{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.673 visninger | Oprettet:

Kan jeg få plader på min Yamaha ATV? {{forumTopicSubject}}

Jeg er den heldige ejer af en Yamaha YFZ 450 ATV. Super fed maskine til lej og sjov, men kunne jo være endnu federe at få den på landevejen og bruge den til hverdag.
Har set der er kommet flere og flere ATV'er tilsalg med danske plader. Kan alle ATV'er registreres nu og evt med en Flexleasing afltale til at ordne afgiften med?

På forhånd tak for jeres hjælp..

MVH
Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg få plader på min Yamaha ATV?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   21. mar 2010 Når du først har købt den, tror jeg det er slut med flexleasing på den, da det også indbefatter maskinens nypris normalt.

    Snak med Yamaha importøren - de kan helt sikkert give dig et kvalificeret svar.


  • #2   21. mar 2010 Tak for hjælpen, det vil jeg prøve.. smiley

  • #3   21. mar 2010 Fire-hjulet køretøj, der er godkendt i henhold til direktiv 92/61/EØF eller 2002/24/EF som »quadricykel«, anses som bil, men kan godkendes på baggrund af CoC-dokument, uanset quadricyklen ikke opfylder de tekniske bestemmelser for bil. Godkendelsen er kun gyldig, sålænge quadricyklen svarer til godkendelsen. På quadricykel må derfor ikke efterfølgende godkendes nogle som helst konstruktive ændringer af styretøj, bremser, motor eller bærende elementer.

    ATV-køretøj (All Terrain Vehicle, »fire-hjulet motorcykel«) anses som bil. Et ATVkøretøj er et terrængående køretøj, der typisk er forsynet med fire hjul, og som kan være forsynet med en mindre ladflade/bagagebærer. Køretøjets styreapparat betjenes
    ved hjælp af et styr som normalt på motorcykler. Godkendelse af et ATV-køretøj forudsætter, at køretøjet er godkendt i henhold til direktiv 92/61/EØF eller 2002/24/EF som »quadricykel«, jf. ovenfor.

    EF-overenstemmelsesattest (»CoC-dokument«)
    EF-overenstemmelsesattest kan udstedes og dermed benyttes som dokumentation for følgende køretøjskategorier:
    • Personbil M1 (inkl. tre-hjulet og »quadricykel«): EF-køretøjskategori M1, L5e (tre-hjulet over 400 kg) samt L6e og L7e (“quadricykel”).

    EF-overensstemmelsesattesten skal være udstedt og underskrevet af køretøjsfabrikanten. Attestens titel skal være »EF-overensstemmelsesattest« eller samme tekst på et EU-/EØS-sprog (fx »EC Certificate of Conformity« på engelsk og
    »EG-Übereinstimmungsbescheinigung« på tysk). Attesten skal være affattet på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk. Attester på andre sprog kan accepteres, men hvis synsvirksomheden ikke forstår det pågældende sprog i tilstrækkeligt omfang, skal attesten være ledsaget af en autoriseret oversættelse. Bemærk regler om gyldighed. Se afsnit 15.02, synsbekendtgørelsen § 18 stk. 2. Den originale (ikke telefax'ede) EF-overensstemmelsesattest medbringes ved
    syn. EF-overensstemmelse skal udformes på en sådan måde, at falskneri forhindres. Den skal med henblik herpå trykkes på papir, som enten er beskyttet med kulørt grafik eller er forsynet med et vandmærke med køretøjsfabrikantens identifikationsmærke.

    Sb. § 18. EF-typegodkendelse af registreringspligtige køretøjer og ikke-registreringspligtig lille knallert, der ønskes taget i brug uden syn, skal anmeldes til Færdselsstyrelsen, jf. dog § 10. I øvrigt finder reglerne i §§ 13, 14 og 32 om proceduren for
    ibrugtagning tilsvarende anvendelse ved EF-typegodkendte registreringspligtige køretøjer.
    Stk. 2. Med et EF-typegodkendt køretøj skal følge en gyldig EF-overensstemmelsesattest. Ved fremstilling til syn må fabrikantens erklæring på EF-overensstemmelsesattesten ikke være over 1 år gammel, medmindre attestens fortsatte gyldighed er bekræftet ved supplerende erklæring fra fabrikanten eller dennes repræsentant.


  • #4   21. mar 2010 Der skal selvfølgelig også betales registreringsafgift som bil hvis den skal på nummerplader.

