6.137 visninger
|
Oprettet:
Suzuki TL 1000 S {{forumTopicSubject}}
Jeg har forelsket mig i sådan en maskine.
Men jeg ved intet om den. Så er der nogle der kan komme med indput positivt eller negativt.
Har planer om at finde en forhandler og prøve en tur, når vejret og vejene tillader det..
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 255
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Nu kommer jeg fra en gammel havelåge = GSX600F der har køreegenskaber som et badekar.
Uddyb gerne hvad i mener.. Hvad har en R model som S modellen ikke har vedr. køreegenskaber osv.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 2
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Det skal dog siges, at jorden er tættere befolket med folk, der har LÆST og HØRT om problemet, end folk, der rent faktisk har OPLEVET det selv!
MC Touring Club havde i et par år en TL 1000 S som redaktions cykel, det kunne være, at du skulle ringe og spørge Gunnar Skrydstrup om erfaringerne med den?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
"Problemet" ved TL-s er bagdæmperens rotations-system. Det gav den en egenskab fra at være blød, til hurtigt at blive helt stiv i dæmperen. Den kunne slet ikke arbejde som den skal på en landevej, når man pressede den.
Løsningen er at skifte dæmperen ud til f.eks en Öhlins eller WP. Bliver det sat ordentligt op, har den ganske gode køreegenskaber, også bedre end en TL-R.
En TL1000s er cool og cult. Og motoren har ikke nogle typiske svagheder eller fejl.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Det er en fin maskine til allround og hverdags brug.
Når folk siger elendige køreegenskaber er det i forhold til nye R maskiner der er lavet til at køre stærkt på en bane. Tager du den på en bane skal du ikke forvente at kunne køre op med de andre i feltet! Men igen, skal du bruge den til at køre på bane med? Det samme gælder dem der tester maskinen, de tester den udover grænserne. Som almindelig mcist kommer man ikke i nærheden af de grænser, så medmindre man vil bruge dyret på bane eller som idiot i trafikken, så skal man ikke gå vildt op i de tests. Dog er der enkelte ting såsom tankslappers og bagdæmperen man lige skal være opmærksom på, netop da man som almindelig mcist godt kan rende ind i de problemer i hverdagen.
R´en kontra S´eren.
S´eren er mere brutal, da den smider sine HK og moment hurtigere i omdrejningsregisteret. Det betyder også at S´eren er mere dagligdags anvendelig, da man til hverdag ligger i bund og mellemområdet i omdrejningsregisteret. Hellere 5hk mere i mellemområdet end i toppen.
Især 97 modellerne føles lidt volsomme, da de ikke er justeret ret godt fra fabrikken af. Den blev kaldt hooligan maskine i sin tid. Derudover føles den ikke så gumpetung som R´en, dvs den føles mere letkørt end R´en. Derudover er det ikke en maskine man ligger og kører 150km/t på hele tiden, netop fordi man mærker farten gennem maskinen. Mange af de nye R maskiner kan du køre 200km/t på og det vil føles som 80km/t. Det gør det ikke på en TL´er. Der mærkes farten noget mere
En ting man skal være opmærksom på på både R og S er rotationsdæmperen. Den er ikke ret god når den har nogle km på bagen. Så et godt udgangspunkt er at indregne i budgettet at man smider en wilbers på (4-6k). Derudover skal den geares en tand nd på fortandhjulet og evt en-2 oveni på bagtandhjulet, da den er alt for højt gearet fra fabrikken af.
Du kan prøve at kigge i min profil. Jeg byggede en S`er op fra bunden i for nogle år siden, og kender begge maskiner både ind og ud. Så spørg endelig.
I den pris de S´erne er nede i nu så er det en super maskine med masser af overskud, gode allround køreegenskaber og med stor funfactor, så er du forelsket, så hop på vognen Du kommer ikke til at fortryde det når du først har givet det lidt tid mht tilvæning fra en række 4 til en V2
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 358
Sebastian ved vist hvad han taler om, lyt til ham.
Men en prøvetur er altid en god ide.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
(link fjernet)
Ellers bliver du MEGET klogere ved at besøge www.tlzone.net
PS: Sebastian VED hvad han taler om.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
sep 2018
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
Suzuki TL 1000 S