2.444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Erik (Vestegnen)
Erik (Vestegnen)
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 219

Rygskjold eller ikke.... Rygskjold eller ikke....

Jeg er begyndt at tvivle på min hidtige 100% brug af seperat rygskjold.
Jeg har en god Rukka tekstil jakke med arm og rygskjold. Derudover bruger/brugte jeg et løst rygskjold indenunder.
Men her på det sidste er jeg begyndt at droppe det løse skjold på by ture. Men på motorvejs/længre ture er det løse på.
Er det for dumt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygskjold eller ikke....
  • #2   7. apr 2010 Altid rygskjold!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Prøv at spørg Jason Watt om han er træt han ikke brugte det, den dag han skulle spille smart.......!!!!!!

• #3   7. apr 2010 Jeg kører altid med rygskjold. De "skjold" der lagt ind i dragter, piller jeg ud, så pasformen bliver optimal. Det er min overbevisning, at det skjold jeg har købt seperat, er bedre end dem som dragtproducenterne lægger i dragterne. Jeg kan dog ikke dokumentere det :o)

• #4   7. apr 2010 Jeg kører ikke en meter uden mit rygskjold...
    Pil "skjoldet" ud af jakken og køb dig et godt rygskjold til at have på indenunder. Hvis pasformen og ventilationen er god, tænker man ikke over det.

• Mr. M
    Mr. M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
    #5   7. apr 2010 Jacob L

Mærkelig måde at argumentere på.
    Der skulle Jason Watt sørme lige have en over næsen, men dem der VED noget om den specifikke sag er nok ikke helt enig i din vurdering.

• #6   7. apr 2010 Ok, blev ikke meget klogere, men har da lidt at tænke over smiley

• #7   7. apr 2010 Når jeg kører med min Rukka jakke, har jeg pillet de indbyggede beskyttere ud og har så en brynje på indenunder.

• #9   7. apr 2010 Jeg må have været en af de uheldige, brækkede ryggen 3 steder da jeg hoppede af min cykel, så nu køre jeg sq altid med skjold.
    Så jeg syntes det ville være dumt ikke at tage det på, 3 måneder med et korset som gør du ikke kan bøje eller dreje dig, er ikke specielt sjovt, og hvis man er rigtig uheldig, så kan man jo komme til at side i kørestol.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #10   7. apr 2010 Man kan altid vurdere om løst rygskjold er bedre/dårlige end et "indbygget" - men der skal ikke være tvivl om brugen af rygskjold overhovedet! Pudsigt nok er det altid på "småture" man psykisk nedsætter sin tanke-risiko - men fakta er, at det ofte er på de ture hvor man har mest brug for det! Jeg kunne tilføje handsker - vel og mærke af den type som kan tåle en tur på asfalten...bukser med rette beskyttelse...og og og... Tja, vi ender faktisk op i full dress code inden der rulles!

• #11   7. apr 2010 Jeg kører altid med fuld dress, dvs jakke, handsker, bukser(Rukka) og støvler.
    Det jeg spørger om er jakkens rygskjold (fra nakke til hofte) alene er nok, eller dual ( + løs skjold)
    Jeg betivler IKKE sikkeheds udstyr, men om mængden...

• #12   7. apr 2010 Jeg ville køre med et seperat rygskjold, som sidder godt....

• #15   7. apr 2010 @:Mr.M
    Mærkelig måde at svare på!
    Faktum er; Et rygskjold kan være med til at forhindre alvorlige rygskader!!!!

• #16   7. apr 2010 Rygskjold giver en lille smule bedre chance for at undgå alvorlige rygskader. Om det er besværet værd må du selv vurdere.

• #17   7. apr 2010 "Men kan den bare én gang redde dig fra at blive overset, er der vel lige så god - eller mere - fornuft i at bruge den, end et rygskjold...?"

Det tror jeg forresten, at NarrowHead har ret i. Jeg er ikke i tvivl om det sikkerhedsmæssigt ville være en meget bedre ide for mig at køre med sådan en gul vest end med rygskjold. Alligevel kører jeg med rygskjold og ikke den gule vest, fordi jeg er forfængelig.

Men hey, hvis de laver en gul vest i sort, så vil jeg gerne køre med den. (Haha.)

• #18   7. apr 2010 Har I lagt mærke til at dem der kører med gul vest til gengæld næsten altid kører med sort hjelm? Det er et kompromis som hver enkelt selv må afgøre. Jeg kører med rygbeskytter men ikke med brystpanser/brynje eller hvad det hedder.

Kommentér på:
Rygskjold eller ikke....

Annonce