{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.168 visninger | Oprettet:

CBR 600 F2 den rigtige opgradering? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Har hen over foråret fået sparet lidt penge sammen og begyndt at drømme om en ny MC. Jeg har lidt set mig blind på en Honda CBR 600 F2.

Dette er basseret på test og de andre indlæg på dette forum om den. Men inden jeg tager ud og prøver en og evt køber vi jeg hører om der er andre maskiner jeg skal kigge efter smiley

Det jeg søger i en mc er:
-Bundtræk
-God til sving
-Touiring egenskaber
-Plads til 2 (som begge skal sidde godt).

Jeg har ca 40.000kr til det, og er ikke bange for at skrue lidt selv. Har pt en Honda CB500 som jeg meget glad for men der mangler lige lidt "spark".

Er en CBR 600 F2 det oplagte valg eller er der andre MC jeg burde kigge på også??

På forhånd tak

mvh Simon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR 600 F2 den rigtige opgradering?
  • #1   4. maj 2010 Den overholder ihvertfald disse 3 krav

-God til sving
    -Touiring egenskaber
    -Plads til 2 (som begge skal sidde godt).

Om den har bundtræk nok er nok op til dig selv at vurdere.. så ud og prøv en..

• #2   4. maj 2010 # Morten (med et fedt display billede) - > super jeg vil bare sikre mig at jeg ikke havde set mig helt blind på det. Venter pt på en test i PDF format fra Touring Nyt - og kigger efter nogen jeg kan komme ud og se og prøve

Mvh Stubkier

• #3   4. maj 2010 altså alt drejer sig jo om smag og behag.. det er absolut ingen dum opgradering.. men som sagt.. tag ud og prøv og find ud af om maskinen passer til dig.. smiley

• #4   4. maj 2010 hej
    jeg synes faktisk at cbr motoren har et rimelig bundtræk, det er jo sådan en der sidder på min hornet, og jeg kom fra en sv650.
    prøvede også en yamaha 600 fazer og den skulle virkelig have omdrej. for at rykke.

• #5   4. maj 2010 kig evt på fazer fra 98-2003 !

• #6   4. maj 2010 Hvis du kigger på Fazeren, så notér dig lige hvor højt passagerfodhvilerne sidder. De sidder aaalt for højt til behagelig passagerkørsel. Ellers er det en fin cykel.
    CBR600F2 er også en glimrende cykel.

• #7   4. maj 2010 >Bjarne J - Nu er den CBR motor på din ændret i forhold til den der sidder på CBR'en så den har mere momemnt, så man kan ikke sammenligne direkte.

• #8   4. maj 2010 Touringpræget?!
    Alt er vel relativt.... Man sidder i hvert fald mere racer-agtigt end på en Bandit fx

• Martin  K
    Martin K Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #9   4. maj 2010 Kan du ikke sende den PDF fil til mig også når du modtager den smiley

• #10   4. maj 2010 har tidligere kørt cbr 600 f2,var meget glad for den og gik i arv til en kammerat der har den i nu,kører kanon godt syntes jeg,en anden kammerat endte også med at købe en f2er og heller ingen klager fra ham,,,skal siges de har en svaghed med at rasle fra knast kæde,men en ny kæde strammer (på olie tryk) den kan skiftes nemt klarer jobbet,behøves ikke altid at hele kæden skal skiftes,,,,,,,

nå bare min mening om hondaen,,,,

held og lykke med beslutningen

hilsen jakob

• #11   4. maj 2010 Tak for alle kommentarene. Vil kigge lidt på den der Fazer de fåes, efter et hurtigt kig, til ca samme penge som en CBR. Men damen skal kunne side ordenligt på den eller er der ikke noget ved det.

Men det lyder jo til at folk er ret godt tilfredse med Honda CBR 600 F2. Så jeg er da ikke blevet afskrækket.

# Martin K - > jeg har sen en besked med et link smiley

Mvh Simon

Kommentér på:
CBR 600 F2 den rigtige opgradering?

Annonce