{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Gylle møj på vejen. {{forumTopicSubject}}

I går da jeg kom kørerne fra Kerteminde til Nyborg (godt nok i min bil) Kom jeg til Bovense. Der er bønderne begyndt ay kører gylle på de frosne marker. På vejen lå der et ca 10 cm tykt lag møj. Det lå der stadig her kl. 06.00 til morgen. Så jeg vil gerne advare alle der skal kører på den vej om at finde en anden.
Jeg mener i øvrigt ikke bønderne må smide gylle på frosen jord. Så hvor er politiet. Ca. 1 gang om ugen, er fotovognen ellers i den by. Det er jeg så spændt på om den også er der i denne uge, eller de lukker øjene for svinderiet. Tænk på at komme rundt om hjørnet, på en nybygget og pudset MC og så glide i det lort. Det er sku være end vejsalt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gylle møj på vejen.
  • #1   11. mar 2010 jeg bander dem også langt væk når de har pløjet og trukket fede mudder-kager ud på vejbanen og så ikke ryder op efter sig i det mindste til fyraften. Det er altså bare helvedes farligt at runde et sving og så BANG, med et ligge der 5 cm fede jord / lerknolde som man meget nemt kan glide i. Med de store dyre maskiner de har kan de sq godt investere i en fejemaskine til at spænde foran traktoren og så få feje lortet ind til siden.

• #2   11. mar 2010 At der kommer jord på vejen kan ikke undgåes.. så det har jeg forståelse for..

MEN DE KU FORHELVEDE DA GODT SÆTTE ET SKILT OP!!!!

står der vidst også i loven at de skal..

så hvis i ser lort på vejen fra markarbejde og der ingen skilt er så er det bare at ringe til policen..

• #3   11. mar 2010 De skal rydde op efter sig når de er færdige, det klart for en hver.

Men ha lidt forståelse, bare en smule. det et arbejde der skal udføres på kort tid.
    Og som så mange andre har de holdt sig i ro pga. frosten.

Men lad vær med at argumentere med : "Jeg tror nok" og "vist nok"
    Det viser først at folk ikke har indsigt i hvad det forgår.

Man må fra 1.Feb. køre gylle ud. Når det bliver kørt ud på frost. er det PÅ EGET ANSVAR.

At give fingren til en der køre traktor og skælde ud.

Vil svare til at gå på Mac d og skabe sig over Mac d affald i vejkanten

• #5   11. mar 2010 "martin"
    Man må fra 1.Feb. køre gylle ud. Når det bliver kørt ud på frost. er det PÅ EGET ANSVAR.

Bare vi andre havde en sådan gummiparagraf.
    Hvis du kører for stærkt, så er det på eget ansvar. (griner)

• #6   11. mar 2010 Hvorfor ikke advare mod gylle lugt !!!!!!

• #7   11. mar 2010 Jeg synes i er nogel brokkehoder.

Landbruget er et af de få primærerhverv vi har tilbage. Størstparten af os kører egentlig bare for sjov, mens farmeren fakkertalt arbejder.

De, der sejler, ved at til søs er den sidste vigeregel, at lyst viger for brød.

Erkend dog, at I lever i et landbrugsland og kør derefter.

• #8   11. mar 2010 han må gerne arbejde, men ifølge rehlerne skal han skilte, og gøre rent bagefter.

• #9   11. mar 2010 Knud (Vestegnen) J skulle man nu have rettigheder ud over loven fordi man arbejder? Jeg ville være godt tilfreds hvis de bare skiltede og ryddede vejen hver dag til fyraften, desværre fungerer ingen af delene på Lolland

• #10   11. mar 2010 Selvfølgelig skal de da rydde op efter sig, men arbejder de på samme mark flere dgae i rap, forstår jeg da godt, at de ikke møger op og holder hverenest regel til punkt og prikke _ jeg misunder dem ikke, deres arbejdsdage er længere end de flestes i forvejen.

