mc politi {{forumTopicSubject}}
hvad fuck sker der lige for æggeskallerne i kbh , var inde og skulle se gumball ved tivoli, men de kom sgu for sent så vi kører ned forbi hovedindgangen mod sverige og der følger en mc betjent efter os , han kører så op på siden af os 2 med blink og råber og skriger og begynder så og skubbe mig ind til siden mens vi kører , da vi stopper går han helt amok , hvorfor vi ikke stoppede med det samme , forklarer ham så at der rent faktisk var en cykelsti der hvor vi skulle stoppe så ville da lige orientere mig inden jeg krydser den + hvor min makker var så jeg ikke brager ind i ham , han var pisse ligeglad vi skulle bare krydse den og stoppe (som vi godt nok også gjorde ok hurtigt) , begynder så med alt lige fra der må ikke være integrerede blinklys i baglyshuset(selvom den er e mærket),nr pladen var for skævtsiddene (samme hældning som originale) osv osv og fordi det er svenske maskiner ville vi næste gang vi kom blive sendt tilbage til sverige, for dette måtte man ikke køre med i dk og få en bøde , hvad fuck er det lige for en attetyde det danske politi har , sgu da ikke noget og sige til der ikke er en kæft der har respekt for de små inkompetente magtliderlige fjolser !
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Desværre har han ret - det er ikke lovligt i DK at have nummerpladen på siden eller have indbyggede blink hvis de sidder for tæt, men ligefrem at hidse sig op, er helt sikkert latterligt.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.329
Er det virkelig rigtigt? F.eks. det med blinklysene: Når der står i den danske lovgivning, at der skal være X cm mellem dem, må man så godt køre på udenlandske motorcykler i Danmark, selvom de ikke opfylder det krav? Jeg synes da ofte, at vi har skullet være opmærksom på alle mulige specielle regler, når vi har kørt i udlandet, og så har det ikke bare hjulpet at sige: "Den er lovlig i Danmark, så det er bare ærgerligt."
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
mar 2007
DER ER DOG nogle regler, du ikke kan undgå, mener at huske, det er DÆK, kørelys, støj, hjelm/sele (bil), der er sikkert mere!!
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 31 MC-er: 8 Emner: 70 Svar: 507
han er bare et fjols den betjent.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 45
var på min yamaha r1 så nr pladen sider ikke på siden men hvor den skal bare længere oppe men med samme hældning som den originale
meget rart og vide om de egentlig kan give bøder til svenske cykler når der jo ikke er samme regler for syn/godkendelser som der desværre er i dk ??
mar 2007
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.329
Det er godt at høre, for en af mine kammerater tager snart til Tyskland, og han havde hørt noget med, at man skulle sætte en anden udstødning på, men den er synet med den herhjemme, så jeg siger til ham, han ikke skal tænke mere på det og bare beholde hans larmepotte på.
jul 2006
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 182
Mon ikke, det bare har været et spørgsmål om "dårlig kemi!"?
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Der er vel også korrupte og uduelige synsfolk i Sverige
mar 2007
jul 2006
man må gerne køre med brede styr og længere forgaffel i sverige end i dk , så der er bare lidt eksempler derfor mener jeg så ikke de i dk kan give bøde for det så ikke er lovligt og køre med i dk på en svensk motorcykel !
maj 2009
Online Tilmeldt:
mar 2004
Der er ingen lande i EU som godtager at blinkene sidder så tæt, så helt rent mel i posen har du jo ikke. Diskussionen om nummerpladen tager kun 5 sekunder at afgøre, for den har svenskerne samme regler for som os her i landet. 15 grader indad og 35 grader udad, mener jeg at kunne huske den må sidde, så frem med vinkelmåleren og luk røven på ham hvis du er sikker i din sag.
En kopi af reg attesten er sådan set heller ikke nok når loven siger at det skal være originalen, men du og jeg kan sagtens blive enige om at det er flueknepperi.
Det nytter ikke rigtigt noget at sidde her og blive rørende enige om at der findes idioter derude - det kommer ingen af os videre med. :o)
maj 2009
Men blinklygtefunktinonen er ikke godkendt og kan ikke godkendes pga. manglende afstand mellem højre / venstre lygte som Sajmon skriver.
Men der er ikke noget i vejen for at bruge den kun som baglygte.
Online Tilmeldt:
mar 2004
jul 2006
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Når du gæster dit gamle kongerige så ofte- og endda har stiftet bekendtskab med etaten tidligere... så var det måske en god idé at køre efter devisen: Skik følge eller land fly?
Jeg skal ikke tage vedkommende i forsvar - slet ikke.. men vi har overvejende OKAY betjente herhjemme... selv dem som findes i Hovedstadsområdet....
Du har nok fået opmærksomhed som "fortjent"... :o)
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 182
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
At råde din kammerat til bare at dingle over grænsen med råbejernet på, er et ret dårligt råd.
Er der noget tyskerne ikke kan lide, er det larm - især fra motorcykler.
og så tror jeg bare de sætter en ære i, at forbyde en dansker i at fortsætte med at larme.
Og helt ærligt, så er der sgu langt hjem fra Kassel bakker på flade futter, og en knallert på slæb ;0)
De fleste åbne potter, kan man få en dB killer til - få fat på sådan en, og I vil kunne snakke jer ud af problemerne.
