{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Temp måler til harley, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Ér ved at købe noget oliekøler og lille blæser der skal starte når motor når en vis temp. hvordan gør man lige? det er til min 93" shovel

Mvh BO

Ps. fårrk, hvor er folk god til at hjælpe os der ikk er så gode til at skrue i bikes.. har bygget en harley kun med råd fra forum og venner. . fedt!! takker stort!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Temp måler til harley, hvordan?
  • #1   15. mar 2010 Bo

hvorfor vil du have en blæser på din køler...... på langt de fleste olie køler er der indbygget termostat der åbner når olien når en vis temp..... så der er altså ikke nogen grund til en blæser....
    med mindre det bare er for syns skyld.....
    Og tænk på, der er ikke engang oliekøler på de HD som gemmen tiden har kørt i det varmesgte usa..

mvh

• #2   15. mar 2010 Det burde ikke være nødvendigt med blæser, du har jo køleren til at afgive varmen, samt en større mængde olie i systemet

Hvis du vil ha en blæser på, skal du have en føler som ved den ønskede temp slutter strømmen til din blæser

• #3   15. mar 2010 He he jeppe nej du har til dels ret, men er ved at lave noget anderledes med olie tank sådan at der ikk kan være mere end 2½ litter i og der skal minst være 3 litter for at holde motor norm drift varm, så der kommer køler på.. + det er der nu mange harleyer der på.. smiley blæser komme self kun på hvis den ikk køler nok ??

• #4   15. mar 2010 Men vil egentlig også bare gerne vide temp.. hvis man nu kører i kolonne så det jo tit man kører yderst langsomt.. og så er der jo ingen vind køling. så ville det vare nice at bare blæseren tænte i hvis der blev brug for det. . giver det mening? så en temp måler hvordan skal det monteres og hvor kan man måske købe en??

• #5   15. mar 2010 Du har den rette mænde olie på , nu når du sætter køleren på.. det er vi enig om. altså de 2.5 i din nye ole tank plus det der er i køleren og slangerne, det giver over 3 liter,
    og det er meget sjælden at olien vil bliive så varm her i dk at det på noglen måde vil påvirke din HD det er sikkert... men ok en tykker olie ville kunne klare det problem.. så den har den samme bære evne når den bliver meget varm.....
    og
    du kunne evt starte med at montere køleren uden blæser. og så købe en olie pind til din olie tank, med indbygget tempertur måler i, så kan du jo se hvor højt den kryber op på dine ture rundt i verden..... den kan købes hos bla caps . .

Og jeg har set flere programmer om HD.. hvor bla politiet i usa gemmen tiden har kørt på standart modeller i høje dag temp ( uden olie køl ) uden problemer...

mvh

• #6   15. mar 2010 og der er lidt god læsning her omkring olie osv osv hvis det har intresse

http://www.harley-knuts-hjemmeside.dk/3008299

• #7   16. mar 2010 Men hva er bedst? en extra olie tank eller en olie køler? smiley

• #8   16. mar 2010 Bo J
    min viden og erfaring har jeg fra mig selv, som mange årig HD ejer ...

og har kun 1 gang været ude for at en af dem har været så varm at jeg fik mine kugler ristet pga af den varme den afgav..samt den havde lidt svær var at starte efter en kort pause.... ( og det tager den på ingen måde skade af )

men jeg mener at jeg har bidraget med hvad jeg kan, i dette samt det andet indlæg indlæg fra Bo L
    hvor jeg linket til en HD køler med termostat, samt et link her til en tykker olie, men det virker lidt som at tale for døve øre, og ser så ingen grund til at prøve at hjælpe mere... så over and out her fra...
    : )
    mvh

• #9   16. mar 2010 He nej.. du taler ikk for døve øre har skal købe den olikøler du linkede til smiley
    tror bare ikk der er thermostat i den?? og ham jeg købte den af ved det heller ikk.. men det er til en harley så prvede at købe den (fik den til 425,- så det går nok)

• #10   16. mar 2010
    Bo L

ok ok.. godt ord igen.... : )

og det var sku godt nok en fin pris, for den køler....
    og
    Det du mere kan gøre er, at lave et vind skovleskjold( kan købes færdig ) til den bagerste cylinder , da det især er den der lider ved langsom kørelse og varm kørelse .. jeg ved ikke om du har set sådan en fætter før, men den hiver køle vind ind til den, og det virker fint

Mvh

• #11   16. mar 2010 Ja det lyder som en go ide. . har lige lavet en ex. tank på på en lille litter.. men den skal jeg ikke sætte på så vel? kun køler?. . smiley

• #12   16. mar 2010 hæ hæ det er jo op til dig.......

jeg ville nøjes med den fede køler du lige har købt, jeg var selv lige ved at købe den, inden jeg jeg valgte at smide det link til dig...

tro den er super til din mc...

mvh

• #13   16. mar 2010 Self. . hvis den kan holde de 2½ litter olie passende varm, vil jeg self ikk extra tank. . men mangler jo en halv litter olie egentlig . . så håber oliekøleren kan klare det smiley

• #14   16. mar 2010 hmmm...

du mangler da ikke olie......... din olie tank 2,5 liter .. din olie køler skal jo også fyldes op, og der skal jo også olie i dine olie slanger, det er over 3 liter alt i alt......

mvh

• #15   16. mar 2010 jo.. men der skal jo også være noget plads i min tank uden olie. . den må vel ikk være helf fuld, eler?

• #16   16. mar 2010 tilbageløbet skal - må ikke være tildækket...

• #17   16. mar 2010 OK føler mig lidt dum.. men foratår ikk helt? altså mit tilbageløb, olieslangen efter filteret op i tank?

• #18   16. mar 2010 retur studsen indvendig i din olie tank skal være fri...

• #19   16. mar 2010 ellers... hvis du ikke er .. så kan du melde dig ind i denne her gruppe... der er en masse med en masse viden

mvh

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_alle.asp?postpw=74335879&formsort=MemberCount+DESC&formsearch=hd&formMine=

Kommentér på:
Temp måler til harley, hvordan?

Annonce