827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Visti H
Visti H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Valg af cykel Valg af cykel

Jeg står og skal ud at have fat i min første mc. Jeg har kørt lidt på forskellige gennem tiden, men kun småture på låne maskiner.
Fordi det er den første vil jeg ikke ofre alverden.
Jeg er også i tvivl om hvor stor en maskine man skal starte med.
Jeg har været ude at prøve en Honda CBR 1000F fra 1993. Syntes den kører utrolig godt, og har fået at vide at det er en rigtig god maskine der ikke er til at slide op.
Jeg syntes måske bare det er mange penge for sådan en gammel maskine.
Jeg har også kigget lidt på Suzuki GSX750F, men ved ikke om den hurtigt bliver for lille.
Det skal være noget som man sidder godt på og som der er rart at køre på til hverdag. Jeg skal kunne have fruen med på en god tur rundt i det Nordjyske. Men Vi skal også kunne tage et godt stræk til f.eks. Sjælland et par gange om året.
Håber der er nogle af jer eksperter der kan give en newbie nogle gode råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af cykel
  • #1   2. apr 2010 mojn først og framest hvilket beløb snakker vi om

• #2   2. apr 2010 Køb aldrig suzuki's Gsx-f så har jeg sagt mit har kun hørt dårligt om den

• #3   2. apr 2010 Morten C - Hvad har du hørt? Konstruktionen er gammel, ja.... Men den fungerer tilsyneladende ganske upåklageligt? smiley

MC-revyen ('07) fremhæver også at det er en 20 år gammel konstruktion, men siger samtidig: "Når det gælder den daglige drift, er det til gengæld ikke til at sætte en finger på motorcyklernes svar på en koreansk familiebil. Kørestillingen er let foroverbøjet, og komforten bag helkåben er acceptabel - også for passageren. Affjedringen er blød og behagelig i afstemningen, men komforten koster selvsagt skarphed, hvis kørslen skulle gå hen og blive mere dynamisk".

• #4   2. apr 2010 Ift. en ny GSX650F - så kan den vel ikke ret meget en Bandit ikke kan? Samme stel? Der er lige styret til forskel - som så giver en lidt anden siddestilling, men det kan man jo ændre... Mest af alt er det nok et spørgsmål om design?
    Og når vi snakker brugt, så kom ABS først på GSX650F'eren i år(?), mens det har været på Bandit'erne fra 2007 (?).

• #5   2. apr 2010 morten: så fordi du har hørt dårlige ting om den, så er den noget skidt?

visti: hvordan skulle euzuki gsxf 750 kunne blive for lille?
    hvis du er i tvivl om hvilke cykler du kunne tænke dig, så evt tag ud og prøv dem du har i tankerne, og se hva du syntes bedst om.

• #6   2. apr 2010 Alt under 110 heste bliver hurtigt for lidt, så køb en passende over og en sidevogn når konen skal med smiley

• #7   2. apr 2010 fordi at folk der har den ikke bryder sig om den (af dem jeg kender, de har fortrudt køb) og fordi mc tv heller ikke kunne li den. Selvføflgelig fungere konstuktionen der er en grund til den stadig bliver solgt. Men pointen i det er at den er de 20 år ca. og ikke er blevet udviklet siden så hvis dens kører egenskaber os er 20 år gamle er det måske ikke det fedeste. Det bare min holdning. Jeg ville IKKE købe den og ville aldrig anbefale den. Manden spørger om VORES råd. mit råd er så bare, køb ikke den cykel men find en anden.
    Så det fint at der nogle som godt kan li den det må i jo om

• #8   2. apr 2010 Nu hvor nogen er glade for at citere Revyen så lad os få starten med
    "20.000 kr rabat i forhold til prisen i 2006 ligner det rene kup, men selv 89.995 kr kan en gsx 750 F ikke kaldes billig, for under det efterhånden noget bedagede plastovertræk, hænger en gammeldags luftkølet motor i en stålramme, 4 cylindret ganske vist, men også forsynet med benzin/luft blanding af den antikke slags."

• #9   2. apr 2010 tjaeh , for 90.000 som en ny gsx 750 koster kan du også få en brugt blackbird, jeg ville helt klart vælge birden ., men som en anden skriver kan du jo også få en brugt honda vfr 750, hos forhandler til 50.000.
    Jaja , ved det godt , jeg kører selv Honda, men uden at skulle gøre mig til mc ekspert , er det mit indtryk at honda er et af de bedste brugtkøb

• Visti H
    Visti H Tilmeldt:
    apr 2010

#10   3. apr 2010 økonomisk snakker vi et sted mellem 30 og 50.000

• Visti H
    Visti H Tilmeldt:
    apr 2010

#11   3. apr 2010 jeg ved godt at den økonomiske side er et stort spænd. Men jeg startede med 30 og der er det nærmest kun suzuki gsx 600 fra starten af 90'erne man kan få.
    Rasmus: Det ved jeg jo heller ikke, det er der bare flere der har sagt til mig. Derfor søger jeg jo råd herinde.
    Jeg har prøvet en cbr 1000 fra 93 til 60k. Syntes den kørte utrolig godt. Har også prøvet en cbf 600 fra 05 men så er man jo oppe i 80k. Syntes godt nok det er mange penge når man er første gangs køber
    Den skal desuden være med fuldkåbe da jeg vil sidde godt så banditten er nok ikke så interessant.

• #12   3. apr 2010 cbr 600 f2-f3 go reguler maskine zzr 1100 moske

Kommentér på:
Valg af cykel

Annonce