{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
28.814 visninger | Oprettet:

ADVARSEL MC-JEANS {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg indlede med at DU selvfølgelig bestemmer mindst 100 % hvad du køre i af tøj ... når det så er sagt vil jeg lige komme med en erfaring her :

i sidste uge smed min gode kamerarat sin cykel i en rundkørsel hvor der lå olie, farten var 10-20km i timen.

han var iført Dainese jeans og læderjakke, jeg har tit på varme dage kørt i mine bare fra icon men i samme materiale.

han kurede ca 3 m på asfalten med knæene først og derefter på røven.

udover store blå mærker var der revet hul ! på knæ og baglommen revet af og begyndende hul på røven.

jeg har lagt mine jeans ind på hylden sammen med de øvrige normale tøj, for jeg tør ikke tænke på hvordan hans knæ og numse kunne have set ud med 130km/t eller mere.

men som sagt gør hvad I vil , men jeg tror bare jeg hopper i min lædersparkedragt fremover


Hold din garderobe opdateret
Unikke tøjmærker som Ganni kan købes online som på STOY. Se her for at browse modens udvalgte trends og holde din garderobe opdateret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADVARSEL MC-JEANS
  • #1   30. mar 2010 0_o
    Bare lige for jeg er sikker, så er det nogen af de der jeans med indsyet kevlar han kørte med, ikke???
    Hvis det er, så dropper jeg da vist også mine overvejelser omkring sådan et par til varm sommerdags kørsel...


  • #2   30. mar 2010 det var med indsyet kevlar og ekstra forstærkning på knæ

  • #3   30. mar 2010 Grand D helt enig man kan ikke forvente at der er samme beskyttelse som i en lederdragt da der ikke er slagsbeskyttelse, men burde i min optik kunne holde til mere

  • #4   30. mar 2010 det godt nok for vildt..! selvf er der ikk samme beskyttelse, men han faldt med alm cykelhastighed, for ikk at sige rulleskøjte hastighed.. det sgu for dårligt

  • #5   30. mar 2010 ked af at høre det er gået din ven sådan... men god gammel kohud det ved man da hvad er... Det er noget sejere og trække i smadder...

  • #7   30. mar 2010 Er det disse:
    (link fjernet)


  • #8   30. mar 2010 Man står jo altid selv til ansvar for ens egen påklædning, og så lang tid det ikke er læder, så skal man ikke satse på at det redder ens røv, hvis man er så uheldig at vælte.. Jeg kører selv i de dejligste cowboybukser og jeg betaler regningen når manden for oven straffer mig smiley

  • #9   30. mar 2010 Jesper nej det er ikke den type der, det er med kevlar og arramid mener jeg det hedder.

    de var købt i Hein Gehrike og købt som Draging jeans.
    de er købt for ca 2 år siden på tilbud smiley


  • #10   30. mar 2010 Uha - håber ikke at han også fik slidt hul i det ømme betræk...

    Men det er sagt så tit - læder, læder og atter læder. Der er en årsag til at læder stadig er det foretrukne MC-outfit - man har til dato ikke kunne finde et andet kunst/natur materiale med samme eller bedre egenskaber.

    Man har brugt læder i MC-motorsport siden ruder konge var knægt og det er stadig det bedste til at beskytte. Selv det dårligste læder er bedre en tekstil med eller uden kevlar tråde.

    Jeg kender også mange historier med Jeans i diverse fabrikater som ikke klarer bare et øjeblik på sandpapiret. Men det er ikke altid at moden også er lig med fornuft.

    Jeg skal hilse fra bekendte at det få slidt en knæskal/knæled ned til næsten ingen ting, samt halvering af godstykkelse på eget skind, gør allerhelvedes ondt og brusk samt knogler ikke sådan lige vokser ud af sig selv.

    Derfor - tænk jer om når i vælger den "karrosse" der skal sikre jeres eget skind.

    Selv kører jeg altid i læder uanset om der så er 35 gr. i skyggen.

    PS - når I vælger MC-kluns - såfremt det ikke er læder - så tjek for jeres egen skyld at zonebeskytterne (CE-beskyttere) kan spændes fast til de steder de er beregnet til at beskytte. Løse beskyttere = ingen beskyttelse og så kan I lige så godt tage dem ud - for de har ingen virkning.

