DBA vs Gul og gratis. {{forumTopicSubject}}
Jeg har sat min citroen xsara picasso 1.8 prestige fra 2002 til salg, da jeg pga mculykke i 2003 har et par dårlige knæer, og dårlig fod, og vil have automatgear.
Den blå avis tager 100 kr for 4 uger uden noget lir der er der 101 der har kikket på min annonce, en der vil bytte med alfa romeo.
Gul og gratis er gratis, har taget 8 uger, der er der 139 der har kikket på min annonce, og samme har ville bytte med sin alfa.
Altså jeg har 40% mere kontakt med evt købere på guloggratis, end DBA.
Er DBA ikke ved at lukke sig selv ned, også i disse tider, hvor 100 kr pr md, for at sælge sin bil til svinebuddet efter flere måneder?? er en del penge, i forhold til hvor mange reklamer tests osv der er på DBA.
Næ så hellere være som i gamle dage, eller stadigvæk kunne lave et års abonnement, så alle dine annoncer kostede 350 kr, eller hvad prisen nu var dengang.
Thomas
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
- Omvendt gør det så også at man får konktakt fra mindre seriøse købere?
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Jeg ar også haft min bil, og en MC til salg derinde.. og hvilket spild af tid.
Nu sendte DBA mig så et spørgeskema den anden dag, og man kan jo håbe at de tager dette spørgeskema seriøst. Jeg er nok ikke den eneste der er tosset på dem.
De spammer en konstant, du har så og så mange penge på din konto, brug dem nu..
Desuden så er deres nye politik med gratis kontaktoplysninger noget lort.
Nu om dage får man en million latterlige svinebud, fra en masse tumper, der ikke har penge når det kommer til stykket.
DBA, total spild af tid..
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 358
DBA er alt for dyrt, og det er de samme der kigger i G&G. Fatter ikk at der er nogen der giver 100 spir for en måned....!!! For een ann!!??
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Måske man skulle prøve Gul og gratis...
Jeg har skulle sælge min transporter et stykke tid men har ikke taget mig sammen til det....
Også øv ikke at kunne sætte den til salg herinde da den er lavet til mc-transport og i den grad er relevant...
G&g er nok vejen frem...
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
Det kunne elimineres hvis det kostede penge, som den gamle dba, at se
sælgeroplysningerne.
- men held og lykke med salget Thomas
- og vi ses jo derude, når vejret tillader at den nye sæson starter...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 157
aug 2005
Tvivler kraftigt på at det koster dig noget at sætte legetøj på dba. Men nu koster dte at sætte køretøjer på.
Det er som sådan fint med mig, ingen problem der. Men at det nu er gratis, at kontakte sælger.
Det er noget lort, for nu får man en million henvendelser fra imbiciler der byder det halve af salgsprisen.
De spilder min tid, forhøjer mit blodtryk, og i sidste ende, resulterer det i at jeg ikke bruger DBA.
De er seriøst ved at skyde sig i foden.
aug 2005
er du begyndt at partere den fine K5?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
De har været på nettet i samme tid, men jeg har ændret teksten, og det ser G&G så som den er oprettet på ny, derfor er der forskel.
T
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
MEN hvis du vil køre med en urealistisk høj start pris så må det være G&G, da den er gratis og man så kan sætte prisen f.eks. 1.000 ned hver uge indtil den rammer og folk begynder at ringe!
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
http://dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=39
Troede faktisk DBA var blevet gratis igen..
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 386
Jeg sælger vel en bil ca. hver 2. måned (som regel i 10 - 30.000 kroners klassen.
De par gange hvor jeg har prøvet G&G, har det ikke givet en skid.
Omvendt betaler jeg gladeligt den 100-las hos dba.
Og jeg har endnu aldrig haft en annonce der er udløbet (4 uger), uden at jeg har fået solgt.
Eneste minus er det der lorte spørgsmål og svar, det vælger jeg altid fra
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
Min mening. Take it or leave it =)
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 83
Bare lige min holdning, her på vej hjem fra en 13 timers arbejdsdag......
feb 2010
Følger: 1 Svar: 17
Den nye prisstruktur gælder følgende rubrikker:
· Alle personbiler & Gulpladebiler
· Campingvogne & Autocampere
· Motorsejlere, Motor- og Sejlbåde
· Special-, Veteran- og Amerikanerbiler
· Lastvogne
· Busser
· Motorcykler
· Roadracing, Motocross og Pocketbikes
· ATV’er
· Traktorer
· Markredskaber og landbrugsmaskiner
· Boliger
· Heste og pony
Vi mener, det er vigtigt, at der ikke er barrierer for køberne, og dermed for handlen på dba.dk. Forrige år fjernede vi derfor adgangsgebyret, og erstatter det nu med et mindre indrykningsgebyr på dyrere varer som f.eks. motorcykler - Og det er kun et mindre beløb; Du kan indrykke din MC i 4 uger for kun kr. 69
Annonceringsreglerne ser du her: http://www.dba.dk/annonceringsregler
Jeg håber naturligvis, at I alle fortsat vil indrykke Jeres MC-annonce på dba.dk – også selvom det koster et mindre beløb. Bemærk at 1,2 mio. købere besøger dba.dk hver måned, og 3 ud af 4 ting bliver solgt!
