4.574 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Suzuki GSX750F 07', Ris / Ros ? Suzuki GSX750F 07', Ris / Ros ?

Hey folkens.
En som bor i samme forening som jeg selv, er faldet for en Suzuki GSX750F, som eftersigne skulle være fra 2007. dog ligner den en f.eks 2000 model.

så vi ville gerne have lidt info om denne cykel.
hvis de har lavet den i mange år uden at ændre det store, må alt jo være mere eller mindre gennemprøvet, altså den må da være rimelig stabil og driftsikker.

den skulle være fra 2007, kørt 8000 km, alle service overholdt, garage cykel og koste nogle af 65-70.000,-

på forhånd tak.
Mvh. Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GSX750F 07', Ris / Ros ?
  • #1   7. mar 2010 godtnok er min en 600 og fra 99. men jeg har slet ikk oplevet noget slemt med min, købte den med 35.xxx km på klokken og har nu rundet ca 46.xxx km.
    den er meget driftsikker, og tingene virker. ihvertfald på min cykel. så jeg kan kun sige GO herfra.

• #2   7. mar 2010 Det er en god cykel.
    Dens største problem er at den er meget gammeldags i sin opbygning. Motoren er en gamme luftkølet hund, og mekanisk er den fra først i 90'erne.

• #3   7. mar 2010 ...Men det virker!

• #4   7. mar 2010 De har vist også stadig karburator, hvilket jeg personligt synes er et minus

• #5   7. mar 2010 ja, ved godt de er uden vandkøl og indsprøjtning. lidt surt når det er en 2007'er. men altså hvis det andet virker og den ikke er ret gammel og sådan. så skal det da ikke være nogen hindring.

• #6   7. mar 2010 men der må være nogle, bare nogle små svagheder eller ting man skal kigge efter smiley

• #7   7. mar 2010 Tror det man skal tænke mest på er om man vil har en maskine som er ca 3 år gammel men stadig luftkølet, og uden sprøjt - man køber jo en maskine som er ældre end sin fødselsattest, men derfor kan man jo godt blive rigtig glad for den smiley

• #8   7. mar 2010 sådan ville jeg i hvert fald have det.
    men det er jo op til ham selv. han ved godt det med det er en "gammel" maskine. så det er han indforstået med.

• #9   7. mar 2010 Den svaghed de har er at man falder pladask for den, fine køreenskaber, rigligt med krafter til alm. brug, ganske udemærket touring og hverdags maskine, og den kan holde til at få nogen over nakken.... ;o)
    Kaburator, tja det virker, og lige der er der så det + at der ikke er nogen lambasonde og kat, hvilket gør tuning og repation på afgangssiden mange tusinde billiger...... ;o)
    Så mit råd: Go for it.........

• #10   7. mar 2010 Svagheden er : den lave pris, for folk skynder sig ud og køber en fordi de kan få en ny maskine til få penge, men faktum er at du ikke kan få en ringere "ny" cykel end en 600/750F- tung,grim, langsom, dårlig styring og listen kunne fortsætte lidt endnu. Folk der siger anderledes, er folk som har en selv og aldrig har prøvet en anden cykel, og selvfølgelig ikke vil indrømme at deres cykel er elendig i forhold til alle andre.

• #11   7. mar 2010 far til C-4:
    det jo din holdning, men den med at folk der siger anderledes, end det DU gør, syntes jeg godt du kan pakke sammen. ja jeg har selv en gsxf, men jeg så oz prøvet andre cykler, både R cykler og alm cykler. men 2 cykler er heller ikk ens.

• #12   7. mar 2010 Tja, det var rigtige kloge ord skrevet af en "knægt" på 28, som ved alt om MC..... ;o)
    "og aldrig har prøvet en anden cykel....." tja hvad skal man dog svare , jeg havde min første (af rigtig mange...) da du stadig gig med ble, blev tøret bag i, og brugte sut, så tror nok jeg har haft flere cykler en du har haft lys i din lagkage (eller i lanternen for den sags skyld...) så den tror jeg sku´ikke rigtigt holder........

• #13   7. mar 2010 har selv haft sådan en... fin mc hvis du er til touring, billig i indkøb og drift.finder du en 07er til omkring de 60.000kr hvilket er muligt, så er der også minimal værditab. det er faktisk muligt at køre råddent på sådan en, bare husk den bremser ik så godt og affjedringen er lidt slap. hvis den kan dække ens behov, finder man ik ret meget andet i den prisklasse og årgang.. mener også det er en af de mest solgte mcér i mange år i træk, det er vel ik helt uden grund : )

• #14   7. mar 2010 Ris : dårlige knastaksler , samme fejl som de altid har haft !
    prisen er nok det største plus ved suzuki F model mange vælger den til helårs køretøj netop fordi den ellers er ukompliceret

men hurtig , sporty og toppen af poppen bliver den aldrig med 86 luft+oliekølede hk , måske for 20år siden var den en fed touringsport`er
    men sat op mod dagens Fazere , Bandit osv. er den meget gammeldags og har ændret sig usandsynligt lidt i forhold til første version -

• #15   7. mar 2010 dejligt at høre folks meninger / erfaringer.
    mange tak folkens.

selvom det er en MC med gammel teknik er den jo stadig en ny cykel. altså unde skrammer, flot og skinnende, og alt hvad dertil høre.

og han skal jo bruge den hverdag til arbejde og sådan, besøge familien og alt det der. så det gør nok ikke det store den ikke er knivskarp i styringen som en 2010 R model. og nej, de der 90 HK er ikke det vilde, men som første MC er det vel fint nok selvom manden er ca. 45 år. jeg viste ham min ny indkøbte Yamaha R1, og han sagde ; Den er nok lidt for meget Race til mig. så tror ikke han er helt på vildspor med den GSX F'er.