    Mvh
    Thomas E


  • #12   30. mar 2010 Altså jeg er faldet med 50 km/t med helt alm. jeans uden der skete det store på trods af at jeg fløj i gennem luften? Så jeg tror sgu din ven er faldet pænt uheldigt... jeg havde lidt skrab på den ene hofte og hul på det ene knæ men sgu ikke noget der er værre end en fodbolds kamp hvor der er gået til den...

    Jeg slog mig faktisk værst på armene hvor jeg havde læder jakken på!


  • #13   30. mar 2010 det går galt lige så snart folk synes det bliver for varmt... så laves der mange dårlige kompromis'r... længere er den vel ikke.

    Vil man køre kværn må man også pakke sig ordentlig ind... For er uheldet ude... må man selv betale prisen.
    Jeg har altid kørt med det hele... også selvom der er lidt arb. i at tage det på og det er meget varmt om sommeren... men så må man jo bare gøre cyklen klar, - også hoppe i tøjet også afsted... ud og få luft under "vingerne"...

    Det der med "løs beskyttelse"... der synes jeg at Thomas E er inde på noget... det er intet værd, hvis det vrider om på bagsiden også man får et hug ind....forfra... eksempelvis


  • #15   30. mar 2010 jeg har prøvet og stå af med 100+ i dragginjeans, og de levede op til min forventning... slidt hul på baglommen og ellers ikke andre skader, på trods af jeg skøjtede på røv og albuer ca 20 meter hen over vejen og ind i autoværnet... men jeg er stadig ikke i tvivl om at ko hud er #1...

  • #16   30. mar 2010 Af alle de kevlar jeans der er, tror jeg bare jeg holder mig til Draggin´Jeans og så hoftebeskytter og påspændte knæbeskyttere inden under. Sgu lige før jeg tror de er mere holdbare end de tekstil-bukser jeg har. Og med beskyttere i, kan jeg ikke se hvorfor de skulle være mere usikre at køre med. At Draggin´ Jeans kan holde, har de vist rigtig mange gange.

    Men jeg er sgu lidt overrasket over at Dainese laver noget som ikke kan holde. Scary shite...!


  • #17   30. mar 2010 Tror bare jeg holder mig til mine shorts , når nu de jo åbenbart er lige så gode :=))

  • #18   30. mar 2010 Man kan også lige så godt gøre det rigtigt første gang, hvis nu man alligevel skal ha en gang asfalt eksem smiley

  • #19   30. mar 2010 Kære alle, brug gerne jeans, men kun UNDER skindbukserne, for de giver en bedre beskyttelse end joggingbukser i nylon, som brænder sig fast i dit skind under læderet om du kurer hen ad asfalten i 100 km/t, kun en erfaring jeg har, men det er kun et godt råd, og kevlar forstærkede jeans erstatter IKKE læderbukser, kør pænt....

  • #20   30. mar 2010 Jan K: Hvis dine læderbukser er så store at du kan have et par jeans under, uden syningerne generer, er din læderbukser alt for store.
    Der skal kun kunne være et par lange underbukser inden under læderbukserne.


  • #21   30. mar 2010 Kan godt selv finde på at køre uden alt sikkerhredsudstyret på småture en varm sommerdag, men som en kammerat sagde til mig; "Et er at køre sig selv i smadder - det kan desværre ske, men at skulle have andre til at tørre ens røv, fordi man har kørt uden sikkerhedsudstyr - det er nederen".... siden da, har den stået på fuld udstyr næsten hver gang...

  • #22   30. mar 2010 Uha- sikke mange fornuftige mennesker - dejligt at høre - måske vi kan håbe på at ulykkesstatistikken ved årets afslutning viser en afspejling af folks fornuft. smiley

    Et godt råd fra en der designer sikkerhed ind i lædertøj..:

    Læderdragter SKAL sidde tæt og der skal IKKE være plads til hverken jeans, kevlarbukser, vinter-skibukser og andet overlevelses termotøj...
    I de kolde måneder, skal der maksimalt være termo-under-rør eller de varme måneder - et svedtransporterende tætsiddende tekstil.

