1.182 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til dækvalg {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er ikke en haj inden for mc dæk, men nu skal jeg selv prøve at skaffe et nyt bagdæk til min Suzuki RF600R fra 95. Den er lige nu monteret med et Bridgestone Battlax 160/60 x 17 på 4.50\" fælg. Men kan dette bruges istedet?
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=55721422.1123.21930&typ=R-128060&ranzahl=1&Breite=160&Quer=60&Felge=17&S_Z=ZR&Speed=W&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&tyre_for=Supersport&dsco=1123&m_s=1
På forhånd tak
Thomas O
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 147
Det er vel også den naturlige afløser til det dæk jeg har nu? - Problemet er bare at jeg gerne vil holde udgiften nede på et minimum og det er trods alt næsten 50% dyrere end det dæk jeg linker til.
Mvh Thomas O
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Og så synes jeg du skal overveje, om det virkelig er det på område du vil gå på kompromis med kvaliteten?
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 379
En der virker MEGET troværdig roser Shinko i høje toner. Shinko har købt/overtaget Yokohamas mc-del for et par år siden.
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/1/breite/160/hoehe/60/felge/17/hersteller/SHINKO/StartRow/0/motorradreifen.html
006 er vist rimeligt bløde/sportslige, mens 009 er touring/sport. (Desuden er en 011 lige lanceret) Ingen er dog to-compound dæk....
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 379
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000005862/dunlop_160/60zr17_%2869w%29_roadsmart.html
Topmoderne og meget rost - glem D208 når prisforskel så lille....
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 172
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=83464068.123.11719&typ=R-142807&ranzahl=1&Breite=160&Herst=Bridgestone&Quer=60&Felge=17&S_Z=ZR&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&m_s=1
Har en kammerat der er vildt begejstret for michelin Pilot road 2, samme "type". Godt i sving men samtidig meget slid stærkt ved lang ture.
(link fjernet)
Og som både Simon og Don, skal du tænke over om det er på dæk-området du vil spare penge. De kan trodts alt rede dit liv en dag. Jeg er selv studerende og kender godt det med at man vil spare penge hvor det er muligt.
feb 2007
Tak for de mange input, det er fedt at folk altid vil hjælpe herinde, tak for det. Jeg ved udemærket godt at dækket ikke er det smarteste sted at spare og det er trods alt det der holder maskinen på vejen. Men det er jo heller ikke et "Hong-Kong-genbrugs-gummi-dæk" jeg linker til.
Spørgsmålet er om det ikke er ok? Jeg kan forstå at du Don T ikke er imponeret, det vil jeg helt sikkert tage med i mine overvejelser (så er jeg ihvertfald advaret). Mange tak til alle jer andre, nu må jeg lige kigge nærmere på jeres forslag.
Mvh Thomas O
feb 2007
- Hvad er dit problem? Vi er vel alle sådan indrettet at vi gerne vil gøre en god handel, lige meget om vi rigeligt at kaste efter sådan et dæk. Jeg spørger stille og roligt om hvad folks erfaringer er med et dæk jeg har fundet og hvis det så skal være et andet der koster det 50% mere, så er det jo bare sådan landet ligger.
Men mange tak for dit konstruktive input. Jeg kan informere om at jeg køber et Michelin Pilot Road 2
Thomas
feb 2007
"Gerne vil" er ikke lig med "SKAL!" Nu skal jeg nok uddybe mit første indlæg hvis det er så let at misforstå.
ALTSÅ: Jeg skriver bare at jeg gerne vil have et dæk, der absolut ikke behøver at være det dyreste på markedet hvis der er et billigere alternativ som andre brugere her på sitet har vurderet til at være OK til prisen. Det synes jeg egentlig selv lyder meget fornuftigt
Den eneste der pisker en stemning op, er ham der siger "...så burde du sq overveje om du egenlig har råd til at køre MC !!!"
- Og så gider jeg ikke begynde en længere diskussion. Jeg har kørt mc i 14 år (lige siden jeg kunne tage kortet), har altid købt mine maskiner kontant (5 stk. indtil videre) og har lagt budget så der var afsat penge til udstyr, forsikring, vægtafgift, sliddele m.m. og har altid haft råd til at køre fordi jeg ikke skulle ud og låne til den dyreste og nyeste maskine man kunne få for penge.
Så lad nu være med at dømme andre folk, jeg kommenterer heller ikke på andres indlæg, medmindre jeg føler at jeg har noget relevant at tilføre emnet. Jeg tog Don T's kommentar til efterretning og ledte efter et andet dæk. Men havde han, eller en anden nu sagt at det var et super dæk jeg selv havde fundet, så havde jeg da taget det og sparet differencen.
Mvh Thomas
mar 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Jeg læste nogle anmeldelser i Bike hvor de testede 6-8 forskellige dæk, det ene (som fik topkarakter) var Pirelli Strada. Jeg købte 2 (for og bag ) for 1600,- på daekonline.dk og 300,- for montering.
P.S. Har ikke læst alle indlæg, så dette er bare info.
Hilsen
Thomas
feb 2007
Tak for info, jeg har selv været forbi daekonline.dk, men har godt nok ikke set på dem. Hvilket nr. af Bike var det? - den test vil jeg egentlig gerne se.
Mvh Thomas
Hjælp til dækvalg