{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.653 visninger | Oprettet:

wheelie = mister kørekort ? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Jeg faldt lidt i snak med en kunde igår på arbejdet som selv kører lidt MC. og vi kan til at snakke om wheelie's osv. og han mener helt bestemt at man mister kørekortet hvis man bliver taget i at køre på baghjul.

Hvor jeg ville tro det var uagtsom kørsel og give et klip og en bøde på 1000-2000,-

Men er der nogen der ved om der er specifikke regler, eller om det kommer an på Hr. Betjents humør lige på "gernings øjeblikket" smiley

God weekend folkens.

Mvh. Andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  wheelie = mister kørekort ?
  • #1   6. feb 2010 Hvis de er 2 og de begge lyver så ryger pappet, derfor vær altid flink, der kan spares penge!

• #2   6. feb 2010 Du mister pappet.

• jacob e
    jacob e Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #3   6. feb 2010 kommer nok an på betjenten og hvordan han dag har været.. da der var påske træf i esbjerg var der en bekendt der blev snuppet på baghjulet og blev taget for uagtsom kørsel men fik kun en både på 800,-

• #4   6. feb 2010 vildt nok. hehe.
    jeg kører dog ikke selv på baghjul, så det gør ikke det store for mit vedkommende, men det var bare fordi vi lige diskuterede det igår.

og jeg blev stoppet i bil engang, fordi jeg kom kørende forbi en mondeo med tag udstyr, med røg fra dækkene og 2. gear lå i begrænseren, hehe.

Der truede han med klip for uagtsom kørsel. skete dog ikke noget videre slemt, andet end jeg aldrig har set så rødt en ansigt grundet raseri smiley

• #5   6. feb 2010 et ansigt ***

• #6   6. feb 2010 Det kan give alt fra en advarsel og op til frakendelse af kørekortet. Kommer an på situation og den enkelte betjent.
    Laver man det i et øde industriområde, ser de typisk gennem fingre med det, men gør det ned ad nørrebrogade, og du kan sige farvel til dit kort.

• #7   6. feb 2010 Kender ikke de nøjagtige regler.
    Kommer bare til at tænke på at Tommy Rønn konstant kører på baghjul i Mc Magacin's programmer. smiley

• #8   6. feb 2010 okay, må indrømme jeg ikke troede på ham kunden fra igår smiley men efter hvad folk skriver kunne der jo være noget om det. troede sku ikke de så, SÅ hårdt på det.

Jesper [Virum] P : Det lyder sku nok rigtig nok, mange betjente er sku flinke nok til lige at vurdere omgivelserne.

• #10   6. feb 2010 Hassarderet kørsel vil vel altid være en vurderingssag.

Tror ikke der direkte står nogen stedet i loven at man ikke må løfte et hjul. Det kan jo ske ved et uheld, men er det med vilje og sætter man sit eget og/eller andres liv på spil er det vel logisk nok.

• #11   6. feb 2010 Hvor er du heldig Søren.

• #12   6. feb 2010 sku lækkert med alle de svar og folks egne erfaringer. så må jeg jo nok se i øjnene at jeg tog fejl smiley sådan er livet jo nu engang imellem.

• #13   6. feb 2010 Ja han er så!

• #14   6. feb 2010 Hmm, den er svær, det fremgår ikke direkte af loven.

er blevet stoppet mange gange for det, altid et smil, og en løftet finger. (den ene gang, ved rådhuspladsen, valgte en mc betjent, bare at køre fra min offroader på baghjul, så var jeg ligesom sat på plads, = slut med at spille smart!!)

MEN det jeg har fået at vide er: (og om det er rigtigt, kan man jo aldrig være sikker på, når det er en betjent, de laver jo også fejl)

HVIS du kører et længere stykke, har du styr på det = Bevist at udsætte andre for fare = frakendelse (hvis han er emsig) ÅRSAG: at du IKKE på nogen måde, er i stand til at bremse normalt (hvilket jo er rigtigt)
    Op og ned ige = du ikke har styr på hvad du laver, og de kan kalde dig til orienterende køreprøve!!!

MEN igen, øjnene der ser, er der børn på fortorv, anden trafik, du gør det modsat ensretningen, på en sidegade til strøget osv. JA så bedømmes det jo som en samlet oplevelse.

utroligt jeg ikke har fået en for det, nok fordi jeg ikke er god til at holde næsen oppe smiley

• #15   6. feb 2010 Har selv prøvet begge dele ;
    Een betjent var flink og sagde at jeg var dygtig, men at jeg ikke skulle gøre det i trafik.

Et par andre var sure svin, der kostede mig en orienterende, og et klip+bøde.

Så det kommer an på stedet, og betjentens person/humør...

• #17   6. feb 2010 kommer an på situationen og stedet du gør det... reglerne er som de er, kun betjenten der kan gradbøje det... udfra hvor meget fornuft og "advarsel" man skal have.
    Du sætter potentielt dine styreegenskaber og bremser ud af drift... så du hverken kan styre eller bremse (ret meget)... derfor er det uagtsomt... specielt hvor der er andre mennesker i nærheden...

fortsat god vinter... ja er aldrig blevet taget... men har smidt olien i forgaflen ud én gang pga politiet holdte i vejen...

