{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

valg af cykel sv650 vs gsxr srad {{forumTopicSubject}}

står og skal have motorcykel og efterhånden har jeg fundet frem til disse 2 da de nogenlunde rammer mit budget..

sv 650 naked model

og

Gsxr 600 srad 98/99 model

det er en første gangs cykel.. så hvad ville i have valgt ? tror det blir mest til sjov brug, altså intet seriøst transportmiddel i den forstand.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af cykel sv650 vs gsxr srad
  • #2   11. apr 2010 Er du til en skriger eller en rolig V2, 80´ eller moderne sportstourerkørerstilling

• #3   11. apr 2010 hva kan det være den har bedre bundtræk sv'eren ?kan da ik passe at de sidste 50ccm giver den så meget mere nm ?

nu hvor srad har del flere hk `?

• #4   11. apr 2010 Det er jo to vidt forskellige cykler.
    - Og helt forskellige køreoplevelser.

Jeg ville vælge en SV naket, da jeg har måtte indse, at jeg kører al' for stærkt på racere.
    - Desuden er forsikringsselvskaberne ikke ligefrem vendlige mod unge på racere. (Uden at kende din alder smiley )

• #5   11. apr 2010 okay.. ja srad må vel være en pæst at kører længere ture på ? mens sv'eren er en oplevelse kunne jeg forstille mig..

men sys baer godt om racer udsendet på den.. Guff ;p'

jamen er 25, og skal kun have ansvar.. så

• #6   11. apr 2010 Hvis du har bestemt dig for kun at have ansvar, er det ligemeget.
    - Men husk på, at Suzuki har et samarbejde med IF-Forsikringer hvor du kan få en ret god pris.
    Jeg forsikrer fx. en SV1000 som 20-årig for 7200,- med kasko!
    - Og da du er 25, er du i næste alderskategori, som er en tand billigere igen.

Prøv begge to, og bestem dig. Du vil fortryde hvis du vælger ud fra, hvad ser flottest ud, eller er "sejest".
    - Det er køreoplevelsen, samt helhedsintrykket, der bestemmer smiley

God jagt !

• #7   11. apr 2010 Et andet svar.
    En SV har en V2 motor, en Srad har en R4.
    - Det er derfor der er en forskel i hvordan den leverer henste og moment.

Du vil mærke at en SV trækker fra bunden, og beholder træk op igennem omdrejningerne, mens en Srad vil virke "død og kedelige" ved lave omdrejninger. - Til gengæld vil du så også få et los' i røven når den kommer op ad i feltet! smiley

En anden ting som er vigtig at huske er, at der er nogle år imellem modellerne (hvis det er den nye SV, fra 2004 og frem du kigger på). Vedligehold er også en faktor jeg ville tage med

• #8   11. apr 2010 Jeg har ejet både en SV1000N k6 og nu en GSXR 750 Srad. Det er selvfølgelig en smag sag om man er til V2 eller til R4. Personligt er jeg mest til R4. Den eksplosion af acceleration du får ved 7-8k omdrejninger findes bare ikke på en V2'er og den savnede jeg sku på SV1000'eren.

Srad er selvfølgelig langt mere sportspræget og du sider mindre komfortable ved lavere hastigheder.

Men det er 2 meget forskellige maskiner du står og skal vælge imellem, så vil sige at du bør prøve dem begge.

• #9   11. apr 2010 hvad er forskellen på en V2 og en R4 motor ?

• #10   11. apr 2010 V2 motor har 2 cylindere som sidder i et V, og en R4 har 4 cylindere som sidder på række smiley

• #11   11. apr 2010 Har aldrig prøvet en S-RAD men hvis du får en SV650 03 eller nyere, får du jo en mere moderne cykel med indsprøjtning, og ja som ikke mindst er en del lettere at forsikre

• #12   11. apr 2010 Hvorfor vælge en SV naked, hvis du godt kan lide racer looket?
    Så er det da bare at vælge en SV650S med fuldkåbe!

Og som begyndercykel er SV'eren også meget nemmere at håndtere, da du ikke får et pludseligt skub, da den trækker jævnt fra bunden af!

SV650S er helt klart mit råd, og så helst fra 03 og frem, hvor den fik indsprøjtning og en større opdatering. Endnu bedre er 05 modellerne og frem, men koster så også lidt mere.

• #13   11. apr 2010 Det er da klart nemmere for en begynder at sætte igang på en 4 cyll og ja man har mere overskyd på en naked

• #14   11. apr 2010 ville helt klart vælge en srad,har været en tur i sverige på en kammerats sver,den føles stiv som et brædt og har mange vibrationer,i forhold til den srad jeg havde den gang...men det er min mening,tag og prøv begge cykler,og så dan din egen mening

• #15   11. apr 2010 Jeg vil vælge SV'eren som starter cykel, den er billigere at forsikre, også lægger den nok ikke op til så meget ræs som srad'en gør, men derfor er det stadig en hurtig cykel smiley

• #16   11. apr 2010 startede på en srad og har den endnu, og jeg køre tit langt på den og det er intet problem. er rigtig glad for den, og jeg syntes ikke jeg mangler bundtræk.

• #17   11. apr 2010 Jeg har en Sv650s'er. Du kan se den i min profil, og vil opdage at den faktisk er den del "racer" præget. Jeg er ihvertfald glad for min og lyden er bare genial på en V2'er. Og kan du nøjes med en topfart på ca 220 km/t kan en sv også det. Og den trækker jævnt hele vejen derop uden døde punkter. Men gør dig selv den tjeneste at tage ud og prøv begge modeller. Før kan du ikke sige hvad der lige er din smag.

Kommentér på:
valg af cykel sv650 vs gsxr srad

Annonce