    Når en læderhud sidder tæt - også på ballerne, mindskes presset og stresset på læderet under en kurretur. Jo tykkere godstykkelsen er desto længere tid tager det friktionsvarmen at slippe igennem - ergo tykkere læder = mindre risiko for brændsår.

    Det lyder åndsvagt, men faktum er at en tætsiddende dragt ved asfalt-glide-slibe-tur, har mindre større overflade til at slide på end en løstsiddende dragt. Derfor ses der på de korrekte dragtstørrelser, kun overfladde ridser, hvor der på mange løstsiddende dragter direkte ses huller og åbninger, idet man her i større grad glider på folder.

    Når der først går hul på dragten er den svag i dette område, idet læderets fibre nu er åbne og flossede.

    Cracker Jack:
    Jeg tror vi alle har prøvet at køre i T-Shirt, men tanken om en tur på asfalten kun iført sparsomme tekstiler, giver mig kuldegysninger. Og ja det ser da enormt smart ud at komme kørende på si fine bike og spille sej, iført en hvid tætsiddende T-Shirt og boksershorts samt en masse seje tatoveringer - men faktum er at selv den sejeste og hårde fyr, skriger som en pisket tøsedreng, når tatoveringerne og de underliggende muskler er blevet flået af kroppen uden bedøvelse.
    Desværre er mange af de "slibe" skader forårsaget af MC asfalt-eksem er uoprettelige og genoptræningen er ekstrem smertefuld og langvarrig.

    Kristian J:
    Ja - måske har vedkommende været usandsynlig uheldig, men havde vi mennesker muligheden for at vælge hvordan vi gerne vil styrte, tror jeg at samtlige normale motorcyklister ville vælge den mest skånsomme...
    Og eftersom vejene ikke er lavet af vat og bomuld, men hård og grim asfalt, er en ordentligt velplejet karrosse" den eneste mulighed vi MC'ister har for at ruste os bedst muligt til den dag vi ikke ønsker skal oprinde.

    Offslow:
    Ja - CE-beskyttere skal sidde tæt til zonerne. - Magacin.dk har for ganske kort tid siden netop omtalt problemet med de løstsiddende CE-beskyttere i tekstiltøj.

    Mvh
    Thomas E


  • #23   31. mar 2010 Mine diesel klarer turen 3meter hen af asfalten da jeg røg af med 60-70 i timen, kun et lille hul

  • #24   14. apr 2010 Tror sgu jeg sælger cyklen, efter al den snak om styrt smiley

  • #25   10. jul 2011 Hej efter at have læst alt dette dropper jeg at købe jeans da de åbenbart ikke er sikre nok god sommer

  • Mouni
    Mouni Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #26   18. aug 2012 Hej, der snakkes meget om at falde og kure hen ad asfalten, endda med ret høje hastigheder - det lyder skræmmende, så jeg kunne godt tænke mig at vide fra jer der er faldet, hvorfor og hvordan det sker, så jeg selv kan tage mig i agt - er ikke selv så erfaren endnu nemlig.

    På forhånd tak.


  • #27   20. aug 2012 Hvorfor og hvordan man falder ?

    Det var et meget åbent spørgsmål, årsager kan være mange.. og man skal bare håbe på ikke at ramme når efter man falder.. det at falde gør ikke ondt, heller ikke med +100km/t.. men ramme et autoværn det gør ondt, snakker af erfaring ;-(

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/storbilledevisning/39984-yamaha_xt660x#/4


  • Mouni
    Mouni Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #28   21. aug 2012 Ok det ser pænt skræmmende ud! Håber ikke der skete dig noget alvorligt.

    Men kan du f.eks fortælle mig hvorfor du styrtede her?


  • #29   22. aug 2012 Jeg har ødelagt ryggen, jeg er heldigvis ikke lam, men jeg har haft smerter lige siden (men jeg kører stadig MC og race, så det går nok;-) )

    Jeg kom for hurtigt ind i et sving (et sving jeg ikke kendte) henover en bro, så dækkene mistede en smule af deres vejgreb.. med 70-80km/t og fuld nedlægning kunne jeg ikke komme rundt, så jeg valgte at lægge den på siden, så MC og jeg gled ind i autoværn, og trykket forplantede sig i min ryg.

