2.238 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Forsikring hos GF Forsikring Forsikring hos GF Forsikring

Hej Mcgalleri

Jeg har tegnet ansvarsforsikring hos GF.
Alle deres ansvarsforsikringer er helårsforsikringer. Og har hørt noget om at man kan spare penge ved at opsige sin forsikring hver efterår, og så tegne den igen når det bliver sæsonstart.

Er der nogen der har erfaringer med det? Nu giver jeg 2600, hvis jeg kun forsikre den 6 mdr. og kan få det til 1300, så er det jo vildt billigt.

Og hvordan tror i det påvirker evt. ancititet? Vil man stadig spare op, selvom man aldrig er forsikret i mere end. 6 mdr?

Måske har jeg misforstået noget ved dette trick. Det kan være at det kun er folk med kasko dækning der kan gøre det, fordi en ansvarsforsikring skal man jo have altid. Eller hvad?

- Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring hos GF Forsikring
  • #1   18. mar 2010 hej jeg har selv en forsikring hos gf . jeg giver 5664 kr fra den 1-3 til den 1-12 med ansvar og kasko. men du kan bare ringe til gf og sige den skal slutte den 1-8 det bestemer men selv

• #2   18. mar 2010 Du kan ikke afmelde din forsikring uden at aflevere din nummerplade på nummerpladekontoret...
    og det koster jo at få den på igen...
    men du får også vægtafgift tilbage for de måneder den står uden forsikring..
    så man kan vel sætte et regnestykke op, med hvornår det kan svare sig (og svare besværet/køen på nummerpladeekspeditionen)

• #3   18. mar 2010 så vidt jeg ved tegner man for et år af gangen og kan kun sige den op en gang om året med mindre man sælger mc eller afmelder den.. afmelder koster det jo en ny indregistrering igen..

jeg har også ansvar ved gf.. og min dækker ikke hele året.. er du sikker på du ikke har læst forkert på policen??

• #5   18. mar 2010 hej .

har selv ansvar hos GF.

du ringer bare og aftaler at du skriver en erklæring på at du låser din nummerplade inde.

også den periode du ikke bruger den bliver trukket fra

• #6   18. mar 2010 Få den lavet om til stil-stand når du ikke køre i vinter halvåret..

• #7   18. mar 2010 Hvis du afmelder den i vinterhalvåret, altså indleverer nr. pladen, så skal den synes når du skal have ny nr. plade på.

• #8   18. mar 2010 Har også hos GF.. og den dækker HELE året.. tror ikke det kan svare sig det besvær at afmelde den !!

• #9   18. mar 2010 og den skal også til syn når pladen skal på igen. syn holder kun et år...

• #10   18. mar 2010 Det kan SAGTENS svare sig at gribe bruge de 10 min på at ringe og stilstandsmelde forsikringen for de måneder du ikke kører.. Mener det koster 100kr i adm.gebyr. Personligt sparer jeg da årligt ca. 700kr på at gøre det.. smiley

Før har jeg indleveret nr.pladen på det lokale GF kontor, men det er ikke længere nødvendigt. smiley
    Og nej, den skal hverken til syn eller indregistreres igen, når du melder din forsikring som aktiv igen! smiley

• #11   18. mar 2010 Jeg ved ikke om hver GF club, må lave deres egne regler på dette område, men i den GF club jeg var i, fungerede det på følgende måde.

Man afmeldte ikke sin ansvarsforsikring, men man afleverede sin nummerplade i GF clubben (kontoret), hvor de opbevarede den, indtil man hentede den igen. I den periode hvor de har nr.pladen får du pengene tilbage.
    Forsikringen er sat i bero (for man kører jo ikke på MC'en) og tyveriforsikring er der jo ikke noget af på en ansvarsforsikring. Man kan ikke lave stilstand på en GF ansvarsforsikring.

GF tager et administrationsgebyr (100 - 150 kr.), men det kan nemt betale sig.
    Det bedste er at man optjener anciennitet, selvom nr.pladen er afleveret.

• #12   18. mar 2010 hold da kæft.. jeg tror da lige jeg hopper på GF-vognen så.

• #13   19. mar 2010 Tak for de mange svar.
    Jeg prøver lige at ringe til GF og høre om det er muligt at sætte en ansvarsforsikring i stilstand, jeg skal nemlig rejse fra oktober til april næste år, så de er slet ingen grund til at betale for at have den stående..

Kommentér på:
Forsikring hos GF Forsikring

Annonce