  • #5   21. mar 2010 Nogen der ved om man så betaler afgift af efter bilsatsen eller mcsatsen... Der er jo en stor forskel...

    taget fra skat.dk:
    •for personbiler 105 pct. af værdien op til 79.000 kr. og 180 pct. af resten.
    •for motorcykler 105 pct. af værdien mellem 8.900-24.900 kr. og 180 pct. af resten

    / Bülow...
    Har også overvejet at finde en atv med plader istedet for bil nr2...


  • #6   21. mar 2010 For langsom... Det er svaret kan jeg se... hehe...

    Takker steen.

    / Bülow...


  • #7   21. mar 2010 Tusind tak for det fine svar Steen, men jeg er sgu ikk så skrap til det med paregraffer og fine ord. Hvad menes der, kan jeg få plader på min atv eller ej? smiley

  • #8   21. mar 2010 Og kan man evt. få flexleasing aftale på afgiften så man betaler den af i "rater" hvis jeg har forstået det korrekt?

  • #9   21. mar 2010 hvad jeg ved ligger afg på en atv fast på ca 20000kr

  • #10   21. mar 2010 så vidt jeg kunne regne det ud på skat's hjemmeside er afgiften på 36000 hvis den er over 6 år gammel.

  • #11   21. mar 2010 altså hvis den har en afgiftspligtig værdi på 20000. Det vil så sige den ligger med en dansk handelsværdig på 56000 når alt kommer til alt.

  • #12   21. mar 2010 Hvis den er over 6 år gammel tror jeg ikke der er ret stor chanche for at den er EF-typegodk. (CoC godkendelse),
    Men det kan Yamaha sikkert fortælle dig.
    Se evt. om der på typepladen fremgår et e-godkendelsesnr. i dette format:
    eX*XXXX/XX*XXXX


  • #13   21. mar 2010 Okay, det vil jeg prøve.. mange tak for hjælpen..

  • #14   21. mar 2010 Med hensyn til afgiften vil jeg ikke hænges op på om den beregnes anderledes når det er en ATV. Spørg Skat, men det er jo kun aktuelt hvis den overhovedet kan godkendes som bil først.

  • #15   21. mar 2010 Nej det er klart. Det vil jeg lige prøve at se på, så kan jeg forhåbentligt komme ud og leje på de danske landeveje smiley

  • #16   21. mar 2010 Jakob:

    Din quad, er en racer, lidt at sidestille med en Crosser..

    og den kommer ikke sådan lige på plader. da der ikke foreligger en typegodkendelse på den.

    Havde det været en 660, eller en 700cc. Så kunne den. Fix i hedensted har en 700 på plader.

    Alt det vrøvl vedr. afg. glem det, der er ikke en maks afg. for quad´s.

    Fix´s 700 står ham i næsten 200.000kr. Så du betaler afg. af det den er værd. Ved brugte, vuderes det, nøjagtigt som med biler. (og det er den sats der gælder)


  • #17   21. mar 2010 Det var den med typegodkendelsen der drillerlidt. Hvad koster sådan en? D
    et er da ikke noget der kan betale sig for at gøre det på sin egen med mindre man gjorde det med henblik på fremtidig import af netop denne model?


  • #18   21. mar 2010 Jakob..

    Regn med et sted mellem 2 og 4 millioner.. hvis køretøjet ellers var designet til gadebrug.

    Maskinen er et race køretøj, og kan SLET ikke opfylde kravene til gadebrug, og EURO4


  • #19   21. mar 2010 (link fjernet)

  • #20   21. mar 2010 Ja det er jeg sgu godt klar over, jeg vil ikke nøjes jeg vil ha det bedste smiley Gider ikke køre rundt på sådan noget kina skrammel som det meste af det der er på markedet for dem med plader på er nu.

    Istedet må jeg desværre nøjes med at køre på baner lader det til smiley


  • #21   21. mar 2010 Jakob,du kan ikke ikke få danske plader på din yzf 450 en ATV skal have et COC dokument og det
    får man ikke bare sådan lige.. det er speciele firmaer i tyskland som må udstede det også godkender de den,og montere godkendte lygter, reflekser og blinklys den må kun have 14kw i EU ellers så køb en yamaha 350 raptor eller Dresel 700 raptor


  • #22   25. mar 2010 Det var sgu noget lort.. er der nogen der vil købe en billig YFZ 450? smiley

  • #23   15. aug 2012 Hvad er det så endt med? Fik du nogensinde plader på eller opgave du? Sidder nemlig i samme sitation som dig nu smiley

Kommentér på:
Kan jeg få plader på min Yamaha ATV?

Annonce