Michelin Power One {{forumTopicSubject}}
Hej Motorcykegalleri
Jeg har søgt lidt i forumet men kan ikke rigtig finde svaret..
Da jeg skal til at køre trackdays på min baneged, skal jeg have nogle andre dæk på den. Jeg regner bestemt ikke med at kunne holde slicks varme hvis man køre i grøn klasse / begynder klasse.
Dem jeg har kigget på er Michelin Power One, men når jeg kigger på følgende side:
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000006340/michelin_180/55_zr_17_m/c_tl_73w_power_one.html
Når jeg kigger derinde, kan jeg se i bunden af siden, at der står A, B og C..
Jeg har skrevet en mail ind til dem ,men de henviser til michelin's hjemmeside.
Er der en der kunne have et bud på dette, jeg tror selv det kan være noget med hårdheden..
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
A er blødest
Der findes også en gade model, den hedder bare Power One (uden ekstra bogstav)
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
apr 2004
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 541
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Men som "den røde tråd" herover ligger op til.. så er der "gode dæk" til specielle formål...
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.801
På min gadebike har jeg altid kørt på Pilot Power af den simple årsag at de holder fast under alle de situationer jeg kan presse biken i på gaden.
På mine forrige Blackbirds har jeg kørt på Brigestone BT020... Det virkede perfekt på den cykel - Selv på Knutten i grøn klasse og i regnvejr
På mine Blackbird nr. 2 valgte jeg lige at køre de fabriks monterede BT057 førdig, inden jeg ville skifte... Dårligt valg Ved ca. 5.800 kørte km... mistede den endeligt grebet total... skadet for 125.000kr ÆV!
Men det holde satme også godt, man kunne nærmest ikke se det var slidt!!!
Dette er grunden til, at jeg vægter dækkest egenskaber til at holde ved asfalten, over dækket slidstyrke!
På mine Pilot Power 2CT køre jeg på min Fireblade ca. 6.000km
På min første Blackbird, nåede jeg at køre 3 sæt BT020 op, ca. 9.000km pr/sæt... Skulle jeg vælge dæk til en Bird i dag.. så ville mit valg falde på afløseren BT021... Måske den nye BT023 (har ingen test læst om det endnu!).
Men da det nu er forår, og selv Michelin er kommet med nyheder, som tilsyneladende lyder ufatteligt lovende - Så er der bestilt et sæt Michelin Pilot Pure >> http://www.michelinpowerpure.com/en/
1 kg lettere fordæk.. Rimeligt vildt syntes jeg..!!
Lang sang, som vist gik lidt uden om emnet - Sorry
Jeg har endnu tilgode at prøve Power One på banegeden... Og indtil videre, tror jeg nu, at jeg vil holde til almindelig slicks... Måske... hmm arrgh.. vi for se! :o)
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 24
Bridgestone skriver om BT057 - Michael#52 -... Så dårligt er det vel heller ikke?
Designet af GUTT, dette dæk inkorporerer MS Bælt. BT-57 er en højtydende sport radial dæk udelukkende er udviklet til importerede og genindføres store cykler. Det har en bred vifte af greb fra tør til våd, og sikrer perfekt afbalanceret ydeevne, når du tråder din vej gennem kurver. Velegnet til ryttere, der ønsker at tage på snoede veje aggressivt.
PS: Læser også at alle nye mc dæk er så gode at de alle kan klare en hældningsgrad på 50% og sportsdækkene 60%.
Se link:
http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=775
Michelin Power One