Jeg har fået en bøde i DE for at larme, men min kammerat fik køreforbud - hehe... øv øv. Heldigvis var vi kun i Hamburg på det tidspunkt.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
Har gentagne gange hørt om folk som enten har fået bøde eller kørselsforbud i Tyskland, så ville nok ikke anbefalde nogen at bare køre derned og påstå hårdnakket at den er godkendt i dk, så er den også i Tyskland..
mar 2007
jeg har kun en gang hørt om et køretøj som har fået kørselsforbud i danmark og det er mange år siden (25 år cirka) en hot rod som ikke havde skærme over sine hjul.
men hvis cykelen er syns/godkendt i danmark eller andet EU land er den som hovedregl også lovlig i et andet EU land.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Han (betjenten) kan ikke give dig nogen bøder for blinklys/nr.plade osv osv, for ikke at overholde de danske regler, da den som sagt er indregistreret i sverige, og han kender næppe de svenske regler for disse.
Som en anden nævner, så syner du jo ikke din bil i Tyskland når du kører igennem, på din vej til feks, spanien.
Og hvis du er sikker på din cykel er lovlig i sverige og du reelt bor derovre, så bade lade ham råbe op alt det hans lunger kan klare...og be så om at der måske kommer en anden betjent forbi, eller lav en klagesag, hvis du har beviser/vidner
jul 2006
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
• Du er ung (under 30)
• Du går med hættetrøje
• Du er ude efter kl.24 på en hver dag
• Du er i nærheden af Christiania (på trods af der er et stort cafe liv i området)
• Du kigger forkert (enten kigger for meget på politiet eller slet ikke kigger)
• Du kører i en bil med en eller flere unge
• Du løber
Yderlig kan du opleve at blive stoppet fordi:
• Du er blevet genkendt som biltyv
• Du er blevet genkendt som pusher
Jeg har selv prøvet de sidste 2 ting og måden de "stoppede" mig på var ikke sjovt. Biltyv episoden var sammen med min bror og der stoppede de os ved at blokere med 2 - 3 politi biler plus en civil vogn... De LØB hen til vores bil og rev nøglen ud af tændingen. Bilen var vores forældres og nej, vi har aldrig stjålet biler.
Den anden gang var jeg på vej til blind date. Tog metroen fra Christianshavns torv (læs regel: 4).Ved Nørreport kommer 2 fyre løbende temmelig hurtigt bag mig. Næste sekund ligger jeg på jorden med jakken hevet ned så den fungere som håndjern.
Begge episoder endte med at jeg fik lov til at "gå" men der var hverken nogen undskyldning eller andet.
Faktum, politi på Amager / København er nogle magt liderlige sving og hver gang jeg læser om at en betjent har fået tæsk, sten eller lignende smiler jeg inden i!
aug 2008
Sving = svin
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Jeg har boet på Amager siden jeg var 20 år (1995) og har endnu til gode at blive stoppet af politiet - til gengæld havde jeg meget glæde af dem, da jeg arbejdede i Netto.
mar 2007
Født og opvokset på Amager, kommet i ALLE de grimme områder, og har IKKE været ude for bare noget af det du skriver, i omgangskreds, eller personligt!!!!
MÅSKE det er lidt lige som at min kone ALDRIG har vist sit kørekort til politiet! og jeg har mit fremme mindst en gang om måneden????? (uden at have fået en bøde i mere end 5 år, husker ikke den sidste!)
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Måske konen har smidt sit væk, siden hun ikke viser det frem
mar 2007
Carsten, ja det er rigtigt,, det er bare ved at blive slidt!
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
De følger ham helt ind på p-pladsen foran butikken før de stiger ud og henvender sig til manden. Efter en lille tur rundt om cyklen ender de med at give ham en bøde for hans nummerplade der sidder for skævt.
Nr pladen sidder org monteret på det org beslag fra fabrikanten... Herefter køre de fra pladsen uden at tjekke en eneste af alle de andre cykler som holder der.
Og jeg ku se op til flere yngre køre med racercykler hvor nr pladen og andet ikke var lovligt.
Det kalder jeg sku chikane af en ældre herre der følger alle regler og så er det ham der får en bøde for en lovlig cykel.
aug 2008
Min omgangskreds er helt alm., mennesker som mig selv. Alle med job, eljlighed, kæreste m.m., over halvdelen med uddannelse. Kommer selv fra et gennemsnit hjem med alm god indkomst, rækkehus osv.... Politiet har INGEN grund til at have opført sig som de har gjort.
Patrick M: Ja, nu har jeg. Har dog aldrig svaret betjente igen! Men ville dog heller aldrig hjælpe en betjent i nød... og det er lige fra om de bare er faldet til de er kørt ned og bløder ihjel på gaden... dog ville jeg nok stoppe op og kigge...
mar 2007
MEN det er dog en ualmindelig klam udtagelse du kommer med. håber inderligt, at det kun er mundlort!!
INGEN uanset hvem, burde ligge uden hjælp!!!!
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Det er godt at se, at du skærer alle over én kam pga. nogle dårlige oplevelser - den stil holder 100% og godt udbredt herhjemme. Jeg håber ikke, du på et tidspunkt er så uheldig at hjælpe en betjent i civil beklædning - du må hellere lad være med at hjælpe nogen overhovedet.
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
Jeg havde da ringet til hans kolleger og meldt ham for forsøg på at volde legemlig skade eller hvad det nu hedder.. Hans magt anvendelse er i sådan en situation for stor. Hvis man ikke gør antydning til at flygte, er der ingen grund til sådan en opførsel. Nu er det ikke mig det er gået ud over og jeg var ikke tilstede. Men det er baseret på hvad der står her..
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
mc politi