Gylle møj på vejen. {{forumTopicSubject}}
I går da jeg kom kørerne fra Kerteminde til Nyborg (godt nok i min bil) Kom jeg til Bovense. Der er bønderne begyndt ay kører gylle på de frosne marker. På vejen lå der et ca 10 cm tykt lag møj. Det lå der stadig her kl. 06.00 til morgen. Så jeg vil gerne advare alle der skal kører på den vej om at finde en anden.
Jeg mener i øvrigt ikke bønderne må smide gylle på frosen jord. Så hvor er politiet. Ca. 1 gang om ugen, er fotovognen ellers i den by. Det er jeg så spændt på om den også er der i denne uge, eller de lukker øjene for svinderiet. Tænk på at komme rundt om hjørnet, på en nybygget og pudset MC og så glide i det lort. Det er sku være end vejsalt.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
MEN DE KU FORHELVEDE DA GODT SÆTTE ET SKILT OP!!!!
står der vidst også i loven at de skal..
så hvis i ser lort på vejen fra markarbejde og der ingen skilt er så er det bare at ringe til policen..
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 76
Men ha lidt forståelse, bare en smule. det et arbejde der skal udføres på kort tid.
Og som så mange andre har de holdt sig i ro pga. frosten.
Men lad vær med at argumentere med : "Jeg tror nok" og "vist nok"
Det viser først at folk ikke har indsigt i hvad det forgår.
Man må fra 1.Feb. køre gylle ud. Når det bliver kørt ud på frost. er det PÅ EGET ANSVAR.
At give fingren til en der køre traktor og skælde ud.
Vil svare til at gå på Mac d og skabe sig over Mac d affald i vejkanten
mar 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 211
Man må fra 1.Feb. køre gylle ud. Når det bliver kørt ud på frost. er det PÅ EGET ANSVAR.
Bare vi andre havde en sådan gummiparagraf.
Hvis du kører for stærkt, så er det på eget ansvar. (griner)
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 49 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 681
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Landbruget er et af de få primærerhverv vi har tilbage. Størstparten af os kører egentlig bare for sjov, mens farmeren fakkertalt arbejder.
De, der sejler, ved at til søs er den sidste vigeregel, at lyst viger for brød.
Erkend dog, at I lever i et landbrugsland og kør derefter.
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
aug 2005
Men selvfølgelig - I er jo også de pureste englebørn, der aldrig slå græs i kirketiden, kører for stærkt på de snoede veje og ALDRIG kunne drømme om at genere en landmandsmiddagssøvn med en larmepotte
....Til tider synes jeg dæleme det er for meget MC-ister der rask væk fortæller, at de sgu nok selv skal bestemme, hvilke regler de vi spille efter samtidig med at de er voldsomt rethaveriske over for andre.....
Moral er godt - så er dobbeltmoral nok dobbelt så godt - Hurra:-)
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Danmark er sku da ikke et landbrugs land længere ...
Samtlige bønner får kæmpe mængder af tilskud fra staten bare til at overleve.....
Danmark lever idag på INOVATION .... nytænkning , medicin , vindmøller . ect ect.....
aug 2005
Det er det..........................................også!
maj 2008
Det betyder at hvis gyllen pga frost ikke kan trænge ned i jorden, Er chancen for det "løber" på overflade og kan løbe i en bæk, sø eller å. som vil forurene.
Så er det man siger på eget ansvar. For så er det direkte landmanden´s skyld.
= eget ansvar. Men det jo så en bi ting, til det emne her.
om du køre for stærkt eller ej, er helt op til dig selv. Og ingen motorcykelist kan se nogle i øjene og sige, jeg har aldrig kørt for stærkt! og det inklusiv mig selv.
Hvis jeg køre galt, så vil jeg da heller ikke hænge andre op på det. Det mit ansvar at køre efter forholdene.
mar 2004
Martin, jeg syntes selv det var en god bemærkning med den gummiparagraf.
Knud. Vil det sige i din overbevisning, at det er lige meget om du forurener, bare du tjæner penge hjem til Danmark.
I øvrigt var der ikke rydet op til morgen. Det er lige som brun sæbe at kører i. Godt jeg ikke kom på min MC med 100 km/t.
maj 2008
Og Jeg synes du skulle tag fat i landmanden, følg efter gylle vognen tilbage på gården. og snak med landmanden eller ring 114. Og forklar problemet.
Jeg vil sige problemet er lige så stor ved grusgrave rundt i landet. det ligger altid et fint lag sand og grus, ved indkørslerne. Men det så en ny snak
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
mar 2004
Der dannede sig lige et billede på min nethinde:
Jeg kører efter en gyllevogn, får grisset mig ind på bla. knæ og albuer.
Hvordan skal jeg kunne forklare konen, at jeg ikke har været ude med en so. :-))
maj 2008
mar 2004
på Hondaen, så bliver det ikke til Kerteminde.
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
mar 2004
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 7
Gylle møj på vejen.