{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Johnny A
Johnny A
Tilmeldt:
12. feb 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Råd søges til valg af hjelm, tøj mv {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Har netop købt en fin CBR400RR Fireblade. Skal have købt hjelm, jakke, bukser osv. Hvad er godt og sikkert? Behøver ikke være billigst muligt men heller ikke kæmpe dyrt. Hvad forslår entuiasterne herinde? På forhånd tak for jeres kommentarer. Mvh. Johnny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges til valg af hjelm, tøj mv
  • #1   25. feb 2010 Læder eller codura ? .

  • #2   25. feb 2010 Arai & Alpinestars.. smiley

  • #3   25. feb 2010 kig evt her .

    www.louis.de

    www.fcmoto.de

    Ellers så siger nogle at det de sælger hos T-hansen slet ikke er værst .
    Jeg kender det dog slet ikke selv .


  • #5   25. feb 2010 Rukka Tøj .. Altid Tør Altid Varm

  • #6   25. feb 2010 Steffen? kører du her om vinteren??

  • #7   25. feb 2010 +1 til Furygan...det eneste der ser fedt ud til hver dags brug men stadigvæk beskytter!

  • #8   25. feb 2010 Jeg ville tage turen til Hein Gericke, lige syd for grænsen.
    De er dansk talene og har rigtig gode priser(normalt 20-30%billigere end i dk)


  • #10   25. feb 2010 Sharp Ratting kan du IKKE bruge til en skid. Selv Nolan/X-lite der ellers fik gode point/ top point mend flere af deres hjelme sagde at de ikke ville burge det til en skid da de test ikke er ordenlige, og lige så grundige som Snell som sætter standarten.
    Gå efter en Snell test og efter de gode kendte mræker når det kommer til hjelm. Arai, X-lite, er bla. 2 af top spillerne.
    Hellere den billigeste Arai end en Carberg.


  • #11   25. feb 2010 Fenris, nu har jeg en carberg, og er egentligt glad for den... den sidder godt, er ikke for tung og så er jeg glad for det indbyggede solvisir...
    Men hvis du kan linke til deres dårlige tests, vil jeg overveje et andet mærke, når æggeskallen skal skiftes ud...


  • #12   25. feb 2010 Rapand [Ørnhøj] - jeg har også en caberg med solvisir...

    og den her tjent mig godt i 3 år...

    kom så til at låne en kammerats s1 pro en 100 km...

    så sådan en er blevet indkøbt... der var en verden til forskel.. smiley


  • #13   25. feb 2010 jamen så tror jeg måske, at jeg vil bruge lidt bedre tid på at undersøge markedet, når næste hjelm skal indkøbes, men carbergen virkede som en fin hjelm, til en overkommelig pris... skal lige siges, at det koster lidt knaster, når man skal ud at købe alt udstyr på en gang...

  • #14   25. feb 2010 Johnny A:

    Du er nød til, som de andre skriver, at tage ud og prøve nogle forskellige mærker inden du finder ud af hvad du skal have. Der er meget forskel i pasform og hvor behagligt det er at have på.

    Jeg har selv prøvet meget forskelligt tøj og har i dag en M-Tech læderdragt, en Macna tekstildragt med foer til de kolde måneder og en MP-Asu læderdragt som bare samler støv eller bliver lånt ud til passager.

    Af hjelme har jeg haft hovedet i rigtig mange mærker, og har i dag 2 HJC HQ-1 carbon hjelme, e1 shoie XR1000 (passagerhjelm), 1 nolan (passagerhjelm) og en Takashi cross hjelm. HJC er klart det der passer bedst til mit kranie.

    Håber du kan bruge det til noget og finder noget udstyr der sidder rigtig godt og passer til din bygning. Held og lykke med jagten og din fremtid på 2 hjul.

    Rapand:

    En caberg er lavet at sprøjtestøbt plastik som slet ikke har samme styrke som en fiberhjelm. Og når det er ens hjerne den skal beskytte er plastik hjelme ikke gode nok, til mig.

    / Bülow...


  • #15   25. feb 2010 Hmm, sprøjtestøbt plastik... nu blev jeg heller ikke oplyst om ret meget omkring hjelme, da jeg købte den, og min kørerlærer, som også var udstyrsforhandler havde ikke andre mærker... måske derfor, der ikke blev snakket om plastik kontra fiber...

  • #16   25. feb 2010 Det tror jeg måske... Men det er en god idé at undersøge lidt om tingene inden man køber noget... Hjernen kan jo ikke repareres igen...

    Men man kan sagtens få en go hjelm uden den koster kassen, det vigtigste er nu at den sidder som den skal og den har den rigtige pasform...

    / Bülow...


  • #17   25. feb 2010 schubert hjelm. uden tvivl.

  • #19   25. feb 2010 Ja jeg har kørt i -8 Grader. Hvad tænker du på

    Jeg havde også en fin tur til Holland samt til Luxembourg i sommeren 2009

    Og på vej til Luxembourg var 4 4 Timer i regn ... Stadig tør .. Dejligt

    Og som Jonas skriver schubert den er jeg også glad for

    Men som andre også skriver prøv noget forskelligt


  • #20   25. feb 2010 Jeg kan sige dig at X-lite har fået hjælp af Arai til deres nye typer hjelme og dette har jeg fra arai selv på det sidste kursus. Og når vredesn bedste mærke siger god for noget er det god nok til mig. Det er også en composit hjelm med dobbel d-rem osv.
    sol briller , palst, smarte låsesystmer også vidre er IKKE godt i en hjelm da det er en form for rustning som skal beskytte dig. ikke være smart og nemt. Det er først og fremeste sikkerhed der er vigtig ved en hjelm.


  • #22   26. feb 2010 fenris. ahh. smart låse systerm.. hvis de gør at man ikke taber hjelmen når man slår hovedet mod en bildør fx så er den jo ret praktisk. solbrille. hvis det gør at du ikke kører ind i bilen foan dig fordi du ikke kan se noget pga sol så er det også ret praktisk. lav støv (fx shubert) gør at du bliver mindre træt og derved bedre kan koncentrere dig om din kørsel og dermed ikke køre galt. det er også ret praktisk. meget sikkerhed er at undgå at ulykken sker, men udstyret skal også være i orden hvis uheldet sker. og det er jeg ikke i tvivl om med min shcubert. den er som en racerstol med god polstring til hovedet.

  • #23   26. feb 2010 Vælg det der sidder godt på dig.. en arai feks sidder ikke godt på et smukt formet hoved som mit.. smiley der er meget forskel på hvordan de sidder.. fra person til person..

    Dog vælg en hjelm med dobbelt D lås.. det er så vidt jeg ved det sikreste.. men også langt det nemmeste at få lukket ordentligt..


  • #24   26. feb 2010 Når du nu er fra Nordsjælland, så kan færgen til Helsingborg nok betale sig. Men hold det op mod de danske priser også.

    http://www.dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=84

    http://www.nilssonsmc.se/ Deres fysiske butik ligger i Helsingborg.


  • Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #25   26. feb 2010 Hejsa. Tak for indlæggene. Jeg tager ud og kigger. Mvh. johnny

Kommentér på:
Råd søges til valg af hjelm, tøj mv

Annonce