Men ellers kom med forslag til omkring de 65.000,- det er mest myntet på dem som er imod den nævnte suzuki, fordi hvis den er skod må der jo være bedre alternativer, eller ?

• #16   7. mar 2010 Nogen påstår jo osse at en Busa kan svinge

• #17   7. mar 2010 Dem jeg har kørt og mødt er da alle komme tilbage igen, så et eller andet sted må de vel ha´ klaret et sving......... ;o)

• #18   7. mar 2010 smiley

• #19   7. mar 2010 -Andreas Fighter tilsalg!! K
    V-strom'en er et glimrende alternativ:
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=11926
    Jeg har ejet både GSX600F og V-Strom og jeg kan uden tøven sige, at V-Strom er langt overlegen i alle discipliner pånær højfartskørsel. Komfort, letkørthed, sportslig kørsel, touring - V-Strom kan det hele.

• #20   7. mar 2010 "som eftersigne skulle være fra 2007. dog ligner den en f.eks 2000 model. "
    Som rent faktisk er en 1998 model teknisk baseret på en 1989 model.

Målt som en 90'er mc er den ganske god, men målt som en 2007 maskine er det uanset hvordan man vender og drejer den, ikke en god maskine. Hele dens måde at opføre sig på (stelgeometri, affjedring, tyngdepunkt mv.) afslører at det er en gammel MC.

Du er langt bedre stillet med en GSF650S eller GSX650f. Og det er ikke fordi de er vandkølet og har indsprøjtning at de er bedre (japanerne er gode til det med karburatorer), men simpelthen fordi de har en kørestilling og køreevne der føles meget mere moderne.

Selvfølgelig er der dog også en prisforskel, og kan du få den for ca. 40-50.000,- er den fin til de penge. Som sagt er der ingen teknologisk forskel på årgangene, så udbudet er stort, og det gør dem svære at komme af med. Skal du give mere end det, så er det en GSX650f du skal rette fokus på.

For at sammenligne med bilverdenen, så svarer GSX750f til en Opel Kadet E årg 1989 med et Opel Astra årg 1998 karosseri oven på, solgt i 2007.
    For alle andre MC'er er der sket en stor udvikling. VFR750 som den engang var sammenlignelig med, har siden 1989 eksisteret i 6 udgaver/opdateringer.

• #22   7. mar 2010 Se straks tuder alle øglerne som ejer GSX'erne smiley
    Men det rør mig nu ikke det helt store, uanset om i vil stå ved det eller ej så har i den ringeste "nye" mc der kan købes. imdtagen prisen selvfølgelig. Og ja Peter S, det dokumentere MC revyen også de sidste par år.
    Stiller man så godt som ingen krav til mc'en undtagen, det skal være billigt,"nyt" og have 2 hjul, jo så køb da en GSXF 89-07 eller hvor lang tid de nu ompakkede det gamle kød med ny dato smiley

• #23   7. mar 2010 Jeps mc-revyen er gud! har lige læst at min fireblade fra 92 er den ultimative sportscykel til dato... så det tror jeg så på!!!
    Mit råd vil være køb den gsx750F men køb den fra 2000 og spar en masse penge...

• #24   7. mar 2010 har selv haft en 3 gsxfèr og det er sq en fin cykel... ingen tvivl om det...

men krisen kradser jo stadig i danmark, og skulle jeg ud og ha en "ny" cykel i dag med et budget på 65.000 kr var jeg sq sprunget på den her...

http://www.dba.dk/suzuki-bandit-650-k7/id-64756159/

• #25   7. mar 2010 Salgstalene taler jo sit tydelige, men det er sikkert bare pga. folk som ikke aner hvad de har med at gøre..........
    END

• #27   8. mar 2010 Rene, Jinlun har også solgt rigtig mange, det gør dem ikke til en kvalitets cykel, men derimod bare en billig cykel. måske der ikke er så mange lys i min laterne, men dine er vist blevet blæst ud. smiley

• #28   8. mar 2010 René E: "Salgstalene taler jo sit tydelige, men det er sikkert bare pga. folk som ikke aner hvad de har med at gøre.........."

Præcis. Det salgstallene viser er netop, at folk ikke aner hvad de har købt. GS500f har også solgt godt, og ligesådan med kinøjserne.
    Vigtigste parameter når en dansker skal købe en ny MC, er prisen, dernæst motorstørrelse (jo større motor desto større værdi) og har den så også fuldkåbe er det en rigtig feeeeed MC.
    Konklusion: Danskere er generelt dumme og aner ikke en skid om motorcykler.

• #29   8. mar 2010 søg i forum , der ligger tonsvis af diskussioner om gsxF ..

• #30   8. mar 2010 Hvis de nye styrer som de gamle, så kører selv en CBR 600 fra starten af halvfemserne væsentligt bedre. Tungere styring og kedeligere motor skal man lede længe efter.

Kommentér på:
Suzuki GSX750F 07', Ris / Ros ?

Annonce