801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kæde+for- og bagtandhjul Kæde+for- og bagtandhjul

Hej

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

Er indehaver af en Sv1000s fra 2006, hvor jeg skal have skiftet kæde og tandhjul.

Er det noget med man kan få lidt mere fart på, hvis man vælger en bestemt størrelse tandhjul? Og hvad har det af "bivirkninger", siden man ikke bare gør det fra starten?

Er der nogen der evt. har en "opskrift" på, hvad man skal anskaffe sig af tandhjul og kæde, og hvilken str.?

Håber på lidt hjælp, så cyklen kan nå at blive klar til foråret smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde+for- og bagtandhjul
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #1   18. mar 2010 Standard kører du med 17 tænder foran og 40 bagved.

Skifter du til 42 eller 43 bagved, får du lidt kvikkere optræk med samme topfart, da den vil have lidt nemmere ved at trække hele ud.

MEN.

Din speedometervisning som i forvejen er på ca 10% for meget, vil stige henholdsvis 5 og 7% mere...
    Løsningen er en speedohealer eller en GPS.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #2   18. mar 2010 Husk kæden skal være et led længere end normalt...

• #3   18. mar 2010 Så blev jeg så meget klogere.

Har du nogen anelse om hvilke tandhjul og kæde man skal købe?
    Synes det er en jungel når man kigger.
    Du havde anbefalet noget til en anden bruger tilbage i januar, som også havde en sv1000'er bare fra 2005, men det kunne man ikke få det til en 2006 smiley

Du skriver kæden ska være et led længere end normalt?!? Du snakker til en noob hvad ang. kæder og tandhjul ;o)

• #4   18. mar 2010 Kik i instruktions bogen, hvor mange led der skal være på kæden. Eller spørg en forhandler.
    Jeg er selv ved at ændre gearing, og skulle have 112 leds kæde standard.
    Køber bare en 120 leds istedet, og piller af så det passer.

Husk!
    Skift af tandhjul, sker ALTID med en ny kæde og omvendt...

• #5   19. mar 2010 Af mærke vil jeg foreslå DID til kæden, og så kan du vælge mellem originale tandhjul eller kopi.

• #6   19. mar 2010 Mon ikke det vil være mest sikkert at snakke med en mekker om det, og så få ham til at skifte kæden også, det er efter sigene en ret dyr fornøjelse hvis skidtet springer.
    Ikke fordi man ikke selv kan, men hvis man er lidt ny i det, så kig ham over skulderen imens smiley

• #7   19. mar 2010 Hehe.. det behøver ikke at være dyrt hvis kæden springer.. jeg gjorde det engang på min yams.. skulle lige hive den op.. og BANG.. hmm manden der havde nittet den var en tåbe!! (MIG SELV)

men det eneste der skete var meget meget meget lange arme af at skubbe min mc de 2km jeg havde hjem.. smiley

• #8   19. mar 2010 Det er ikke spor svært at gøre det selv. Jeg kører selv SV1000 og har ændret min gearing ganske meget (16/44) det betød også at jeg skulle bruge en kæde med to led mere. Jeg købte for og bagrtandhjul igennem mc-nøglen og kæden i tyskland. Det løb op i næsten 1000 kr men det virker og er noget sjovere. HUSK en speedohealer - den er meget nem at montere og programmere.

• #10   26. apr 2010 Det øver jeg mig ikke i. Men den kommer ganske friskt ud af svingene smiley

Kommentér på:
Kæde+for- og bagtandhjul

Annonce