Men selvfølgelig - I er jo også de pureste englebørn, der aldrig slå græs i kirketiden, kører for stærkt på de snoede veje og ALDRIG kunne drømme om at genere en landmandsmiddagssøvn med en larmepotte smiley

....Til tider synes jeg dæleme det er for meget MC-ister der rask væk fortæller, at de sgu nok selv skal bestemme, hvilke regler de vi spille efter samtidig med at de er voldsomt rethaveriske over for andre.....

Moral er godt - så er dobbeltmoral nok dobbelt så godt - Hurra:-)

• #11   11. mar 2010 Knud Vestegnen
    Danmark er sku da ikke et landbrugs land længere ...

Samtlige bønner får kæmpe mængder af tilskud fra staten bare til at overleve.....

Danmark lever idag på INOVATION .... nytænkning , medicin , vindmøller . ect ect.....

• #12   11. mar 2010 Rasmus C:

Det er det..........................................også!

• #13   11. mar 2010 pow V: Nu er det sådan, at jeg ikke har indflydelse på at lave regler inden for landbruget. Men jeg kender til de mest gense. Og dem forholder jeg mig til.

Det betyder at hvis gyllen pga frost ikke kan trænge ned i jorden, Er chancen for det "løber" på overflade og kan løbe i en bæk, sø eller å. som vil forurene.
    Så er det man siger på eget ansvar. For så er det direkte landmanden´s skyld.
    = eget ansvar. Men det jo så en bi ting, til det emne her.

om du køre for stærkt eller ej, er helt op til dig selv. Og ingen motorcykelist kan se nogle i øjene og sige, jeg har aldrig kørt for stærkt! og det inklusiv mig selv.

Hvis jeg køre galt, så vil jeg da heller ikke hænge andre op på det. Det mit ansvar at køre efter forholdene.

• #14   12. mar 2010 MIT INDLÆG, var ment som en advarsel til alle dem der kører på mc. Men straks er jeg et brokhoved.
    Martin, jeg syntes selv det var en god bemærkning med den gummiparagraf.
    Knud. Vil det sige i din overbevisning, at det er lige meget om du forurener, bare du tjæner penge hjem til Danmark.
    I øvrigt var der ikke rydet op til morgen. Det er lige som brun sæbe at kører i. Godt jeg ikke kom på min MC med 100 km/t.

• #15   12. mar 2010 pow V : jeg udemærket klar over din mening med indlægget og det fint du advare andre trafikanter. Men i bund og grund, kan man ikke gøre andet end at køre efter forholdene. Det bør man.

Og Jeg synes du skulle tag fat i landmanden, følg efter gylle vognen tilbage på gården. og snak med landmanden eller ring 114. Og forklar problemet.

Jeg vil sige problemet er lige så stor ved grusgrave rundt i landet. det ligger altid et fint lag sand og grus, ved indkørslerne. Men det så en ny snak

• #16   12. mar 2010 Hvis det er for hårdt arbejde for dem må de sgu' finde sig noget andet at lave.

• #17   13. mar 2010 Hej Martin.
    Der dannede sig lige et billede på min nethinde:
    Jeg kører efter en gyllevogn, får grisset mig ind på bla. knæ og albuer.
    Hvordan skal jeg kunne forklare konen, at jeg ikke har været ude med en so. :-))

• #18   14. mar 2010 haha ja, den diskussion, ville jeg godt overværre, men på afstand fra evt. flyvene køkken grej:)

• #19   15. mar 2010 Der var stadig ikke rydet op her til morgen. Så når jeg rigtig kommer ud,
    på Hondaen, så bliver det ikke til Kerteminde.

• #20   15. mar 2010 Knud (Vestegnen) J du skal selvfølgelig have ret , lad bare folk skide på regelerne og køre deres eget egotrip. At der ikke bliver ryddet op til fyraften er sgu da fordi en fejemaskine koster penge og på nogle områder er bønderne eksperter i at spare.

• #21   15. mar 2010 Jeg er jo også fyret på Lindø og har 4 dage tilbage. Så kommer jeg slet ikke den vej mere.

• #22   15. mar 2010 vær glad for at de rent faktisk kører ud på frost, da dette vil betyde mindre mudder på vejene (og mindre ødelægelse på markerne)

Kommentér på:
Gylle møj på vejen.

Annonce