1.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Køreteknisk svingkursus Køreteknisk svingkursus

Hej

Jeg har gennem længere tid snakket med min gamle far om at tage nogle køretekniske svingkurser sammen hvor der er instruktør tilknyttet for at vi får mest muligt ud af det...

Han kører en BMW K1200S og jeg en 600ér ninja... Vi vil gerne have mere teknisk erfaring og knæene helt til jorden, men...

Hvilke kurser har i bedst erfaring med til det vi forespørger? Hvem er bedst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køreteknisk svingkursus
  • #1   26. feb 2010 På et køreteknisk kursus skal du ikke regne med at få knæ i jorden .
    Det er det det Trackdays er til .

Hvem er bedst ! . det svar vil nok blive meget forskelligt .
    Men jeg holder nu på at www.RPM-Racing.dk er bedst smiley .

• #2   26. feb 2010 Hvis I ikke har været på kursus før vil jeg foreslå FDM eller AMU djursland. Det er en god blanding mellem teori og banekørsel. Så kan man senere tage på faktiske trackdays, fx RPM-racing.dk

• #4   26. feb 2010 Ahh præsi man kan nu godt få knæet i jorden på et køreteknisk kursus:-)

amucenter djursland afholder nogle rigtig gode kurser, hvis i ikke vil starte ud med trackdays.

• #5   26. feb 2010 Hey nikolai. Jeg hopper også på b kurset i maj så vi ses jo nok. Det bliver feeee

• #6   26. feb 2010 Selvfølgeligt er det på tuono'en. Den er jo skabt til bane kørsel. Og skal nok sørge for at du kommer til at høre den for fuld udblæsning

• #7   26. feb 2010 Og først nu ser jeg at du også kører v2. Så bliver der bulder for alle pengene

• #8   26. feb 2010 prøv dkkt.dk de er også super flinke mennesker som helt sikkert kan tilbyde det i søger. .

• #9   27. feb 2010 I vores klub som tæller mange er det tydeligt at mest ros er til mcinstruktørene og fdm. Vores medlemmer er flittige kursister og har nok prøvet det meste. Mest kritik er nok til dmc og mestersvinger.

Men du skal nok gøre op med dig selv om du ønsker banedag, eller rigtigt kursus med instruktion. Og hvilket kursus der er rigtigt er ikke nemt at sige for det kommer nok an på forudsætning.

Jeg kunne godt selv tænke mig at komme på noget setup/skrue kursus. Det er jo noget helt andet.

• #10   27. feb 2010 jeg skal prøve mestersvinger til sommer er der nogen der har erfaringer med det

• #11   27. feb 2010 Martin S:

Hvilken klub kører du i?

Hilsen Brian

• #12   27. feb 2010 Jeg ville ikke være i tvivl... Tag på Amu Djursland og prøve deres kursus... For det første får du lov at køre på Ring Djursland, som er en rigtig sjov bane... Så vidt jeg har forstået er det nogenlunde bygget op på samme måde som FDM (Har dog aldrig selv prøvet FDM), Djursland er bare en del billigere...

I mine øjne er sådan et kursus det rigtige sted at starte, hvis du gerne vil rykke dine grænser på mc'en... Efter sådan et kursus er du godt rustet til din første trackday...

• #13   27. feb 2010 Brian L: Vi er bare en flok på 40-50 mcister der mødes jævnligt i det vestjyske omkring Ulfborg og omegn (Stor omegn ;-)) Alle i den mere modne kategori. Navn har vi egentligt ikke.

Nikolai: Takker for info.

• #14   27. feb 2010 Nu har jeg kun erfaring med FDM´s køreteknisk kursus....men efter en 9 års pause, tænkte jeg at lidt undervisning kunne banke lidt rusten af - og jeg skal love for at jeg fik flyttet mine grænser ;o)

Sidste år var jeg på FDM´s køreteknisk kursus niveau A på sjællandsringen (faktisk både i maj og august) og jeg har meldt mig til det næste kursus, niveau B, som kun afholdes på jyllandsringen....og hvem ved - måske kommer jeg på V2 holdet med Nicolaj smiley og Thomas S - Århus -

• #15   27. feb 2010 Vi skal da have et rent v2 hold

• #16   24. mar 2010 FDM har et køreteknisk MC kursus: Niveau grundteknik - Det anbefales før niveau A og B.
    Har i andre taget grundteknik før A? Hvad anbefaler i, hvis man er rimelig ny på mc?

• #17   25. mar 2010 Hej Ann.

Det er instruktører fra MC-Sikkerhed.dk der underviser på niveau grundteknik, for fdm. Al materiale stammer fra deres weekendkursus.

Det kan godt være det lyder basalt med "niveau grundteknik" men man lærer altså bare en helt masse, desuden kører man derfra med en helt ny cykel, og en noget større køreglæde, end da man kom.

Hilsen Brian

Kommentér på:
Køreteknisk svingkursus

Annonce