde dele.. Hondaen kører faktisk rigtig godt.. små-problemer som jeg ser det..
men uanset så er det GAMLE maskiner.. standen er vigtig..
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 347
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 183
Konklusionen må være - prøv et par stykker af hver og køb så den jeg finder mig bedst tilpas med og er i den bedste stand.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 456
Jeg ville til hver en tid gå uden om modellen i dag. Den er grim...jo den er Bagenden ligner i brødkasse fra firserne osv. Dækkene er nogle mærkelige dimensioner der gør at det kan være svært at finde gode dæk til maskinen. Som før nævnt er koblingen noget rigtigt skod. Skiftede den med 5-6 tusinde intervaller. Tager ikke lang tid når man er i træning
Og olie forbruget...den var tørstig. Faktisk rigtig meget. Det afskrækker mig fra yamaha. Det er ikke et sundt tegn i min verden og jeg lærer aldrig at acceptere det (både problemer med kobling og olieforbrug oplevede jeg også på min r1.....køber ikke yamaha igen)
Jeg kørte omkring 15k km på den og det kostede 2 koblinger og meget olie og det var til trods for relativt lavt km tal (omkring 30 tusind)
Så den kan jeg desværre ikke anbefale til nogen. Hondaen kender jeg ikke så den undlader jeg at udtale mig om
Mvh
Kasper
Ps. R modellen er en helt anden konstruktion og anden motor. Dem må du ikke blande sammen
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 183
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
US - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6277
R - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8949
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 456
CBR600 eller FZR600