{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Michelin Power One {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykegalleri smiley

Jeg har søgt lidt i forumet men kan ikke rigtig finde svaret..

Da jeg skal til at køre trackdays på min baneged, skal jeg have nogle andre dæk på den. Jeg regner bestemt ikke med at kunne holde slicks varme hvis man køre i grøn klasse / begynder klasse.
Dem jeg har kigget på er Michelin Power One, men når jeg kigger på følgende side:
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000006340/michelin_180/55_zr_17_m/c_tl_73w_power_one.html

Når jeg kigger derinde, kan jeg se i bunden af siden, at der står A, B og C..
Jeg har skrevet en mail ind til dem ,men de henviser til michelin's hjemmeside.

Er der en der kunne have et bud på dette, jeg tror selv det kan være noget med hårdheden..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Michelin Power One
  • #1   17. mar 2010 Ja, det er hårdheden på race versionen.
    A er blødest

Der findes også en gade model, den hedder bare Power One (uden ekstra bogstav)

• #2   17. mar 2010 jeg har power one A på mit bane dyr og som Rune skriver er A det mest bløde.hvis du skal bruge det på gaden også så køb pilot power c2t istedet.det står kanont fast i regn vejr og er kanont til første gangs bane piloter.power one kræver et sæt regn dæk ved siden af.hvis du alligevel køber one dæk så tag et A foran og B bag på.A dæk holder ikke længe på baghjulet og på gaden er de ikke gode når regnen falder.

• #3   17. mar 2010 Dunlop GP 211 er mc-journalisterne helt oppe at køre over.....så mon ikke det er et fint dæk...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #4   17. mar 2010 jo jo.. mc-journalisterne... har da en pointe! Men nu er det jo ikke alle som "kun" kører på bane.. vi kører faktisk lange ture... endda op til både 10-20.000km (eller mere) årligt, hvorfor deres udlægning af "gode dæk" bare ikke holder 1M... desværre!

Men som "den røde tråd" herover ligger op til.. så er der "gode dæk" til specielle formål...

• #5   17. mar 2010 Destinationen af "Gode dæk" er nok rimelig individuel vurdering!

På min gadebike har jeg altid kørt på Pilot Power af den simple årsag at de holder fast under alle de situationer jeg kan presse biken i på gaden.
    På mine forrige Blackbirds har jeg kørt på Brigestone BT020... Det virkede perfekt på den cykel - Selv på Knutten i grøn klasse og i regnvejr smiley
    På mine Blackbird nr. 2 valgte jeg lige at køre de fabriks monterede BT057 førdig, inden jeg ville skifte... Dårligt valg smiley smiley Ved ca. 5.800 kørte km... mistede den endeligt grebet total... skadet for 125.000kr ÆV!
    Men det holde satme også godt, man kunne nærmest ikke se det var slidt!!!

Dette er grunden til, at jeg vægter dækkest egenskaber til at holde ved asfalten, over dækket slidstyrke!
    På mine Pilot Power 2CT køre jeg på min Fireblade ca. 6.000km
    På min første Blackbird, nåede jeg at køre 3 sæt BT020 op, ca. 9.000km pr/sæt... Skulle jeg vælge dæk til en Bird i dag.. så ville mit valg falde på afløseren BT021... Måske den nye BT023 (har ingen test læst om det endnu!).

Men da det nu er forår, og selv Michelin er kommet med nyheder, som tilsyneladende lyder ufatteligt lovende - Så er der bestilt et sæt Michelin Pilot Pure >> http://www.michelinpowerpure.com/en/
    1 kg lettere fordæk.. Rimeligt vildt syntes jeg..!! smiley

Lang sang, som vist gik lidt uden om emnet - Sorry smiley
    Jeg har endnu tilgode at prøve Power One på banegeden... Og indtil videre, tror jeg nu, at jeg vil holde til almindelig slicks... Måske... hmm arrgh.. vi for se! :o)

• #6   2. maj 2010 Jeg har også en blackbird og er på udkig efter om jeg skal fortsætte på de originalmont. Bridgestone Battlax BT057!!? Efter mange timers læsen herinde på forum'et, er jeg kommet frem til at Bridgestone BT021 er positivt kommenteret herinde.

Bridgestone skriver om BT057 - Michael#52 -... Så dårligt er det vel heller ikke?

Designet af GUTT, dette dæk inkorporerer MS Bælt. BT-57 er en højtydende sport radial dæk udelukkende er udviklet til importerede og genindføres store cykler. Det har en bred vifte af greb fra tør til våd, og sikrer perfekt afbalanceret ydeevne, når du tråder din vej gennem kurver. Velegnet til ryttere, der ønsker at tage på snoede veje aggressivt.

PS: Læser også at alle nye mc dæk er så gode at de alle kan klare en hældningsgrad på 50% og sportsdækkene 60%.

Se link:
    http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=775

Kommentér på:
Michelin Power One

Annonce