• #18   6. feb 2010 vores trofaste venner... som du da kan sige det... hvorfor i alverden tror du at jeg ikke ejer en mc med plade i dag? - jeg kender mig selv for godt... sådan er det. Et stort legebarn... Der burde faktisk laves sådan nogle "fun centre" rundt i landet hvor man kunne køre hen og øve sig lidt... og få racet ud... for der er helt tydeligt et behov....

• #19   6. feb 2010 man skal være klar over at nærmest hvad som helst kan koste pappet, hvis det sker under betingelser som kan kaldes groft uforsvarlige

• #20   7. feb 2010 ved vi jo godt Knud... smiley og ja det kan jo få fatale konsekvenser... nok også derfor jeg med mit voksende og mere ansvarlige syn på tilværelsen ombygger min cykel til noget hvor det er legalt at holde rullen stram, lave hjulspin hvis man ikke får grip nok.... køre 200-400 meter på rullen om det var det man kunne få den til...

se det kan jeg kun anbefale... det er for fedt, - også er man fri for denne snak om hvad det kan koste... ja det kan koste én livet...

Men som jeg altid har sagt, man skal leve, før man skal dø... ellers var det intet værd.

godnat og fortsat god weekend

• #21   7. feb 2010 du har fuldstændig ret søren smiley Sådan er det... men man bestemmer stadig selv hvordan man lever sit liv i dette land, - når man ikke arbejder som slave... og har fri så må man jo gøre hvad man vil... indenfor normal moral,- etik og regler...

Man behøver ikke og være kaosteoretiker... hvis du forstår?

mvh Offslow

• #22   7. feb 2010 Jesper L: Har jeg forstået det rigtigt at et mc-betjent kørte på baghjul væk fra dig?

Det er på den ene side noget der kan få mig til at trække på smilebåndet og stå tilbage med øjne på størrelse med tekopper, men på den anden side bliver man da lidt forvirret som mc-ist når betjentene tolker reglerne så forskelligt.

Eller har jeg ikke fattet dit indlæg:-)

• #23   7. feb 2010 Er heldigvis fra en årgang hvor MCerne var så næsetunge at det var noget af en kunst at få dem op, så det er ikke noget der ligger til mig, men måske det ændres når min nye GSXR1000 kommer på gaden, håber ikke det bliver en af mine nye dårlige vaner!

• #24   7. feb 2010 Jeg fik frakendt kortet i 6 mdr da jeg trak en wheelie på Silkeborgs diskoteksgade no. 1! Dommeren sammenlignede det med, at køre bil, med overkroppen ude af vinduet og uden at kolde i rattet! Med andre ord, der var ikke en kinamands chance for at han kunne se det blot en lille smule fra min side!
    Det skal dog bemærkes, at jeg havde fået en betinget året før, for at køre for hurtigt i bymassig bebygget område! Og vi er tilbage i '85!

• #25   7. feb 2010 Jens, rigtigt, han kørte faktisk ca. 400m. på baghjul inde ved rådhuspladsen, og nord på, gennem bløde sving. og var på intet tidspunkt over 50!! DET var sku kontrol.
    (og jeg har siden holdt mit pjatteri væk fra sådanne steder)

MEN helt rigtigt, han brød loven (de er nogle gange ikke meget bedre end os andre..)

Skidt betjent, men det havde en positiv effekt på mig smiley

• #26   7. feb 2010 Sådan kan det gå, - når man bliver snuppet....
    I år skal jeg kun på dragstribben i mosten.. måske sindal... vi får se... der må man heldigvis lukke helt op uden nogen kommer og løfter pegefingeren... ja eller sender girokort... efterfølgende smiley

• #27   9. feb 2010 Ha, ha det gad jeg godt at have set! Det er da en betjent med humor.

• #28   9. feb 2010 Jens T... de er jo også mennesker... jeg har også en god historie... om en jens betjent der var human... men den kan vi tage over en øl en dag... haha

• #29   9. feb 2010 Kommer helt an på Betjentens humør, da det er ham der skriver rapporten når han kommer hjem......

I 2008 fik jeg en bøde på 500.- 120m på baghjul.... og sidste år blev jeg stillet i udsigt at mit kørekort nok var brugt op.... Samme sted, samme forseelse..... forskellig betjent....

• #30   9. feb 2010 Uanset om det er samme forseelse samme sted, så kan der sagtens være forskel på forsvarligheden i det man foretager sig.

• #31   9. feb 2010 Lars L...
    Nu var begge episoder fuldt forsvarlige, og iøvrigt identiske i udførelse og omstændigheder....

• #32   9. feb 2010 Nielze... man kan ikke være lige heldig hver gang smiley

Kommentér på:
wheelie = mister kørekort ?

Annonce