Forsikring hos GF Forsikring Forsikring hos GF Forsikring
Hej Mcgalleri
Jeg har tegnet ansvarsforsikring hos GF.
Alle deres ansvarsforsikringer er helårsforsikringer. Og har hørt noget om at man kan spare penge ved at opsige sin forsikring hver efterår, og så tegne den igen når det bliver sæsonstart.
Er der nogen der har erfaringer med det? Nu giver jeg 2600, hvis jeg kun forsikre den 6 mdr. og kan få det til 1300, så er det jo vildt billigt.
Og hvordan tror i det påvirker evt. ancititet? Vil man stadig spare op, selvom man aldrig er forsikret i mere end. 6 mdr?
Måske har jeg misforstået noget ved dette trick. Det kan være at det kun er folk med kasko dækning der kan gøre det, fordi en ansvarsforsikring skal man jo have altid. Eller hvad?
- Rune
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 15
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
og det koster jo at få den på igen...
men du får også vægtafgift tilbage for de måneder den står uden forsikring..
så man kan vel sætte et regnestykke op, med hvornår det kan svare sig (og svare besværet/køen på nummerpladeekspeditionen)
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
jeg har også ansvar ved gf.. og min dækker ikke hele året.. er du sikker på du ikke har læst forkert på policen??
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
har selv ansvar hos GF.
du ringer bare og aftaler at du skriver en erklæring på at du låser din nummerplade inde.
også den periode du ikke bruger den bliver trukket fra
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 139 Svar: 1.068
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 115
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.236
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Før har jeg indleveret nr.pladen på det lokale GF kontor, men det er ikke længere nødvendigt.
Og nej, den skal hverken til syn eller indregistreres igen, når du melder din forsikring som aktiv igen!
maj 2006
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
Man afmeldte ikke sin ansvarsforsikring, men man afleverede sin nummerplade i GF clubben (kontoret), hvor de opbevarede den, indtil man hentede den igen. I den periode hvor de har nr.pladen får du pengene tilbage.
Forsikringen er sat i bero (for man kører jo ikke på MC'en) og tyveriforsikring er der jo ikke noget af på en ansvarsforsikring. Man kan ikke lave stilstand på en GF ansvarsforsikring.
GF tager et administrationsgebyr (100 - 150 kr.), men det kan nemt betale sig.
Det bedste er at man optjener anciennitet, selvom nr.pladen er afleveret.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 11
Jeg prøver lige at ringe til GF og høre om det er muligt at sætte en ansvarsforsikring i stilstand, jeg skal nemlig rejse fra oktober til april næste år, så de er slet ingen grund til at betale for at have den stående..
Forsikring hos GF Forsikring