- og derudover har vi en meget servicemindet Supportafdeling som rigtig gerne vil hjælpe både med indrykning og evt. spørgsmål
Kontakt mig derfor gerne hvis du har spørgsmål til ovenstående eller har brug for råd ell. vejledning ifb. indrykning af din annonce - Mailadressen er support@dba.dk - Skriv gerne att.: Lene
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 235 Svar: 222
1. Hvorfor skal man konstant spammes når man bruger jer?
2. Daglige beskeder om at man skal bruge flere penge er meget irreterende.
3. 1,2 mio besøgere hver måned. Goddag mand økseskaft. Det er irellevant. Det relevante er hvor mange der kigger på vores maskiner. Dem der kigger på legetøjsbiler eller dukker tæller vist ikke her.
4. 3 ud af 4 solgt. Så sælger alle andre alt, for mit sælges aldrig hos jer!
5. Jeres nye med at køberne kan kommentere er noget skrammel. Det eneste jeg får på annoncerne er byttespørgsmål eller skambud, og hvad pokker skal jeg med en gammel båd i bytte på min MC?
Jeg har også droppet jer, og bruger alternativerne G&G og 123mc. Derigennem har jeg faktisk solgt noget. I er blevet for griske, de andre er gratis.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
Jeg bruger heller ikke dba mere. Bruger lige som Don T 123mc.dk til mc og 123auto.dk til biler. Og så kommer de da også lige i GG.
Gratis er billigst.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
feb 2010
Følger: 1 Svar: 17
Jeg kan dog give Jer et par tips og håber da, at I igen vil prøve at oprette en annonce på dba.dk og se om ikke varen bliver hurtigt solgt.
1. Servicemails
Vi udsender Servicemails som vil være relevant for langt de fleste brugere – eksempelvis ugestatistik på dine annoncer, tips og tricks til hvordan man laver den bedste salgsannonce, information om hvad brugerne på dba.dk efterspørger lige nu etc.
Hvis du ikke ønsker at modtage Servicemails fra dba.dk, kan du framelde alle mails under: "Din dba.dk" - "Personlige data":
http://www.dba.dk/asp/personlig/RedigerBruger.asp
Herefter vil du ikke længere modtage Servicemails fra dba.dk.
2. Spørgsmål & Svar
Spørgsmål & Svar er en nem og bekvemt måde at komme i kontakt med hinanden på. ifb. indrykning af en annoncen kan du dog fravælge dette, hvis man kun ønsker kontakt via telefon og/eller mail. Under "Ret kontaktoplysnigner for denne annonce" fjernet du blot fluebenet ved "Spørgsmål & Svar" - Dette vil nu ikke være tilgængelig på din annonce.
Har du spørgsmål til ovenstående eller til brugen af dba.dk, så kontakt mig gerne på support@dba.dk - Att. Lene
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 235 Svar: 222
Det er alt jeres spam og prisen folk, ihvertfald jeg, ikke gider. Netop de to ting i ikke kommenterer.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
HVIS jeg skulle ud og købe ny bil, og fandt BILEN på dba, syntes jeg ikke 15 kr for 1 dag er meget, eller som jeg havde før, et års abonnement, men der er så meget useriøst.
Nu har jeg sat min bil til 58000 kr, der er en til 55000 magen til min, bare kørt lidt mere, og så er den samme bil så op til 90000 kr, syntes ikke prisen er forkert, FORDI det er en Citroen, de taber i pris, så man får ikke andre MPV i samme prisklasse OVERHOVEDET, så syntes nu selv prisen er okay.
Men der mangler bare købere for tiden, og det er irretationsmoment for os der ikke kan komme af med vores ting, og det går så også lidt ud over jer.
I har så meget reklame på siden, at det er for meget.
Lav det om, så man betaler for at se, HVIS ikke en køber til min bil vil betale 15 kr for en dag, eller?? så tror jeg ikke det er ham der skal have den, en bil, mc og de store ting, er ikke en impulskøbevarer, så enten køber man, fordi man har tænkt sig om, og vil have bilen, og ikke useriøse som lige vil prøve at bytte med nogle af deres varer som feks. en 12 fods plastikjolle i rød, en 10 år gammel pony med sorte mærker, en opel astra fra 1991 med defekt toppakning i bytte for sine ting.
Thomas
DBA vs Gul og gratis.