{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Caberg hjelm
  • #1   26. apr 2010 Har en.Er udmærket tilfreds med den.Men der er en del vindstøj i den

• #2   26. apr 2010 Sårn én har jeg også

• #3   26. apr 2010 jamen er i så tilfredse med dem ??

• #4   26. apr 2010 Har den gamle model af dem. Penge lige ud af vinduet syntes jeg.Når jeg bruger den hjelm når jeg kører på job, 25 km, så erjeg nødt til og bruge ørepropper forde den støjer. har en billig hjelm fra T.svansen, den er meget mere støjsvag

• #5   26. apr 2010 syntes også der er en del støj i den

• #6   26. apr 2010 Jeg har også haft sådan en, og der er meget vindstøj i den
    Jeg kørte også med propper som Thomas J.
    Har pt en Caberg 407, og den er ikke bedre... Jeg tror du kan finde noget bedre. Det ville jeg gøre.

Mvh Jannik.

• #8   26. apr 2010 Ja en Carberg er en skod hjelm - MEN..... Ved i hvad.
    Ved 100 km i timen er der mere vindstøj ved ALLE hjelme end hvad der er godt for ens hørelse. Så øreporpper er sku det bedste under all omstændighder.
    Gå efter en hjelm som er sikker og som sidder godt. Fiber og dobbelt d-rem.

Det med "støj" er jo også forskellluge fra person til person. Ens grænser for ting er jo forskellige fra person til person. Så sikkerhed er sku bedre at slå på.
    De kan fixe dine ben, hofter, knæ, øjne, tænder, osv. men har du først få en ordenlig GOG så er det sku slut. Så billige plast hjleme, flip-up, osv er sku ikke vejen at gå.
    Bare MIN mening.

• #9   26. apr 2010 Syntes også det er nogen være skod hjelme, blev i hvert fald pænt træt af min Caberg Rhyno, magen til lort skal man lede længe efter.
    Så jeg vil købe en anden en hvis jeg var dig.

• #10   26. apr 2010 Arai eller X-lite. Så bliver det ikke bedre. Eller fedre. :O)

• #11   26. apr 2010 ja arai er fed nok... vil bare ikke give en formue for et navn...

skal finde en m indbygget solvisir til ca 2000...

• #12   26. apr 2010 Er Carberg V2 407 jeg har købte den især pgr den indbyggede solbrille. Og den næste hjelm skal bestemt også ha det.
    Er ikke vindstøj der er det største problem, men at den hyler helt vildt.
    Og syntes det er for ringe at en hjelm til 400 kr er meget mere støj svag. Pas formen er så ikke den bedste på den billige hjelm

• #13   26. apr 2010 Men hvorfor tro du de har fået det navn. ?????
    Tro du bare det valget at sige - nu skal vi tjene penge, så vil ville have 5000 kr for vores hjelm og andre skal have 1500..... Det er fordi de er de bedste og det koster at lave kvalitet.

HJC laver fiber hjelme med solvisir - og deres solvisir er det bedste. Hverken Nola, Carberg, eller andre kan være med der.

• #14   26. apr 2010 Har en Schubert og en V2R

Schubert = komfort, lavt støjniveau(sammenlignet med V2R)
    V2R = super aerodynamik og pasform, støj (sammen lignet med S1 )

• #15   27. apr 2010 Jeg har en V2R og har ikke provlemermed støj eller lignende. Det kommer meget an på hvilken cykel du har. Kører selv på en cbr600 fra 2001 og selv ved ++100kmt er der ikke generende støj eller buldren(uden ørepropper). Men som Fenris skriver, så bør man altid bruge ørepropper. Selvom man ikke bemærker støjen, så er det meget skadeligt for ens ører.

• #16   27. apr 2010 Jesper N: Sikker på dine øre ikke er godt brugte ?, hvis jeg tager en tur på motorvejen på en 10min, så hyler mine øre når jeg står af.
    Selv den mest støjsvage hjelm Schubert C3 larmer med over 84db når du køre over 100, det er stadig nok til at give dig høreskade, så hvordan du kan holde til det ved jeg da ikke lige.

• #17   27. apr 2010 Nu er der stor forskel på en Rhyno og en V2R, så det kan ikke sammenlignes. Jeg har ikke db-måler i min hjelm, så jeg skal ikke kunne sige hvor meget der er.
    Som jeg også skriver, så mener jeg man skal bruge ørepropper, hvilket jeg også selv gør.
    Men det er et punkt hvor folk aldrig bliver enige. Jeg siger bare, at på min maskine døjer jeg ikke med det.

Kommentér på:
Caberg hjelm

Annonce