962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

rygbeskyttelse i jakker. rygbeskyttelse i jakker.

jeg har kigget efter en jakke med god rygbeskyttelse, i den forbindelse er jeg tit stødt på "crash skum i ryg" "specielt skum til rygbeskyttelse" osv. hvor meget er det værd?

ligeledes står der mange steder at der er mulighed for at eftermontere CE rygbeskyttelse. findes der ikke jakker til en ordentlige pris som har det fra fabrikken af?

jeg kender godt til decideret rygskjold, men vil gerne undgå en masse løsdele hvis jeg kan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rygbeskyttelse i jakker.
  • #1   20. apr 2010 Jeg har Halvorsen jakke. Rigtig fin jakke hvor man kan indsætte et dertil lavet rygskjold med rigtig god kvalitet. Kender ikke "Crash skum", men kan anbefale Halvorson.

• #2   20. apr 2010 det er dumt at montere en hård beskyttelse i tekstiltøj.. tekstiltøj sidder generelt for løst til det..

hvis hård beskyttelse ikke er helt inde på kroppen kan det jo "dreje"..

forstil dig at fald ned på en 1cm tyk plastikplade.. så hellere tage chancen uden efter min mening.. smiley

• #3   20. apr 2010 det skal så siges at på noget tekstiltøj kan man spænde albuer og knæ helt ind.. så kan jeg ikke se det store problem.. har endnu ikke set en jakke hvor rygbeskytter ikke sidder løs..

• #4   20. apr 2010 I min Jafoma tekstil jakke er der en rimelig hård skumplade. Ved styrt vil den jo kunne være med til at fordele trykket på rygsøjlen. Jeg har ikke oplevet at jakken roterer ved styrt, så skal den vist være temmelig stor.
    Man mærker kun pladen når man lige tager jakken på.

• #5   20. apr 2010 Men i forlængelse af snakken om fast skjold i en jakke, så er skumpladen jo absolut bedre end ingen tin. Dertil kommer, at man faktisk til langt de fleste jakker kan få en skumplade, som er væsentligt tættere og ca. dobbelt så tyk - det er ikke noget skidt kompromis

• #6   20. apr 2010 Har faktisk hørt om en test med de der hårde skumplader.. men gider ikke lede efter den for hvem ved om den eksisterer?? smiley

men hørte at der fik de noget kritik...

de fleste touring tekstil sidder ihvertfald ikke særlig stramt til!

• #7   20. apr 2010 jeg skal nok for god ordens skyld nævne at det lige præcis er touring tekstil jakker jeg kigger på.

kan være jeg bare skal købe en jakke med det skum, den er da sikkert mere sikker end den jeg har helt uden. så må jeg jo bare lade være med at vælte alt for voldsomt. smiley

• #8   20. apr 2010 Alf:

Du har fat i meget mere end du aner med det indlæg:-)

Jeg undrer mig ofter, når jeg ser MC-ister lave stunts, køre gaderæs ol. mens de hyler op om, hvor vigtigt tiptop sikkerhedsudstyr er.

Det er sgu da en del klogere at køre med omtanke og forudseenhed, så man ikke får brug for at teste polstringerne af:-)

Det allervigtigste sikkerhedsudstyr sidder inde mellem ørerne

• #9   20. apr 2010 Den rygbeskytter jeg har fra held er kun lavet ud af sådan noget skum, og den har haft førstepladsen i sikkerhed, men fik ikke så mange stjerner fordi den koster mere end de andre de testede, var vidst i Bike fra 2008

Kommentér på:
rygbeskyttelse i jakker.

Annonce