    Hjelmen tog et slag, tæjet var ridset på siderne, og knoerne på hånden var ødelagte, havde jeg ikke haft rigtig beskyttelse på så var jeg blevet flået i stykker..

    Men generelt vil jeg sig hold kablet stramt, ulykker sker sjældent pga høj fart, men høj fart gør ondt værre..


  • Mouni
    Mouni Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #30   23. aug 2012 Ok, jamen tak for beskrivelsen, det hjælper alligevel at få gode råd fra nogen med erfaring.

  • #31   23. aug 2012 Det skader aldrig, men det eneste der for alvor hjælper er at studere køreteknik i form for læsning, og komme ud på nogle svingkurser og banedage..

  • #32   23. aug 2012 Jeg bestilte et par kevlar jeans fra en annoncør her på siden. Da jeg meget ofte køre uden læder.

    Jeg har i mit lange mc liv ALDRIG været iført noget så kikset. De var så lav taljede et der var synlig sparebøsse på harleyen. Og både hofte og knæ beskyttelsen sad på låret.. ( der var 5 cm fra hvor knæbeskyttelsen stoppede og ned til hvor knæet begyndte... Når jeg stod op smiley )

    Og det indsyede "kevlar" var så silke tyndt at jeg ikke tror det ville have nogen effekt over hovedet..

    Så jeg tror der er meget meget stor forskel på kevlar jeans.

    Skal ud og prøve et par dragin smiley


  • #33   23. aug 2012 Brian S:
    Ja - der er sindsyg stor forskel på Kevlar Jeans også.

    Den rigtige Keprotec Kevlar er meget dyr og enten minimerer producenterne mængden af det eller også tyer de til tvivlsomme kopier med meget få Kevlar fibre.

    Giv mig gerne lige en update på Draggin - det er det eneste fabrikat vi endnu ikke har gennemgået.


  • #35   23. aug 2012 http://www.youtube.com/watch?v=-YDS9FDibc0 sku da en meget fin test

  • #36   23. aug 2012 Nu er tråden også 2 år gammel og mon ikke der er sket lidt siden. jeg kan ikke forstå at man roder rundt i disse gamle tråde og skriver i dem og giver dem nyt liv.

  • #37   23. aug 2012 styrtede selv med mine draggin jeans i starten af året, med 100 cirka ,på knæende.. der gik sku ikk hul hele vejen igennem, og de eneste sår, var fra friktionsvarmen af turen på asfalten.. så sys da selv det er meget godt holdt..:)

  • #38   5. aug 2013 Jeg lader være med at styrte, det er billigere i tøj og motorcykler i længden smiley .... så længe det varer..

  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #39   29. sep 2018 Draggin Jeans er kun forstærket på udsatte steder - det kan være årsagen, til den uheldige episode. Det er f.eks. intet problem at oplægge Draggin Jeans, da der ikke er forstærkning der hvor bukserne oplægges. Lommer er også uden forstærkninger.

    Moderne Dragin Jeans er med Dyneema og Kevlar. Dyneema er verdens stærkeste fiber, og hvis det er 100% Dyneema, så er umuligt at sy i det, at skære i det, eller sætte en kniv i. Det kan derfor ikke tilpasses eller lægges op, hvor der er Dyneema. Dem der sælger MC tøj med 100% Dyneema, fremstiller tøjet til størrelsen, og det kan tage lang tid, at få tøjet.

    Som regel er det dog ikke 100% Dyneema. Dyneema tåler ikke godt varme, og bruges ofte sammen med Kevlar. Man kan klippe og skære i Dyneema, med meget varme værktøjer. Det mister sin styrke fra 100 grader, men giver god beskyttelse, indtil ca. 200 grader. Så en varm kraftig saks, skulle kunne klippe i det. Men, det er også umuligt at sy i, så det kan være upraktisk.


Kommentér på:
ADVARSEL MC-JEANS

Annonce